[FOTO] Sadness

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

November

[FOTO] Sadness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 19:26

Afbeelding

gemaakt met een flut camera en door uploaden nog onscherper geworden,
eerste keer dat ik hier post..dus wees lief

Anoniem

Re: [FOTO] Sadness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:28

ik denk niet dat we hier erg veel tips op kunnen geven aangezien er bijna geen duidelijk beeld is en er eenorm veel ruis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:29

Hij had idd véél scherper/ duidelijker en zonder ruis mogen zijn. Met welke camera is hij geschoten ? Met een simpele camera kun je nl door op de goede plek te gaan staan toch een scherpe foto krijgen. Verder vind ik de compositie op zich leuk, je ziet de 'sadness' er wel in. Alleen had ik persoonlijk liever het hele oog gezien en van de onderkant wat minder.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:51

Tsja...moeilijk hoor.Onscherp en erg veel ruis....ik zou hem iets anders uitsnijden ook.
Het oog is op zich heel spannend maar die had ik persoonlijk graag helemaal gezien Knipoog

Groetjes,Tinky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:55

Vind het meer 'n camshot voor op hyves oid.. Hier valt niet echt veel nuttig commentaar op te geven. Oogpotlood zit imo ook meer onder het oog?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:32

Vind dit eigenlijk niet uit de kunst waardig. Hier valt echt geen commentaar op te geven. Het onderwerp staat niet centraal en is buiten de titel niet duidelijk. Hij is donker, niet scherp erg veel ruis. Enzenzenz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:59

Hoezo valt hier geen commentaar op te geven? En wanneer houd 'uit de kunst waardig' nou eens op, wat een prutterm is dat... Als je hier geen commentaar op kan geven moet je toch eens bij jezelf te raden gaan hoe nuttig je commentaar normaal gesproken is, want dan kom je kennelijk normaal niet verder dan 'mooi scherp en mooie kleuren' oid Verward

De kwaliteit is bagger, laten we wel wezen. Maar daar heeft de TS echt geen fiets aan dunkt me. Haha!

Wat ik toch een goede poging vind, is de compositie. Die is niet centraal zoals Fairytail zegt- en thank God for that, want met centrale compositie was het een oersaaie en standaard foto geworden waarschijnlijk. De compositie zoals je hem nu hebt is wel fijn. Niet recht in het midden of centraal, maar toch is de foto mooi verdeeld. Het ooghoekje had er van mij alleen wel helemaal op mogen staan, dat is nu wat afgeknipt. De hoek van waaruit je de foto genomen hebt is opzich niet slecht, iets van voren en iets van boven waardoor het model ietwat klein / 'nietig' overkomt, dat past wel bij het ' sadness' idee. De blik van het model vind ik ook goed, hoewel ik voor de echte 'sadness' nog een traantje mis misschien.

Probleem met oogfoto's is dat ze ontzeeeettend vaak gemaakt worden Lachen Zeker foto's / closeups van gezichten en ogen die verdriet moeten uitstralen, en dat is dan ook een beetje het probleem: wil zo'n foto aanspreken, moet je wel met iets heeeel bijzonders aankomen om tussen al die andere miljoenen verdrietige oogfoto's uit te springen. Dat doet de jouwe helaas niet, mede door de kwaliteit, maar ook verder. Probeer eens nieuwe hoeken uit, aparte composities en nog liever.. een spannender onderwerp of het onderwerp anders dan normaal fotograferen. Dan zijn de reacties op UK doorgaans een stuk leuker en diepgaander dan 'niet UKwaardig' Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:03

Citaat:
5) Wanneer je foto's wilt plaatsen bedenk je dan goed of je foto's wel van voldoende kwaliteit zijn. Foto's met hele duidelijke pixel vorming, een veel te kleine resolutie, niet bedoelde onscherpte, verkeerd uitgevallen overbelichting/onderbelichting en andere zaken die er voor zorgen dat een foto onduidelijk en niet te beoordelen wordt zijn niet [UK]/[CB] waardig. Wil je foto's plaatsen welke gemaakt zijn met een telefoon, houdt dan voorgaande punten in de gaten. Probeer hier elkaar ook op te wijzen, wanneer je dit voorbij ziet komen. Echter kunnen wij deze topics niet sluiten, maar een opmerking als gebruikers onder elkaar voor de toekomst kan prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:04

Maar de opzet is verder duidelijk en het beeld opzich ook. Prima als je er wat van zegt, maar zoals bijv. Nini_roosje het doet vind ik het onzin: je kan er best wat van zeggen, het is niet zo dat er absoluut geen duidelijk beeld is. En er valt ook best op te reageren als je wat verder kijkt dan kwaliteit, maar dat is voor veel mensen kennelijk iets te hoog gegrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:06

ik had het idd mooier gevonden als je hele oog erop had gestaan, en de onderkant minder, nu lijkt het net of je een lang hoofd hebt, het vertekend heel erg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:07

Tsja, fototechnisch kun je hier überhaupt al geen commentaar op geven: er is helemaal geen sprake van technisch bezig zijn met fotografie bij deze foto.

