[TEK] Lieve tekening van De Bruin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[TEK] Lieve tekening van De Bruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 09:34

Hoi,

Hier na lange lange lange lange tijd weer eindelijk (hèhè!) één tekening van mij!

Afbeelding <1>
Tekening van m'n lespaard De Bruin! Eerst had ik digitaal een foto van hem genomen, en dan later héééél precies (en dan lieg ik niet!) overgetekend!

Afbeelding <2>
Hier een close-upje, alleen de foto is wat raar genomen omdat hij tegen een schuin aflopende wand hangt! Maar zo kan je wel duidelijker de details zien!

Commentaar is altijd welkom, gráág zelfs!!!

_Malu_

Re: [TEK] Lieve tekening van De Bruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:07

Allereerst stoor ik me enorm aan de verhoudingen. En ook qua inkleuren had je er denk wat meer aandacht aan moeten besteden. Het lijkt allemaal heel vlak omdat er bijna geen schakeringen zitten in de kleuren. Volgens mij heb je ook maar 1 kleur bruin gebruikt. Probeer meer kleuren te gebruiken ( ook andere kleuren als bruin met complementaire kleuren kun je bijvoorbeeld heel goed schaduw maken zodat er meer diepte inkomt.) En ga de verhoudingen eens goed bestuderen. Ik denk dat je dan al een heel eindje verder komt ! Succes

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 14:24

_Malu_ schreef:
Allereerst stoor ik me enorm aan de verhoudingen. En ook qua inkleuren had je er denk wat meer aandacht aan moeten besteden. Het lijkt allemaal heel vlak omdat er bijna geen schakeringen zitten in de kleuren. Volgens mij heb je ook maar 1 kleur bruin gebruikt. Probeer meer kleuren te gebruiken ( ook andere kleuren als bruin met complementaire kleuren kun je bijvoorbeeld heel goed schaduw maken zodat er meer diepte inkomt.) En ga de verhoudingen eens goed bestuderen. Ik denk dat je dan al een heel eindje verder komt ! Succes

Ik heb een eigen stijl van tekenen, en de foto had ik direct vanaf de digitale fotocamera overgenomen op het papier, oké het was dan wel een aanslag op de batterijen van de camera. Ik moest ook diverse keren in en uitzoomen om te kijken hoe de oren zaten, de positie van de mond, het oog, enz enz. Daar ben ik dan ook een hele lange tijd aan bezig geweest (en dan ook vooral met dingen juist UITGUMMEN om het later overnieuw te doen.)

Goed, er zijn dan wel heel erg weinig kleuren bruin gebruikt, maar dat was ook zo op de foto: De Bruin stond er dan ook erg licht erop. Misschien heb ik dan te veel naar de kleuren gekeken en minder naar hoe hij eruit zou zien als ik NIET de foto zou hebben gemaakt (het orgineel kan ik nergens vinden!)

Qua verhoudingen: tja, de bokkers die mijn tekeningen al weleens hebben gezien weten dat nu wel: ik heb daar een heel klein beetje moeite mee. En da's niet erg soms, dat hoort nou eenmaal bij mijn stijltje. (zo zie ik dat!)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:26

zijn hoofd is wel megagroot op die tekening

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:46

Horseydude: Je krijgt feedback die goed bedoelt is om je vooruit te helpen. Als je dan gelijk roept: Ja maar, dit is mijn stijl.... dan ben je snel klaar denk ik

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 14:47

stef schreef:
Horseydude: Je krijgt feedback die goed bedoelt is om je vooruit te helpen. Als je dan gelijk roept: Ja maar, dit is mijn stijl.... dan ben je snel klaar denk ik

Oeps, was wel erg kort door de bocht, vindt je niet? Sorry! Bloos (Heb lang geen tekeningen gepost hier!)
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 03-02-08 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:53

Jeetje, wat een zielig paard! Ach gut
Hij kijkt heel depressief en z'n hoofd lijk wat opgezwollen aan de linkerkant, ook wat te lang..

Heb je er een foto bij? Dan kunnen we misschien helpen en aanwijzen waar het eventueel anders zou kunnen.. Knipoog

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 14:56

detour schreef:
Jeetje, wat een zielig paard! Ach gut
Hij kijkt heel depressief en z'n hoofd lijk wat opgezwollen aan de linkerkant, ook wat te lang..

Heb je er een foto bij? Dan kunnen we misschien helpen en aanwijzen waar het eventueel anders zou kunnen.. Knipoog

Ik zal eens een duidelijke foto zoeken, maar het zal niet het orgineel zijn, want die ben ik kwijt! (heb er al naar gezocht!)

EDIT: Dit is de enigste die ik kon vinden:

Afbeelding

Hmmmm, misschien hebben jullie toch gelijk, want nu zie ik het zelf ook: dat hoofd is iid iets te lang, hij kijkt wel érg sipjes en ja: de linkerkant.... het lijkt nu wel alsof het arme beessie kiespijn heeft! Helemaal bol geworden! Ook vindt ik de kleur (en dat was al een ander opgevallen!) veel te licht, het moet véééél bruiner!! Met andere woorden: ik had er langer aan moeten werken! Wie kan me helpen om het goed te krijgen? Orginele tekening hangt hier nog, hoor! Haha!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:15

Je zou kunnen proberen met behulp van een raster de verhoudingen kloppend te krijgen. Succes!