[TEK] digitaal: Ryon O'Malley met Wacom en PS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

[TEK] digitaal: Ryon O'Malley met Wacom en PS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 00:56

Heb vanavond even afgereageerd met mijn Wacom Bamboo one en PS: heb tinkerhengst Ryon O'Malley nagetekend

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?

Maysie

Re: [TEK] digitaal: Ryon O'Malley met Wacom en PS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 02:10

Ik vind het paard prachtig gemaakt.. alleen om het paard heen vind ik het wat minder.. Vooral de paars en gele stippen in het gras.. Ook de achtergrondkleur vind ik er niet echt bij passen maar smaken verschillen Ja..

Misschien dat als je de sokken nog wat bewerkt die iets beter en natuurlijker overkomen.. want de manen en staart zijn echt prachtig gedaan in tegen daar de sokken daar zit weinig "beweging" in als je snapt wat ik bedoel...Maar ik doe je het niet na hoor wou dat ik zoiets kon maken .. Ja

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:23

Onwijs gaaf gedaan! Wow! Heerlijke afwerking, knap!
Minpuntje vind ik de omlijning die je nog om het paard heen ziet, dit moet je eigenlijk vervangen door subtiele schaduwen. Lachen En het wit tussen de manen. Had het eerst een witte achtergrond?
En misschien kun je nog wolken oid maken in de achtergrond, het is nu namelijk een beetje onnatuurlijk blauw.

Maar verder echt top! Heel knap, die vacht vind ik echt waanzinnig! OK dan!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:19

Ik moest even geduld hebben voor hij geladen was maar daar is hij tenslotte. Ik vind hem erg vlot. Hij heeft iets cartoonesque maar is toch erg herkenbaar. De bloemetjes vind ik beduidend minder, die had ik of uitgetekend of helemaal weggelaten en het 'lege' dan gecompenseerd door meer kleurvariatie in het gras te zetten. De witte omlijning in het paard kun je voorkomen door het paard of in een nieuwe laag te tekenen of gewoon in een blanco laag te werken (oftewel niet met een wit vel beginnen maar met een leeg vel met van die blokjes, je kent het wel) je zult dan wel de witte delen van het paard ook moeten intekenen zoals je het bruin e.d. hebt gedaan maar dat lijkt me het probleem niet. Erg leuk, al stoor ik me enorm aan de website die je erdoor hebt gekalkt (en ja ik snap dat je wil voorkomen dat mensen het voor paardenspellen e.d. gebruiken want daar zou deze juist heel geschikt voor zijn) maar toch stoor ik me eraan. Er zit auteursrecht op je werk dus het hoeft echt niet zo erdoor gekalkt dat het afbreuk doet aan je tekening vind ik. Maar verder vind ik hem erg leuk. Lachen

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:22

Ik kan alleen maar zeggen: wouw wat mooi gedaan. Verder heb ik geen verstand van tekenen. Het paard is erg realistisch al is er wel iets dat me stoord in het oog van het paard. Te opvallend getekend vermoed ik.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 21:57

thanx voor jullie kritieken, hier kan ik zeker wat mee! De paarse en gele bollen, jullie hebben helemaal gelijk, nu ik het nog eens bekijk ziet het er eigenlijk niet uit.. En wolken heb ik geprobeerd, maar zoals hierboven al is gezegd, ik heb in 1 laag gewerkt, nu ben ik bezig met een tekening in meerdere lagen en inderdaad een blokjesachtergrond. Het Cartoonesque wil ik juist een beetje behouden. Het wit in de manen komt deels, omdat ik witte manen heb getekend, in de pluk bij de neus, maar ook deels, omdat ik op een witte achtergrond heb getekend.. Merk wel dat het moeilijker is om te tekenen op een blokjesachtergrond. Het wit tekenen is geen enkel probleem trouwens.

Zou het trouwens ook werken als ik de eerste laag wit maak en in een doorzichtige laag daarop ga tekenen. In een nieuw document de achtergrond maken en dan de doorzichtige laag met de tekening erop plakken? Of zou je dan alsnog de witte randjes houden? Merk aan mezelf namelijk dat ik nog erg de waarde van wit papier in mijn hoofd hebh..

