[FOTO] Sunday Morning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Sunday Morning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:20

Voor toelating aan een kunstacademie kregen 'we' (ik en de anderen die er waren ook Vork ) nog de tip mee om een aantal dingen uit onze omgeving te fotograferen.. voor mij stond er op het papiertje ook duidelijk bij 'zonder te 'enceneren' (in scene te zetten geloof ik? ...ik kende het woord niet Bloos Maar volgens mij staat het ook niet in de Vandale Schijnheilig ). Er stond een lijstje bij met dingen zoals op de markt, bij het ontbijt, etc. Dit is dan hoe ik 'het ontbijt' heb uitgewerkt (wordt nog iets uitgebreid waarschijnlijk, heb een idee in m'n hoofd maar ga eerst nog even kijken Clown )

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

En samen.

Ik weet dat sommige wat ruis hebben, maar ben daar zelf niet zo heel erg op gefocust eigenlijk.
Tips zijn altijd welkom Lachen

smeetjoew

Re: [FOTO] Sunday Morning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:54

Hmm, opzich vind ik de foto´s netjes, maar het mist iets waardoor ze echt pakkend zijn. Ik kan er niet echt de vinger op leggen wat het precies is.. Maar misschien kan het vrijwel niet beter, omdat het ontbijt een beeeeetje een saai onderwerp is, tenzij je een onwijs ontbijt hebt. Lachen
Vind ze verder wat druk, misschien een leuk idee - maar weet niet of het mag - de foto's z/w te maken en eventueel wat kleuraccenten erin te houden?

Verder vind ik de foto's fototechnisch wel goed. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:30

100x bekeken, 1 reactie... slecht score Huilen van het lachen

Bedankt smeetjoew, voor je reactie Ja Zelf wil ik ze liever in deze, juist wat felle kleuren houden: ontbijt is vrolijk / leuk, en met z/w met wat kleuraccenten krijg je juist een hele andere stemming in de foto's.

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:18

Ik ga met smeetjoew mee, vind het idee erg leuk maar de foto's missen iets.
Al krijg ik bij foto 1 (en bij de laatste ook wel een beetje) wel een echt 'ontbijt-gevoel' Ja Bij de tweede en derde spreekt de compositie me niet zo aan. Lachen Wel een erg origineel onderwerp, heb nog nooit zulke foto's gezien Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:20

ook ik vind het wel een mooie serie. Geeft een goed beeld neer. Welke fotoschool was dit voor?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:00

Ik vind juist de tweede wel heel fijn, heb alleen het idee dat ie íets scheef staat, dat stoort een beetje. En het is jammer dat net het bovenste randje van de Senseo mist.
Bij de laatste foto vind ik het jammer dat de hand wat bewogen is, m.i. doet dat wat afbreuk aan de foto.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:43

Frisse serie.
Leuk dat de kleur en bewegingsonscherpte door de hele serie heen terugkomt.
Ook de ochtendjas klopt helemaal in het zondagochtengevoel.
Echt niet in scene gezet? Haha!

Om nog iets meer eenheid te krijgen zou je de foto van de Senseo
misschien iets meer van opzij kunnen nemen, zodat je net wat meer
een diagonale lijn ziet. (Stap naar links)
Met andere woorden; je versterkt de eenheid door óf in alle foto's een diagonale
lijn te plaatsen, of in alle foto's de onderwerpen recht achter elkaar te zetten.
Om de bewegingsonscherpte wat te benadrukken kan je er ook voor kiezen
om geen scherpte/diepte-onscherpte in de voorgrond te plaatsen.
Je kunt ook op het standpunt letten;
bij de eerste en tweede foto is je standpunt van bovenaf, bij de derde wat van onderen.

Móet allemaal niet, ik vind de foto's zo ook zeer zeker de moeite waard.
Maar als serie maak je het geheel denk ik net wat sterker.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:29

Er leuk WW!
Doet me denken aan mijn Verfraaiing serie met de bewegingsonscherpte. Ikzelf vind ruis ook nooit zo'n groot probleem. Bij deze serie ook niet.

Zelf zou ik de kleurintensiteit iets terughalen. Misschien doet hij het ook wel goed in zwart wit.

Succes bij je toelating. Ik hoop dat je er mag beginnen.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:10

De kleuren vin dik prachtig uitkomen zo! Lachen
Zelf stoor ik me een beetje aan de grote stukken bewogen, vind het net teveel.
Compositie lijkt me moeilijk zo, je kan niet alles aan omgeving zelf bepalen.
Heb zelf geprobeerd om ons koffiezet-ritueel (ouderwets met zelf bonen malen en met opschenken enz Knipoog ) vast te leggen, is me nog niet gelukt. Licht viel steeds verkeerd dus bleek, achtergrond storend/niet passend. Vind dat jij dta netjes hebt gedaan!

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:48

ik vind ze mooi Lachen al had ik gedacht , om het potje koffie die volloopt van beneden af te fotograferen , ik bedoel dat je juist het kopje ziet , en de koffie die erin loopt . hoop dat je het snapt Bloos maar verder mooi Lachen

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:56

Ik vind het heel mooie foto's, alleen zou ik bij de eerste twee foto's de hand niet zo centraal in de foto hebben gezet. Dat je meer van het kopje koffie ziet bijvoorbeeld Knipoog Ik denk dat het dan iets beter uitkomt.

Verder kun je misschien nog ietsje spelen met de composities..

Verder echt heel netjes gedaan!! Succes met je toelating!