[TEK] Paarden Hoofdje, voor het eerst echt serieus!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_pauline_

[TEK] Paarden Hoofdje, voor het eerst echt serieus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 18:36

Hee,

Vanmiddag had ik zin in tekenen en toen is dit eruit gekomen:

Afbeelding

Ik zou graag commentaar willen op wat ik beter kan doen etc. Let wel, deze tekening is voor het eerst echt serieus. Barst los zou ik zeggen Lachen

Groetjes Pauline

edit: Het hoofd is een beetje vertekent, maar in het echt op papier, is het hoofdje veel minder lang Lachen

EvelijnS

Re: [TEK] Paarden Hoofdje, voor het eerst echt serieus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:40

Is dit alleen de schets? Want daar lijkt het wel op.
Het is mooier om de tekening ook in te kleuren.
Breng schaduwen aan, details, probeer het geheel sprekender maken, want zo is het gewoon meer een schets.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:05

Wat mij tot nu toe opvalt is dat de ogen te klein zijn en dat de nekk ietsjes te dun is... Verder vind ik hem eigenlijk wel heel goed gelukt voor de eerste keer serieus tekenen! Maar ook wat Evelijn zegt, breng schaduwen aan, meer details want nu heb je alleen maar de buitenste randen getekend Knipoog
Maar ga zo verder.. is een goed begin!! Lachen

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 22:56

Dankje Lachen
Door de scan is er ook vanalles vervaagd. Maar dat maakt niet uit. De nek had ik juist expres dunner gemaakt, want ik dacht dat die te dik was. Het oog is idd klein. Die moet ik dan nog even beter maken. Tips hoe ik 'm mooi in kan kleuren. Werk liever niet met kleur, dat word nooit mooi bij mij?

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:49

_pauline_ schreef:
Dankje Lachen
Door de scan is er ook vanalles vervaagd. Maar dat maakt niet uit. De nek had ik juist expres dunner gemaakt, want ik dacht dat die te dik was. Het oog is idd klein. Die moet ik dan nog even beter maken. Tips hoe ik 'm mooi in kan kleuren. Werk liever niet met kleur, dat word nooit mooi bij mij?

ik vind het een heel mooi begin! maar ik vind het indd mooier als je het inkleurd. en ik denk dat ieder1 bedoeld met inkleuren (ik in iedergeval wel) dat je de tekening 'inkleurd' met grijs potlood. je moet daarvoor gewoon heel goed naar foto's van paarden kijken waar de schaduwen en de donkere delen zitten. en je kan ook een keertje naar andere tekeningen hier op bokt kijken. daar kan je heel veel van leren. ik kleur zelf de tekening eerst heel licht in met grijs potlood, en daarna ga ik de plekken die op de foto donker zijn ook donker maken op de tekening. en de overgangen van het donkere naar het lichte niet te hard maken, maar in elkaar laten overlopen.. (ik ben helemaal niet goed in uitleggen.. en trouwens ook niet in tekenen, maar ik dacht ik vertel even hoe ik het heb geleerd) als je deze tekening niet van een plaatje hebt nagetekend, zou ik zelf nu een plaatje op gaan zoeken van een paard met veel glans. dat vind ik zelf altijd het leukst om te maken. suc6! het ziet er al goed uit!

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 20:55

Oke heel erg bedankt Lachen

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:29

meer schaduwen moeten erin

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:09

asje Haha! . er viel me nog iets op toen ik weer even ging kijken. want ik ging door de vorige reacties even kijken of ik de hals ook te dun vond, en dat vind ik denk ik wel, maar volgens mij begint de hals wel altijd ongeveer waar de keelriem eindigd. dus als ik daargelijk in heb moet het wel goed zijn.. maar toen keek ik even verder en toen zag dat je de keelriem een beetje raar hebt getekend.. volgens mij moet de keelriem beginnen bij datzelfde stukje als de frontriem.. naja hier even een plaatje, zodat het misschien wat duidelijker is Knipoog : http://www.animoruitersport.nl/webshop/images/kiefferUllasalzgebersttr.jpg suc6!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:32

ohja en ik denk ook dat de neusriem niet over het bit hoort.. kortom ik vind dat je het paard zelf echt super mooi gedaan hebt, en ik zou als ik jou was een keer een hoofdstel goed bekijken voor de verhoudingen.. maar ik vind het echt super knap! nog even een plaatje met het bit enzo er ook bij: http://www.allesvooruwpaard.nl/webshop2/images/hoofdtel%20gold%20line.gif

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 16:32

@ Aliesjeh, heb die neusriem idd al veranderd. Maar op die foto waarvan ik m na tekende zat ie wel zo. Na het hoofdstel ingekleurd te hebben klopt t wel Lachen

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:02

_pauline_ schreef:
@ Aliesjeh, heb die neusriem idd al veranderd. Maar op die foto waarvan ik m na tekende zat ie wel zo. Na het hoofdstel ingekleurd te hebben klopt t wel Lachen

keej, en die keelriem dan? ik ben trouwens wel heel erg benieuwt hoe de tekening er nu uit ziet Haha! .. heb je een foto?? Knipoog

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 19:05

Dan zal ik m morgen even moeten inscannen. De keelriem, is zegmaar wel een stukkie dikker in t begin, maar dat maakt niet uit Lachen