[TEK] ford mustang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] ford mustang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:28

Ik heb weer een auto tekening af. En nu is mij een tijdje terug gevraagd, of ik ook autotekeningen van mezelf wilde laten zien. Bij deze dus Lachen

Frubseltje die al af is:

Afbeelding

Frubsel waar ik nog mee bezig ben:

Afbeelding

brand maar los Lachen
Laatst bijgewerkt door Mireille op 07-02-08 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [UK]{TEK} > [TEK]

Rinske

Re: [UK]{TEK}ford mustang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:57

Bij de 2e klopt de grill in de bumper niet, die is verkeerd om in perspectief namelijk. De grote afstand zou aan deze kant moetene zitten, maar die zit nu het verste weg, daardoor klopt je perspectief niet.
Ik vind het wel knap van je dat je zo snel je stift durft te gebruiken Lachen .

JoSav

Re: [TEK] ford mustang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:37

Erg leuk Astrid, dat je naast het realistisch tekenen ook een wat gestileerdere manier aanhoudt voor je tekeningen van auto's.
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat de gril niet klopt, althans het gedeelte dat Renske aanhaalt valt volgens mij juist wel mee. Ik heb het idee dat de gril zelf wel klopt omdat de voorzijde voor een deel wegvalt achter de bumper (die lijn zeg maar). Maar wel heb ik de indruk dat de belijning in het verdere gedeelte te smal is tov de grillijn voor (bumper/gril overgang oei moeilijk uit te leggen zonder te kunnen wijzen want ik weet niet hoe dat allemaal heet). Ook de plaatsing van de koplampen klopt niet helemaal perspectivisch gezien. De verste koplamp zit nl te dichtbij en ik vermoed dat daar ook een schot tussen de verste en de twee middelste zit (het is een GT model toch? hihi, ik weet niet mega veel van auto's maar het LIJKT op een Mustang GT dus dat zal het ook zijn, alleen dan met custom grill enzo eh... toch?) De schetslijn beneden voor is me ook niet helemaal duidelijk, links en rechts zijn verschillend en dat kan gezien de symmetrie niet de bedoeling zijn. Is de vleugel niet ook wat zwaar of denk ik dat alleen maar/zit er gewoon een vrij zware vleugel op? En het wiel voor, hoe zit dat? Ik mis volgens mij ook wat lijnen op de moterkap misschien en misschien ook waar de deur ergens ophoudt? Bloos Dat ding bij het achterruitje (ik denk dat het wat anders is dan een ruitje maar ik heb geen idee wat) snap ik niet helemaal. Maar verder al een hele behoorlijke tekening. Ook hierin ga je vooruit.

Oh, wacht eens is dat ding achter de deur niet gewoon net als voor iets voor de aerodynamica? Dan klopt dat volgens mij ook niet helemaal omdat de luchtzuiging daar dan technisch gezien zou ophouden en het dan een averechts effect zou hebben op de aerodynamica.

Sorry, wat ben ik een zeur. Perspectivisch goed tekenen en technisch tekenen is gewoon ook erg moeilijk, dat weet ik na een studie bouwkunde inmiddels wel. Ach gut
De eerste is denk ik ook niet helemaal correct maar geeft verder wel gewoon een leuk beeld. Leuke combi ook, dat grijs potlood met inkt. Ja

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:16

Mooie tekeningen weer As! Lachen

Mij spreekt ook de combi inkt met potlood heel erg aan, geeft net een tikje meer effect dan alleen grafiet.
Zou het leuk zijn om de auto's net een ondergrondje te geven? Een schaduw van de weg ofzo? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:04

bedankt allemaal Haha!
Jha de combinatie inkt/potlood vond ik zelf ook erg leuk Ja
Achtergrondje zou inderdaad een goed idee zijn! Ga nadenken wat Ja
Jorieke: Ik heb ook geen idee hoe het allemaal heet Haha! Wat je zegt is allemaal heel duidelijk, en ik snap het precies Ja Koplamp klopt inderdaad niet helemaal, en inderdaad een tussenschotje Ja (stom genoeg gewoon vergeten Bloos ). Inderdaad mag de deur ook weleens ophouden Haha!
Dat ding achterop de deur, is denk ik gewoon voor de mooi Tong uitsteken Ik zie het weleens op auto's zitten, en het ziet er echt super stoer uit Haha! (Wil ik zelf later ook mischien op mijn mustang Haha! Bloos ).

bedankt voor al jullie tips Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:06

om eerlijk te zijn vind ik de ford niet zo denderend

de tekening is erg vlak, en zegt mij niks..

zou graag meer diepte zien , en wat meer glans, een ford mustang zit vol met *ben ff de naam kwijt* glimmende onderdelen (bumper, velgen etc )

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 09:06

Ik mis eigenlijk twee wielen bij je eerste tekening.
Naar mijn idee is de tekening nog niet af!