[TEK]Sheldon in grafiet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

[TEK]Sheldon in grafiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 18:37

Tja, het meest getekende paardje van Bokt denk ik, maar ik had tekenzin en van alle foto's uit mijn inspiratiemap sprak deze me op dat moment het meeste aan, ik denk zo'n 4 uurtjes werk ofzo..... en excuses voor het materiaal... het is een ikeapotloodje Nagelbijten / Gniffelen Bloos maar ik ben er wel tevreden over

zie nu op de foto's wel dat de schaduw op de hals te zwaar is aangezet
zijn kont heeft niet de goed vorm die had van boven wat ronder gemogen
en ik vind niet dat ik genoeg diepte heb weten te krijgen....

mijn vraag eigk: "hoe kan ik het hoofd wat meer naar voren laten komen, gezien de bles dus wit is (op de foto ook nog eens overbelicht)" liep hier ook tegenaan toen ik mn eigen schimmeltje aan het tekenen was.
nu is het eigk alleen een dun lijntje tussen de achtergrond en het beestje....

Afbeelding

detailfoto:

Afbeelding

CaPrIoLe`79

Re: [TEK]Sheldon in grafiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:42

Ik denk dat ik de enige bokker ben die Shel nog nooit getekend heeft! Nagelbijten / Gniffelen
Gave tekening Juud! Misschien de achtergrond donker inkleuren zodat het contrast sterker wordt of toch de contourlijn net iets donkerder neerzetten?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:46

Je bent niet de enige hoor Lau Vork

Ziet er goed uit hoor Juud Lachen Hij oogt ietsjes uit verhouding, en het lijkt alsof de nek zo op het lijf geplaatst is dat het lijf niet erachter zou moeten doorlopen, maar naar rechts (voor de kijker).
Verder een beetje slordig ingekleurd, wat het juist weer leuk maakt Haha!
Contourlijn donkerder zou ook niet misstaan Ja

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 19:07

ik probeerde een vlugge schetsachtige tekening te maken.. maar kon het priegelen niet laten Nagelbijten / Gniffelen vandaar het slordige en priegelige door elkaar Bloos
juist die rare houding sprak me zo aan Ja het is echt de houding die op de foto stond, een heerlijke Sheldon-pose

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:41

Erg leuk zo'n schetserige tekening!
Soort van studie is het net, of mag je dat niet zo noemen?
Iig vind ik het mooi dat de neus dan weer wat verder uitgewerkt is enzo, misschien een idee om een reeks van verschillende poses zo te maken ofzo?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:46

Ja dankje Veer
't is niet echt een studie... maar ja, met alle tekeningen die je maakt leer je weer wat, ik vind dat ik veel te weinig teken en wilde gewoon weer even iets neer zetten, wat meteen resultaat gaf en waar ik trots op kan zijn.
heb nog veel te veel projecten liggen die gewoon niet vlug gaan, waar ik echt voor moet gaan zitten, en waar ik op het moment gewoon niet de tijd voor heb.
Het voelt gewoon fijn om weer eens iets af te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:58

Stelt niet zo veel voor?!?! Nors opkijken Rolleyes

Ik vind hem super mooi!
Wel leuk dat half schets/half uitgewerkte! vind het wel wat hebben Ja
Hopelijk zien we gauw meer van je Haha! En óweee als je dan wéér zegt "stelt niet zo veel voor" Whoosh!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:15

Inderdaad een speciale pose. Ik vind hem mooi, vooral het hoofd Ja De staart vind ik wat slordig, maar zoals je zelf zei: het is schets en uitgewerkt door elkaar. En dat geeft een leuk resultaat.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:00

Haha! jij gaat vooruit!
Van mij had hij wel donkerder van kleur mogen zijn, omdat Sheldon een vos is en ik vind je schets een schimmel lijken door het lichte grijs maar dat ter zijde. Verder vind ik dat je echt vooruit gaat en dat kuifje Lovers
Herkende Don ook gelijk Haha!

@ Lau ik heb hem ook nog niet getekend Tong uitsteken

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 20:10

thnx!! helemaal happy Haha!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:49

Hela, is mijn draak nu alweer uitgebroken op UK? Haha!

Ik vind het een mooie tekening, dat lekker losse in de stijl met enkele details is erg aansprekend Lachen .
Qua commentaar zou ik het oefenen met verhoudingen opmerken. Niet alleen in de schets maar ook in het weergeven dmv inkleuren.
Bijvoorbeeld de buik is nu te breed geworden. Van onderen had je dit kunnen opvangen door de achterhand meer aan te geven, de overgang achterhand-buik is nu een beetje onduidelijk wat toevoegt aan dat brede.
De overgang hals-schouder is n beetje tzelfde verhaal. Ik denk dat Lon's tip hier handig was geweest; door donkerder te kleuren, had je daar de lichte glans zoals op de foto :
Afbeelding
in kunnen voegen en had het niet breed maar meer in de diepte geoogd?
Door donkerder te kleuren, had je de bles mss heel lichtjes in kunnen kleuren zodat je t omtreklijntje daar niet nodig had gehad? Lachen
Als je deze stijl leuk vindt, is het mss een oefening om meer met contrasten te gaan werken? Lachen

Die kabouterspottende houding heb je wel heerlijk gevangen zeg Haha! .
En dat kuifje boven zn oren waar geen model in te kammen is, is helemaal Lovers !

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 22:58

thnx Lovers

was al bang dat je niet gelukkig zou zijn met de buik die die gekregen had Nagelbijten / Gniffelen

ga de tips zeker ter harte nemen Ja
het donkerder tekenen is denk ik een kwestie van durf.. bang om een lijntje verkeerd te zetten en dan maar heel licht opzetten waardoor je aan de gang blijft natuurlijk, iedere keer de tekening aanpassen aan de lichtere gedeeltes

vond het echt een aansprekende foto, typische don-blik... daarom heb ik hem waarschijnlijk ook opgeslagen Vork

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 10:48

Ik vind hem heel erg sprekend Juud Ja
Ik vind het knap hoe je met zo'n potloodje zo veel detail erin hebt gekregen.
Ik ben benieuwd naar je volgende graffit met alle tips van hierboven Ja

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 13:17

Ja komt eraan *LOL*