[FOTO] Eerste wat serieuzere uitprobeersels.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Eerste wat serieuzere uitprobeersels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:53

Na lang twijfelen durf ik het toch aan, een topic hier openen!

Ik ben dus nog maar kort begonnen met fotograferen, verwacht er dan ook niet teveel van.

1) Cookies
Afbeelding
Was een van mijn eerste foto's. De scherpstelling had wat meer op de middelste gemogen waarbij de rest meer vervaagd. Zelf vind ik júist het kleurrijke leuk, kan wel begrijpen dat anderen het te druk vinden.

2) Christmas time
Afbeelding
Hihi, lekker op tijd nog om te plaatsen hè? Haha. Vind het licht er mooi uit springen, maar wel té centraal genomen.

3) Snow
Afbeelding
Geeft een lekker beeld van mijn uitzicht toen Haha! Érg druk en vol, maar het was zo heeerlijk wit gesneeuwd!

4) Sky
Afbeelding
Niet erg tevreden over, was gewoon even uitprobeersel. Verkleind vind ik hem wel leuker dan zo, maargoed.

5) Moon
Afbeelding
Slechte foto, maar toch vind ik hem wel leuk.. Met statief gemaakt uiteraard. Kwaliteit is met uploaden erg achteruit gegaan, helaas.

6) Light up
Afbeelding
Veel gekloot met sluitertijd en belichting en alles, maar uiteindelijk vond ik het wel iets leuks opleveren. Ja, het was de bedoeling dat de achtergrond helemaal zwart zou zijn.

Nog even wat punten die ik zelf wil noemen:
- Veel foto's zijn op het centrale punt scherpgesteld, nogal saai dus. Maar dit heb ik expres gedaan omdat ik me eerst wil bezig houden met scherpstelling zelf, sluitertijd, diafragma etc.
- Foto's zijn genomen met een compact camera
- Nogmaals, zijn mijn eerste plaatjes.. Dus wees een beetje lief voor me!
Lachen

Sodeletuut

Re: [FOTO] Eerste wat serieuzere uitprobeersels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:10

ik vind ze heel mooi, ik ben niet echt een expert met fotograferen enzo, maar de sky en light up vind ik zelf de mooisten, echt leuk gedaan Lachen

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:15

Leuk dat je begonnen bent met fotograveren! Haha!
Ik zal je (hopelijk) wat nuttig commentaar geven Lachen

1: Is heel erg overbelicht, eventueel kun je dit met een fotoprogramma nog wat bijwerken, maar weg krijg je het niet. Probeer altijd goed te letten op de hoeveelheid en de soort licht en je whitebalans daarop in te stellen, dan krijg je een stuk betere foto's! Wel een leuk, origineel onderwerp!
2: Ik vind hem wat donker uitgevallen, en ook hier zijn stukken overbelicht en hij is niet helemaal scherp.
3: Ik vind deze compositie niet zo mooi, heel standaart.
4: Die vind ik wel mooi, jammer van het stukje dak rechtsonder
5: GAAF! Haha! Absoluut mijn favoriet, wat is dit, maansverduistering ofzo?
6: Die is ook goed, mooi scherp zit alleen wel veel ruis in, maar dat krijg je al snel.

Veel succes nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:27

Bedankt allebei voor het commentaar,
en Ann_l0ves_fe; het is zeker nuttig!

1) Klopt, het is een slechte foto qua kwaliteit verder.. was echt mijn 2e ofzo met die camera, automatische stand enzo. ;p
2) Mm dat donkere was juist mijn bedoeling, en hij is bij mij in het midden juist wel scherp.. maargoed.
3) Mee eens. Maar ik móest er gewoon een foto van nemen toen ik uit het raam keek Bloos
4) Ook mee eens, helaas kan ik vanuit mijn kamerraam niet anders fotograferen dan dat het dak erbij opstaat.
5) Dankjewel! Was gewoon een avond met heldere maan.. of hoe je dat ook zegt. Zat uit mijn raam te kijken en opeens zag ik het zo mooi.. "paaahaaaap, haal statief van zolder, nu!" Haha!
6) Inderdaad helaas veel ruis, maar anders moest ik òf meer licht doen, en dan had ik geen mooi donkere achtergrond meer, òf langere sluitertijd maar dan was het vlammetje vaag.

Zo, haha.
Overigens, ik heb nu een nieuwe laptop en de kleuren zijn zó anders dan op mijn oude laptop.. echt heel raar! Ligt dat aan de beeldscherminstellingen of gewoon omdat ik nu een heel ander soort scherm heb? (Mijn vorige was een 'normaal' scherm.. dit is zo'n glanzend scherm zeg maar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:03

Verder niemand? Kan wel wat tips gebruiken! Lachen

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:22

Ik denk dat aan_love_fe het prima uitgelegd heeft Ja

Je bent goed op weg, volhouden!