Dus dan blijft puur het beeld over. Waar dan ook weer weinig over te zeggen valt omdat het wordt ondergesneeuwd door een bak ruis, plus dat je niet weet of deze foto "bewust" zo genomen is of dat het meer een toevalstreffer was van iemand die een beetje met haar prutscam zat te spelen.

Wat compositie betreft dan:
Ik had er van de onderkant een stuk afgecropt, IETS meer richting panorama zeg maar. En ik had iets meer van het oog willen zien.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 16:20

Anoniem schreef:
ik denk niet dat we hier erg veel tips op kunnen geven aangezien er bijna geen duidelijk beeld is en er eenorm veel ruis

Inderdaad...

Het is een soort gestreepte foto en heeeeel donker... erg zonde...

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:36

Wildwings: Er staat niet dat het geen centrale compositie is maar dat het onderwerp niet centraal staat dat betekend totaal wat anders. Daarbij zijn er gewoon regels wat betreft je wel en niet hier neer mag zetten, zie citaat hier boven.

Ik vind het zonde om op een webcam foto (zo ziet het er nu eenmaal uit) waarvan je zelf eigenlijk al zegt dat hij niet mooi en scherp is commentaar te gaan geven. Ik vind je opmerking dus ook onzin dat je zegt of je commentaar verder dan wel ergens op slaat als je ergens anders commentaar geeft.

Normaal gesproken geef ik ook veel commentaar en zijn mensen er meer dan blij mee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:40

Hoe zie jij dan dat het onderwerp centraal moet staan in deze foto? Lachen Sorry, ik was er vanuit gegaan dat dat op compositie doelde, omdat het onderwerp (sadness?) naar mijn idee wel centraal staat in de foto.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:06

Met het onderwerp centraal vind ik dat het er echt uit moet springen het moet opvallen en dat vind ik hier een beetje tegenvallen. Ik vind centrale composities ook saai Tong uitsteken

Als het oog er bijvoorbeeld helemaal op had gestaan en in de lens keek dan was het al veel boeiender om naar te kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:07

Fairytail schreef:
Als het oog er bijvoorbeeld helemaal op had gestaan en in de lens keek dan was het al veel boeiender om naar te kijken

Agree met het eerste, maar denk dat als het oog naar de lens kijkt het helemaal geen verdriet uitstraalde. Omdat het nu neergeslagen is juist wel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 01:10

Agree on kijkrichting. Maar ik had desondanks wel wat meer oog willen zien.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:13

Heeft de TS wat aan deze info....ik hoor haar niet.Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze met al deze meningen kan Bloos

Geloof wel dat de meeste het eens zijn over dat het oog er helemaal op moet,kijkrichting vind ik niet verkeerd zo...maakt het toch weer wat spannend Bloos

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:04

mmm i.m.o niet UK waardig. Sorry vind het echt niks, waardeloze kwaliteit ook.

November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 18:13

Tinky12 schreef:
Heeft de TS wat aan deze info....ik hoor haar niet.Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze met al deze meningen kan Bloos

Geloof wel dat de meeste het eens zijn over dat het oog er helemaal op moet,kijkrichting vind ik niet verkeerd zo...maakt het toch weer wat spannend Bloos

gaat moelijk.. een vrienin heeft deze foto met mijn camera gemaakt,
en ik ben het dus zel op de foto..
ik heb nogal een vreselijk grote neus Bloos die mij irriteert en het is dus ook heel moeilijk om dat krote ding er niet bij op te krijgen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:28

Sandra_Horse schreef:
ik heb nogal een vreselijk grote neus Bloos die mij irriteert en het is dus ook heel moeilijk om dat krote ding er niet bij op te krijgen

Dat zijn dingen daar moet je niet op letten...gewoon even afwachten hoe de fotograaf de boel op het plaatje krijgt...en anders kun je nog wel croppen/snijden en hem even door de photo-shop halen hoor Knipoog Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 11:19

Sandra_Horse schreef:
Tinky12 schreef:

Zie tekst in bold. Vandaar hier een slotje. Neem de UK/CB regels even door, je mag hier alleen eigen werk plaatsen.