thanx voor jullie kritieken, hier kan ik zeker wat mee! De paarse en gele bollen, jullie hebben helemaal gelijk, nu ik het nog eens bekijk ziet het er eigenlijk niet uit.. En wolken heb ik geprobeerd, maar zoals hierboven al is gezegd, ik heb in 1 laag gewerkt, nu ben ik bezig met een tekening in meerdere lagen en inderdaad een blokjesachtergrond. Het Cartoonesque wil ik juist een beetje behouden. Het wit in de manen komt deels, omdat ik witte manen heb getekend, in de pluk bij de neus, maar ook deels, omdat ik op een witte achtergrond heb getekend.. Merk wel dat het moeilijker is om te tekenen op een blokjesachtergrond. Het wit tekenen is geen enkel probleem trouwens.
Zou het trouwens ook werken als ik de eerste laag wit maak en in een doorzichtige laag daarop ga tekenen. In een nieuw document de achtergrond maken en dan de doorzichtige laag met de tekening erop plakken? Of zou je dan alsnog de witte randjes houden? Merk aan mezelf namelijk dat ik nog erg de waarde van wit papier in mijn hoofd hebh..
@ JoSav: Ik irriteer me ook mateloos aan de website die ik er door heb gekalkt, maar helaas wordt maar al te vaak mijn werk geclaimd als eigen, of vele malen gekopiëerd en verspreid zonder mijn toestemming.. Liefst had ik het niet gedaan, maar helaas zijn de kleine pennymeisjes niet altijd even onschuldig als ze zeggen dat ze zijn. Van mij verschijnt er nog weinig zonder logo erdoor op het internet..