[FOTO] oefenfoto's studio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

[FOTO] oefenfoto's studio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 01:05

let niet teveel op de kwaliteit, heb wel errug drastisch verkleind....
de fotó's zijn bijgsneden maar niet bewerkt.
de belichting had iets spannender gemogen, maar daar zal ik de volgende keer weer meer aan werken..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 29-01-08 07:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

Fnanne

Re: [FOTO] oefenfoto's studio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 07:30

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:07

De belichting is wel ok, maar ze lijkt nu wel een rode gloed over zich heen te hebben.
Die glittertjes op haar gezicht vind ik persoonlijk niet zo mooi, het ziet er heel erg opgetut uit, wat je had kunnen voorkomen door de glitters achterwege te laten.

Fototechnisch zijn ze goed! Maar ze zijn niet bijzonder, beetje cliché als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:39

de glitters zaten in de oogmake-up, en die komen dan ook op de rest van mijn gezicht en zijn er zo goed als niet af te krijgen.
die rode gloed heb ik op mijn stageplek wel gezien, maar op de computer thuis en de computer waar ik nu achter zit hebben dat niet. dat zou dus ook nog heel goed aan je instellingen kunnen liggen

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:26

De scherpte is prima, alleen is mis wat spanning in de foto's. Foto 3 komt al in de buurt; het haar is wat wilder maar daarbij mis ik toch een wat "spannendere" blik in haar ogen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:19

Magica: Niet alle foto's hoeven spannend te zijn, uitstraling van een foto is natuurlijk erg belangrijk maar om een goede fotograaf te worden moet je ook gevoel hebben voor compositie, belichting en op het goede moment kunnen klikken. Dat is in vrijwel alle [UK]gevallen veel belangrijker: er lopen hier namelijk maar weinig mensen rond die dit allemaal al onder de knie hebben.

Ik vind het mooie foto's: rustige plaatjes, goede vlakverdeling en de belichting vind ik prima. Er had wel iets meer contrast tussen de foto's mogen zitten, maar dat is geen punt. Het enige waar ik iets op aan te merken heb is hoe het model is opgemaakt: iets lichtere foundation kiezen want nu gaat haar hoofd richting oranje en is de rest van haar lichaam normaal. Maar ik weet niet of jij iets met de visagie te maken had? Ik vind het een goed model trouwens, ze heeft veel uitstraling. Ja

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 14:27

het model heeft zich zelf opgemaakt, het was voor mij een oefening voor een opdracht voor school.. binnenkort ga ik in de grote studio met 5 verschillende modellen aan het werk met een visagist.
ik werk met een gekalibreerde monitor en heb hier geen rood en ook geen rode afdrukken, wel wat redrumfox zecht verschil in hoofd lijf. kan ik de volgende keer wat meer op letten.
persoonlijk mogen de foto's van mijzelf iets meer contrast en iets spannender door iets meer schaduw.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 17:48

Natuurlijk gaat het niet alleen om of een foto wel spanning uitstraalt maar als de compositie en belichting al perfect zijn zoals de foto's hier getoond, dan vind ik het wel mooier als het model ook wat meer emotie uit gaat stralen.