[FOTO] First shots, eos300d

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A_Pallieter

[FOTO] First shots, eos300d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 20:24

Heb sinds 3 weken me nieuwe camera de Canon eos 300d,
met een Tamron 70-300mm lens,
Ik ben de camera echt nog aan het uitproberen, maar hieronder een aantal shots van deze 3 weken!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Dit is maar een kleine selectie, van de nog veel meer foto's
ben benieuwd naar haar commentaar, ik leer graag nog veel meer bij!

sunny_90

Re: [FOTO] First shots, eos300d

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:48

Als eerste, gefeliciteerd met je nieuwe camera! Haha! Ik heb zelf ook een aantal keren gefotografeerd met de 300D van kennissen, beviel mij ook erg goed. Heb alleen nu zelf gekozen voor de 350D, mede omdat die (bij mij, dat is persoonlijk) fijner in de hand ligt.

Hier is wat ik vind van alle foto's apart :
Foto 1 : Mooie bewegingsfoto, goed scherp Ja Enige tip die ik kan geven is, let op de horizon. Die is nu vrij scheef, maar ik weet dat het erg lastig is om én op de beweging te letten en op de horizon. Verder erg nette foto! Lachen
Foto 2 : Leuke foto, grappige compositie en mooie rustige kleuren.
Foto 3 : Ook een erg leuke foto, alleen jammer dat de onderkant wat krap is. Had liever iets meer ruimte onder de schoenen gezien.
Foto 4 : Heel gaaf gedaan! Ja Erg mooi, die compositie, goed scherp en rustige avondsfeer.
Foto 5 : Grappige foto, goed scherp. Al had ik hem wel liever verticaal gezien Lachen
Foto 6 : Mooie foto, ook weer goed scherp Ja

Vind de foto's echt heel gaaf geworden, al helemaal omdat ik lees dat je de camera nog maar 3 weken hebt! Knipoog Goed hoor!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 20:53

Heel erg bedankt voor je commentaar!
Ik ben het helemaal eens , en al helemaal met die horizon, vreselijk dat ding, ze moesten het verbieden haha.

Foto 5, heb ik ook verticaal gemaakt, maar deze sprak mij net wat meer aan, was ook net wat scherper, bedankt voor de tip!

Hihi, en natuurlijk voor het compliment, dat je ze mooi vind, terwijl ik de camera nog maar zo kort heb. Ben zelf ook erg tevreden ermee!

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:00

l0rdJ schreef:
Foto 5, heb ik ook verticaal gemaakt, maar deze sprak mij net wat meer aan, was ook net wat scherper, bedankt voor de tip!

Zou je mij deze foto kunnen laten zien? Als je wil mag je de foto mij wel via een pb sturen, ben erg benieuwd naar hoe die er verticaal uitziet. Ik denk dat deze gedachte komt doordat er veel ruimte boven het hoofd van het paard (wat een prachtig dier trouwens! Knipoog ) over is, waardoor je het idee krijgt dat hij beter verticaal had kunnen zijn. Lachen

En ik ben het helemaal met je eens over die horizon, ik vind het zelf ook moeilijk om daarop te letten. Ik heb zelf ook sinds een aantal weken mijn spiegelreflex, dus weet hoe fijn het is om tips enz. te krijgen op foto's Lachen.

Ben zeer benieuwd naar wat voor foto's je ons nog meer gaat laten zien in de toekomst, vind het er echt goed uitzien (nu al!) en leuk om naar te kijken Ja Succes nog verder en veel plezier met je nieuwe camera! Knipoog

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 21:07