[FOTO]zelfportret, feedback gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gentille

[FOTO]zelfportret, feedback gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 16:14

Omdat m'n paardje te koop staat wil ik wat meer bezig gaan met fotograveren (houd je van de straat enzo Bloos Duivel Tong uitsteken dus van de week een statiefje en wat tijdschriften over fotograveren gehaald, en ik mag m'n pa's digitale camera gebruiken (geowon zo'n compact ding, niet echt iets bijzonders, je kan er ook geen diafragma mee instellen ofzo, en vandaag een beetje ermee gespeeld, er is een foto uit gekomen die ik erg leuk vond.
Afbeelding

stel je voor, in tien seconden op t knopje drukken, naar de boom rennen, en erin klimmen, whahaha, wat een gedoe, nee, heb liever iemand anders voor de camera, maar deze vind ik opzich wel leuk.

kritiek wat ik zelf al heb:
de kleuren kunnen een beetje vreemd zijn op de pc, ik bewerk de foto's na op m'n laptop, maar ik merk dat ze op een pc dan vaak erg anders zijn qua kleur en contrast. Boos! balen, maar weinig aan te doen, En iemand zei dat het geen gulden snede was, maar hoe dat precies in elkaar zit weet ik niet, kan iemand mij dat uitleggen?

hou het opbouwend ajb, ik ben geen model en geen fotograaf, dit is m'n eerste serieus genomen foto ever:P
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 27-01-08 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast

Flaaf

Re: [foto]zelfportret, feedback gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:17

De opzet is mooi, maar als je zo'n foto wil maken zou ik de volgende keer jezelf iets rustiger kleden (Vooral omdat je roze haar hebt is het snel heel druk)

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 18:51

ja, dat vond ik ook al een beetje, maar had er op het moment van de foto niet aan gedacht

k weet ook niet helemaal zeker of roze en paars wel samengaan,grinnik, dat kleurenprobleem heb ik vaker de laatste tijd Tong uitsteken

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:03

Whaaaaa Roze haar Tong uitsteken
Das cool!! Haha! maar k zou het zelf nooit nemen Bloos
Maar het plaatje is wel uber gaaf Haha!
Alleen idd volgende keer ietsje rustiger kleden denk k Lachen

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:53

Ik vind het niet zo'n interessante foto, saaie kleuren, geen leuke compositie, niet scherp.

Een gulde snede is dat het onderwerp van de foto op eenderde van de onder/bovenkant staat, en eenderde van de zijkanten staat. Dan staat het onderwerp dus nooit centraal en wordt het vaak een interessantere foto.

gentille

Re: [FOTO]zelfportret, feedback gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 01:11

Hey nienewiep, bedankt voor je kritiek. Dat scherpstellen blijft lastig, weet niet echt hoe ik dat moet doen, heb een andere foto wat bewerkt, vind je deze kleuren een verbetering? En je zegt dat de compositie saai is, nu is de originele foto best wel een joekel, zou ik dan een andere uitsnede moeten kiezen oid?

begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met alle kritiek, want daar leer je alleen maar van, maar het is dan wel fijn om te horen hoe het beter zou kunnen

Afbeelding

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:10

Die laatste heeft wel een leuke sfeer gentille Ja Spreekt mij iig veel meer aan ook! Lachen
Er had wat meer ruimte aan de bovenkant gekunt (bij die 2e) en de kwaliteit is ook eh.. niet geweldig zullen we maar zeggen Haha!
Maar voorderest is het een goed begin!

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 10:06

ik vind het leuke foto's ! vooral de tweede. de sfeer .
en je hebt een leuke trui en arafat sjaaltje Ja