[FOTO] Flowers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_90

[FOTO] Flowers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 12:32

Ben vanochtend een beetje aan het oefenen geweest met verschillende bloemen.
Wat vinden jullie van het resultaat? Lachen Ik heb de camera nog niet zo lang, dus tips/advies zijn welkom!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

HouVanUtopia

Re: [FOTO] Flowers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:59

Mooie fotos
goed scherpgesteld vind ik.
Met welke camera zijn ze gemaakt
vind vooral 3 erg gaaf de compositie is er goed
bij 2 vind de achtergrond iets of wat te rommelig trekt bij bij mij de aandacht .
1 is erg gaaf

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:03

bij 1 stoort het blaadje (bruine stuk) me echt ontzettend, da's jammer! Verder kun je beter wat hoger scherpstellen, dus op de bloem, in plaats van op de steeltjes!

bij de 2e hetzelfde eigenlijk, de foto is onderin scherp en bovenin onscherp(er), jammer ook!

de 3e is fijn! mooie foto! scherpte had nog íets meer naar links (achter, meer midden van de roos) gekund maar stoort niet echt.

Ik weet niet met welke camera je fotografeert?

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 20:41

De foto's zijn gemaakt met de Canon Eos 350D. Ik heb 'm nu ongeveer een maand, dus ben nog volop aan het proberen. Lachen
Ik had nog niet veel ervaring met het fotograferen met een spiegelreflex, maar begin er nu langzaam aan te wennen. Vind 'm echt heel fijn! Lachen

Ilsiie, bedankt voor je tips! Daar heb ik zeker iets aan, super! Ja

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:10

Oke! Ik heb zelf een Nikon en ben van een héle simpele compact (aldi-ding Tong uitsteken ) naar deze DSLR gegaan.. Ook hele overstap en het is in het begin vooral zoeken naar de goede instellingen en knopjes enzo, maar dat komt vanzelf wel goed, veel proberen!
Vooral veel lezen over sluitertijd en diafragma enzo; dan kun je zelf alles instellen en dat is (vind ik) fijner met bepaalde dingen (grauwer weer, binnenbak, felle zon etc. De auto-functie houdt daar niet altijd rekening mee!) Daarmee ook oefenen (één voorwerp met verschillende sluitertijden/diafragma's fotograferen, kun je het verschil zien enzo)
En dat is vooral veel oefenen, ook met compositie, maar door het veel te doen leer je het dus vooral doorgaan hoor! OK dan!

Succes in elk geval Lachen

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 09:03

Nogmaals bedankt Ilsiie! Knipoog Daar heb ik zeker iets aan!