[FOTO] uil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

[FOTO] uil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 11:51

Op een fietstocht heb ik deze foto's gemaakt met een sony cybershot dsc 600

ik ben hoog aan het oefenen want ik ben druk aan het sparen voor een canon eos 400D

wat vinden jullie ervan?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.

Afbeelding

en nog een paar van vroeger

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Ookami

Re: [FOTO] uil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:37

Ik vind ze mooi scherp, maar op de uilfoto's stoort de achtergrond me nogal (moto, mensen, tafel,...) Je kan natuurlijk niet altijd je achtergrond kiezen, maar als het mogelijk is kan je proberen wat meer rond je onderwerp te lopen en op de achtergrond te letten. Je kan ook proberen om de achtergrond waziger te maken, dan valt die niet zo op.
Van de uil vind ik de 4de de mooiste. Hij is scherp, en de achtergrond is waziger. Het oranje ook springt er echt uit. Mij lijkt het mooier om de twee ogen te zien (daarom niet allebei helemaal), maar dat is meer iets persoonlijk.
De foto van de kat vind ik leuk. Hij is vanuit een leuke hoek getrokken, en ziet er scherp genoeg uit. Jammer dat het oortje er niet volledig opstaat, en dat er een stukje poot in beeld komt. Voor foto's zoals deze kan je ook eens plat op de grond gaan liggen.
De foto van de bloem ind ik leuk, mooi contrast: de donkere, eentonige vloer en de sierlijke witte bloem. Zelf had ik rechts iets minder ruimte gelaten, en misschien de foto van dichterbij genomen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Dit is wat ik zie, maar ik ben geen professional, dus neem het niet te serieus Tong uitsteken En zoals ze zeggen: oefening baart kunst. Ik probeer zelf ook zoveel mogelijk te oefenen, en ik weet hoe moeilijk het soms is om een interessant onderwerp te vinden. Veel succes!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:59

De achtergrond stoort me teveel op elke foto. Verder zijn het meer 'snapshots' dan foto's waar echt over na gedacht is. Ik mis uitdaging, ik mis scherpte-diepte en ik mis spanning. Ja Foto's geven daarintegen wel mooi beeld van de uil. Knipoog

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 11:36

Tatariki dank je voor de wel fijne uitleg, heb ik wat aan, faelivrin van jou natuurlijk ook, maar het is alleen jammer dat ik daadwerkelijk wel heb stilgestaan om ze te maken, haha

verder kon ik echt niet anders dan deze achtergrond voor de uil aan de andere kant van de uil was een heus cafetaria en en de andere zijde de rest van alle vogels en massa volk Haha!