Ik hou het dit keer kort, dus als je de behoefte voelt me aan te spreken op fouten tegen de werkelijkheid leef je vooral uit.

Dit werk is evenwel niet als realistisch bedoeld maar past in de serie van Orientaalse paardenrassen waar ik mee bezig ben voor een boek. Er komen ook realistische werken in, maar ik wilde me eerst lekker uitleven.
En ja, de Iomud is sterk verwant aan de Akhal-Teke dus dat je overeenkomsten ziet is geen verrassing.
Het tapijt is een Iomudi tapijt en helaas kwam ik er geen tegen waar meer kleur in zat dus tja, vandaar dat er alleen rood, blauw en witte tinten in zitten.

Formaat: 40x40
Materiaal: oliepastel en zacht pastel
Schets: ik heb alleen de basisvormen in potlood gedaan, het grootse deel is uit de losse hand in krijt gedaan.
Kleur: onmogelijk veel kleur.

PS. Over die Orientaalse rassen: het worden Centraal-Aziatische maar ook Perzische en Arabische rassen. Het belooft een leuk project te worden.

En zoals gewoonlijk heb ik geen voorbeelden gebruikt, behalve dat ik naar veel Iomudi tapijten heb gekeken ter inspiratie.

Er zijn wat details, kleur e.d. weggevallen op de scan, helaas.
Ook is dit de eerste keer dat ik met oliepastel heb gewerkt. Het formaat bleek veel en veel te klein om er goed mee uit de voeten te kunnen.