Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
irmalouise schreef:Wauw echt super mooi gemaakt zeg. Maar hoe doe je dat dan met die gaatjes??? Ik zelf ben ook weer begonnen met tekenen en ik vergroot het doormiddel van vakjes te maken op foto en op tekenpapier.
Maar zoals jij het doet heb ik nog nooit van gehoord.
Mooie tekeningen op je site zeg, heb eventjes gespiekt. Top hoor.
loess schreef:irmalouise schreef:Wauw echt super mooi gemaakt zeg. Maar hoe doe je dat dan met die gaatjes??? Ik zelf ben ook weer begonnen met tekenen en ik vergroot het doormiddel van vakjes te maken op foto en op tekenpapier.
Maar zoals jij het doet heb ik nog nooit van gehoord.
Mooie tekeningen op je site zeg, heb eventjes gespiekt. Top hoor.
haha, ja ik heb het ooit zelf bedacht en het werkt echt heel goed. Ik print de foto dus uit op het gewenste formaat en prik daar dan gaatjes in op de belangrijkste lijnen (ogen, oren, contouren enz). De foto leg ik vervolgens op het papier en met een potlood zet ik stipjes door de gaatjes heen. Nu kun je de schets gaan uitzetten. Het kost wel een hoop werk, maar je hoeft nooit meer bang te zijn dat bv een oog op de verkeerde plaats zit
Het enige waar ik iets op aan te merken heb is de schedelvorm: verdiep je iets meer in het skelet van de kat dan is het veel makkelijker tekenen. Een hele fijne oefening is om een schedel (van een kat, mens, paard, wat je maar wil leren) van de voorkant te tekenen en dan de ene helft schedel te laten en de andere helft met huid en vacht te bedekken. Begrijp je wat ik bedoel? Is ook erg leuk om te doen trouwens. 
, want op de foto is de vorm hetzelfde. Ik denk dat de vorm door het vele haar een beetje vertekent. Het is mijzelf niet eens opgevallen, omdat ik gewoon direct mijn kat herken. Voortaan dus kritischer de foto uitzoeken
.
). Van uit de hand schetsen leer je gewoon veel beter kijken

!
.
.
.
!