_Malu_ schreef:Allereerst stoor ik me enorm aan de verhoudingen. En ook qua inkleuren had je er denk wat meer aandacht aan moeten besteden. Het lijkt allemaal heel vlak omdat er bijna geen schakeringen zitten in de kleuren. Volgens mij heb je ook maar 1 kleur bruin gebruikt. Probeer meer kleuren te gebruiken ( ook andere kleuren als bruin met complementaire kleuren kun je bijvoorbeeld heel goed schaduw maken zodat er meer diepte inkomt.) En ga de verhoudingen eens goed bestuderen. Ik denk dat je dan al een heel eindje verder komt ! Succes
Ik heb een eigen stijl van tekenen, en de foto had ik direct vanaf de digitale fotocamera overgenomen op het papier, oké het was dan wel een aanslag op de batterijen van de camera. Ik moest ook diverse keren in en uitzoomen om te kijken hoe de oren zaten, de positie van de mond, het oog, enz enz. Daar ben ik dan ook een hele lange tijd aan bezig geweest (en dan ook vooral met dingen juist UITGUMMEN om het later overnieuw te doen.)
Goed, er zijn dan wel heel erg weinig kleuren bruin gebruikt, maar dat was ook zo op de foto: De Bruin stond er dan ook erg licht erop. Misschien heb ik dan te veel naar de kleuren gekeken en minder naar hoe hij eruit zou zien als ik NIET de foto zou hebben gemaakt (het orgineel kan ik nergens vinden!)
Qua verhoudingen: tja, de bokkers die mijn tekeningen al weleens hebben gezien weten dat nu wel: ik heb daar een heel klein beetje moeite mee. En da's niet erg soms, dat hoort nou eenmaal bij mijn stijltje. (zo zie ik dat!)