[FOTO] Eerste paarden foto's graag tips!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

[FOTO] Eerste paarden foto's graag tips!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 20:50

Hallo bokkers,

Vandaag met mijn Nikon D40x de eerste paarden foto's geschoten! Ik wil graag tips en commetaar wil er verder mee eigelijk!

Alvast bedankt..

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding
Helaas op de kont schergesteld toen ik hoofd wou doen draaide die weg...

5. Afbeelding

Wildgirl

Re: [FOTO] Eerste paarden foto's graag tips!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:23

de laatste vind ik het beste gelukt, de 1e 2 zijn ook mooi, die andere 2 zijn storend door 'de mens' succes ermee

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 12:06

Bedankt!
idd ik zie het nu zelf ook!
Hoe kan je eventueel een black achtergrond krijgen ?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:34

Even een paar algemene tips. Let op je achtergrond, die is storend en leidt je af van het eigelijke onderwerp. Bij foto 1 heb je bijvoorbeeld het licht van voren die achter te paardenrug vandaan komt en bij de laatste een groot stuk muur. Door je foto een stukje af te snijden kun je al een heel ander beeld schetsen. Probeer verder te oefenen met compositie enz. Je foto's zijn nu eigenlijk een beetje 'verkoop' foto's voorop een site Knipoog je ziet alles goed maar de foto is neutraal.

Wees niet bang te experimenteren!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:38

Probeer zo min mogelijk afleidende voorwerpen in beeld te hebben, zoals de hindernissen en een stuk hoofd/hand.
Bij foto 3 zou ik ervoor hebben gekozen om het paard recht langs de muur op te stellen zodat de deur (?) raam en regenpijp niet in beeld zijn, hetzelfde voor foto 5.

Lekker door gaan met foto's maken, speel met instellingen en composities, dat is (m.i.) de enige manier om te leren wat het mooiste plaatje geeft.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 16:49

Ik ga mee met Fairytail. Ik vind het hele mooie fotos maar de achtergrond stoort nog al. Foto 1 spreekt mij namelijk heel erg aan, alleen dat links in de hoek is jammer. Maar als ik de achtergrond wegdenk vind ik het hele mooie fotos Ja Haha!
Ook zou ik als ik jou was gaan denken aan een copyright teken/naam en misschien wel kadertje er om heen? Je bent nu fotoshoot aan het aanbieden en dan is dat wel handig Lachen
Maar als ik deze paar fotos zo zie denk ik dat je wel veel klanten krijgt hoor Haha!