[FOTO] Pro-Palestina demonstratie in Londen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Pro-Palestina demonstratie in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:15

Afgelopen week ben ik in Londen geweest voor een studiereisje. Zaterdagmiddag vertelde één van de demonstranten me dat om 4 uur diezelfde middag zou worden geprotesteerd. Deze demonstratie zou voornamelijk pro-Palestian en tegen de oorlog daar zijn. De demonstratie vond plaats vlakbij de poorten van Downing Street, op de plaats waar de regering van de UK zit, in een zijstraat van Parliament Square (vlakbij Big Ben/Houses of Parliament). Dus natuurlijk maar eens een kijkje gaan nemen...

Rond een uur of 5 waren er al ruim 1000 demonstranten (even geïnformeerd bij de agenten), dit zijn er later nog meer geworden. Zoals je kunt zien op de foto's werden er op een later tijdstip nog meer dranghekken bij geplaatst.

De foto's zijn gemaakt met een Canon 20D, 16-35 F2.8L USM II en een 580 EX flitser met bouncekap en kleurfilter. Foto's zijn gemaakt ergens tussen kwart over 4 en kwart voor 6, dus ja, het werd steeds donkerder.

Voor deze selectie heb ik niet per definitie gekozen voor de fototechnisch beste foto's, wel heb ik geprobeerd een goede selectie te geven die a) een goed beeld gaf van de totale voortgang van de demonstratie en b) de standpunten en emoties van de demonstranten.

De hele serie (43 foto's) is te vinden op http://www.anouktimmerman.nl/20080126_DemPG. Ik weet dus ook dat hier wellicht fototechnisch betere foto's te vinden zijn.

Metadata staat in de foto's, voor de liefhebbers.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Natuurlijk is commentaar meer dan welkom!

(Hoewel wellicht een overbodige mededeling: het is ABSOLUUT niet toegestaan deze foto's zonder mijn toestemming te gebruiken op wat voor manier dan ook, ook is het absoluut niet toegestaan mijn naam er uit te knippen of af te shoppen of op andere wijze deze foto's te bewerken Knipoog )

Vue

Re: [FOTO] Pro-Palestina demonstratie in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:22

Apart, netjes, sterk.,
De eerste spreekt me het meeste aan!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:47

eerste is inderdaad het mooist, rest ook mooi gefotografeerd, maar vind ze niet allemaal passen in het beeld van bijv. de eerste. Vooral nummer 3, leuke foto, meisje staat er ook leuk op, maar niet echt het beeld wat je verwacht van een demonstratie(vrolijk lachend). 5 & 6 zijn ook mooi. 7 vind ik persoonlijk niets hebben. Ten eerste omdat het onderwerp van de foto niet duidelijk overkomt. Zou je deze foto zonder de andere paar zien dan zou het van alles kunnen zijn.
Fototechnisch commentaar heb ik niet, zijn allemaal mooi scherp en leuk genomen! Succes Knipoog

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 00:39

Ook ik vind de eerst het beste.. Ik mis het gevoel bij de rest van de foto's van de demostratie bij de andere foto's .. Dat is zeer jammer.. verder sluit ik me aan bij Mrln90..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 00:46

Wat ik me dan wel afvraag he... Zijn jullie ooit bij een demonstratie geweest? Geloof me: dat is absoluut niet altijd bloed vergieten Knipoog

Hier in Nederland hebben demonstraties overigens wel vaak de neiging om uit de hand te lopen, maar dit meer vanwege ingrijpen van de ME dan door gedrag van de gemiddelde demonstrant...

Wat betreft het meisje op 3, die vond ik juist wél heel sterk, juist omdat ze vrijheid-blijheid-wereldvrede predikt. Ze was echt de ultieme vrede-zoekster.

Ik ben het natuurlijk wel met jullie eens dat #1 erg sterk is, ik ben er zelf ook weg van. Maar geloof me: dit is nu eenmaal niet het beeld dat je zult krijgen van een gemiddelde demonstratie.

Good, bedankt voor de comments iig... Lachen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 02:00

Ik kon niet meer editten dus daarom even zo nog een keer een berichtje ik heb net de andere foto's ook bekenen en ik moet zeggen daar zitten een paar tussen waar echt gevoel in te zien is.. Je ziet gedachten op sommige foto's en waar de mensen voor komen.. Dit is natuurlijk niet zoals het er daar aan toe gaat maar wat ik bedoelde is wat ik mis op de foto is de emotie in de ogen.. Al heb je een hele groep mensen en 1 kind wat je pakt door een bepaalde compositie ga je dan niet meer naar de mensen daaromheen kijken maar wordt je als het ware getrokken naar dat gevoel wat dat kind uitstraalt om zo even een voorbeeld te noemen ...

Hopelijk is de ellende ooit eens afgelopen in Israël... Scheve mond
* zelf half palestijns *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 02:33

Hmmm ja ok, als ik een "emotie"-serie neer had willen zetten had ik inderdaad een stuk of 6 andere foto's erbij moeten kiezen... Haha! Daar heb je gelijk in. Ging me in deze selectie foto's dus meer om een overzicht van de gebeurtenissen, plus standpunten en emoties...

Maar inderdaad, tijd dat er eens een eind komt aan de ellende daar...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:47

Je zou zo bij de krant kunnen gaan werken!!! Ik vindt het wel apart, die foto's!