@ JoSav: Ik irriteer me ook mateloos aan de website die ik er door heb gekalkt, maar helaas wordt maar al te vaak mijn werk geclaimd als eigen, of vele malen gekopiëerd en verspreid zonder mijn toestemming.. Liefst had ik het niet gedaan, maar helaas zijn de kleine pennymeisjes niet altijd even onschuldig als ze zeggen dat ze zijn. Van mij verschijnt er nog weinig zonder logo erdoor op het internet..

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:11

Als je alleen het paard wit maakt als eerste laag en dus niet buiten je omlijning (als je omlijning 'dicht' is kun je deze heel makkelijk selecteren en dan wit maken) dan heb je het probleem niet van die witte plekjes buiten de lijnen en op fijne gedeeltes rond de zwarte manen. Je kunt je achtergrond op een aparte laag tekenen (of een apart bestand) en je doorzichtige laag met het paard en 'buiten' het paard die blokjes dan gewoon plakken op je achtergrond. Lachen
Ik heb zelf eigenlijk sinds jaren geen last meer van dieven dit omdat ik gewoonweg heel streng ben wat dat betreft. Ik heb watermerken door mijn werk maar die zijn niet zo opvallend (en soms doe ik het niet) en als iemand het steelt kan ie een boze brief verwachten en eventueel zelfs 1 van een advocaat. Stelen mag nu eenmaal niet ook niet door pennymeisjes en dat zie ik dan ook echt niet door de vingers dus ik denk dat het daarom ook niet gebeurt bij mij, dan heb ik dus ook niet het probleem van diefjes. Ik heb 1 keer (na een serieuze dief wat een heel akelig gedoe werd) een 'onschuldig' diefje gehad maar die heb ik echt onmiddellijk het vuur aan de schenen gelegd. Als je op je website duidelijk een waarschuwing plaatst (heb ik ook in een (dis)claimer) dat eigenlijk net zo goed werkt, althans voor mij. In photoshop kun je tekst ook doorzichtig schrijven, deze blijft dan even geselecteerd dan kun je er licht in gummen, heeft hetzelfde effect als een watermerk (doorzichtig) en is dus niet zo aanwezig maar toch niet zomaar uit te wissen. Kijk zoals bij deze: http://josav.com/pp/art/ps08.jpg Midden erdoor en toch niet zo enorm opvallend.

En idd zeker dat cartoonesque houden! Vind ik juist erg leuk.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:16

Super gelukt hoor, net als al die anderen. Ze worden steeds gedetaileerder zag ik, is dat ook de bedoeling?
De versies zonder gras en achtergrond vond ik ook wat hebben, een beetje logo-achtig.
Ik begrijp je copy-right wel, je maakt voor half bokt gratis tekeningen en de betaalde versie kunnen ze achteraf kopen.
Zal wel een leuk handeltje worden!!! Je tekeningen zijn erg populair!!!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 23:44

dedetaileerder worden ze, omdat ik handiger wordt met het pennetje en de penseeltjes van PS. Ze zijn inderdaad heel erg populair, ik krijg nog dagelijks aanmeldingen binnen, terwijl ik een week geleden er al een stopje op had gezet Nagelbijten / Gniffelen

Sommigen zijn wel bewust heel logo-achtig gelaten, omdat ze geborduurd moeten kunnen worden. Met heel veel verschillende kleurtjes werken is dan niet handig, als er 6 klossen op de machine gaan. Dan moet de borduurster zo vaak wisselen.

Deze tekening gaat trouwens waarschijnlijk op sticker gedrukt worden en komt op de trailer van het betreffende paard Lachen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:06

de meeste kritieken zijn al gegeven geloof ik en de tips ook Nagelbijten / Gniffelen dus daar houd ik mn mond over, ik heb namelijk je volgende werk van dezelfde hengst gezien en daarop ben je zoooooo vooruit gegaan.

ik vind het echt gaaf dat hij op de trailer geschilderd wordt!! daar vind ik het ook echt een plaatje voor Ja
haha, dalijk rijd je een keer op de snelweg, haal je een trailer in en zie je jouw tekening erop!! Dan ben je toch übertrots!!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 20:59

het werk wat hier op volgde was van zijn zoon Rohan Lachen