Rond een uur of 5 waren er al ruim 1000 demonstranten (even geïnformeerd bij de agenten), dit zijn er later nog meer geworden. Zoals je kunt zien op de foto's werden er op een later tijdstip nog meer dranghekken bij geplaatst.
De foto's zijn gemaakt met een Canon 20D, 16-35 F2.8L USM II en een 580 EX flitser met bouncekap en kleurfilter. Foto's zijn gemaakt ergens tussen kwart over 4 en kwart voor 6, dus ja, het werd steeds donkerder.
Voor deze selectie heb ik niet per definitie gekozen voor de fototechnisch beste foto's, wel heb ik geprobeerd een goede selectie te geven die a) een goed beeld gaf van de totale voortgang van de demonstratie en b) de standpunten en emoties van de demonstranten.
De hele serie (43 foto's) is te vinden op http://www.anouktimmerman.nl/20080126_DemPG. Ik weet dus ook dat hier wellicht fototechnisch betere foto's te vinden zijn.
Metadata staat in de foto's, voor de liefhebbers.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Natuurlijk is commentaar meer dan welkom!
(Hoewel wellicht een overbodige mededeling: het is ABSOLUUT niet toegestaan deze foto's zonder mijn toestemming te gebruiken op wat voor manier dan ook, ook is het absoluut niet toegestaan mijn naam er uit te knippen of af te shoppen of op andere wijze deze foto's te bewerken
)

Daar heb je gelijk in. Ging me in deze selectie foto's dus meer om een overzicht van de gebeurtenissen, plus standpunten en emoties...