[SCH] new forest pony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pompompom

[SCH] new forest pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 14:39

Ik kreeg weer eens een creative aanval dus ik ben lekker gaan schilderen vanochtend. Schilderen is niet mn beste kant (meestal teken ik ), maar ik ben niet ontevreden met het eindresultaat Lachen,, Het was overigens ook de bedoeling om er een niet te gedetailleerd iets van te maken..

Ik was eerst mijn foto's eens aan het doorbladeren op zoek naar een leuke koe ( ik dacht weer eens wat anders als een paard he ), maar toen kwam ik deze new forest pony tegen die ik heb gefotografeerd toen we in the new forest waren met school.. en ik kon het niet laten om tóch een paardje te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(hier met de orginele foto ernaast)
Afbeelding

Afbeelding

ponymeid1

Re: [SCH] new forest pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:56

Wouwie! Mooi hoor! Vind 'm erg gaaf, niet teveel poespas maar toch duidelijk!

Ik weet ook nog wel een leuk paard om te schilderen Schijnheilig

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:59

Ik vind hem heel goed gelukt! Bij de eerste fotos dacht ik hmm.. wat krijgen we hier? Maar het eindresultaat vind ik heel mooi geworden!! Idd zoals mik_ zegt, niet te veel poespas.. heel duidelijk maar weinig detail! Vind dat je een erg leuke manier van schilderen hebt!!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:00

leuk gedaan zeg ik doe het je niet na.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:10

Wauw ik vind m echt gaaf Doreen! Idd wat hierboven gezegd werd, ik dacht eerst ook hmmmm, maar hij is echt heel mooi! Juist omdat ie niet zo gedetailleerd is Lachen

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:17

Ik vind hem weer wat minder. Ik ben echt fan van je potloodtekeningen, en had niet verwacht dat dit ook een werkje van je was. Het paard is qua verhouding wel mooi, maar vind het totaalbeeld zo grauw ogen, maar dat is misschien wel persoonlijk. Vind het wel erg gaaf dat je zo experimenteerd qua stijl, dat is altijd goed! Alleen vind ik het nu wat minder uitgepakt.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 18:49

janique schreef:
Ik vind hem weer wat minder. Ik ben echt fan van je potloodtekeningen, en had niet verwacht dat dit ook een werkje van je was. Het paard is qua verhouding wel mooi, maar vind het totaalbeeld zo grauw ogen, maar dat is misschien wel persoonlijk. Vind het wel erg gaaf dat je zo experimenteerd qua stijl, dat is altijd goed! Alleen vind ik het nu wat minder uitgepakt.

Schilderen is ook absoluut niet mijn sterktste kant, ik doe het ook eigenlijk nauwelijks. Maar die kleuren heb ik expres niet zo laten knallen, het is een pony in een natuurgebied, dus ik vond dat de kleuren ook een beetje natuurlijk moesten blijven en niet te veel moesten knallen. En ik had geen zin om weer te gaan prietsen op de details, gewoon lekker flodderen met verf Knipoog
maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak!! Lachen,,

iedereen bedankt nog verder voor de berichtjes! Lachen

DeemDeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:49

Heel erg mooi!
Ik kan geen commentaar bedenken Tong uitsteken

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 10:45

DeemDeem schreef:
Heel erg mooi!
Ik kan geen commentaar bedenken Tong uitsteken

dankjewel Lachen

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:58

leuke studie, je penseelgebruik vind op sommige plaatsen echt goed.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 18:15

freespirit schreef:
leuke studie, je penseelgebruik vind op sommige plaatsen echt goed.

dankje! Lachen

Ik zat trouwens even naar die links in je onderschrift te kijken,, leuk dat je met die trekpaarden bezig bent!! Hij ziet er al erg mooi uit! Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:07

Het grove vind ik ook wel wat hebben, maar je palet vind ik wat minnetjes. Ik begrijp uit je posts dat je iets wilde met aardetinten? Op zich heb je dat niet slecht uitgevoerd, maar ik mis de samenhang tussen paard en achtergrond die op de foto toch iets beter uitkomt. Simpelgezegd vind ik de achtergrond te groen en het paard te bruin, ik weet niet of je begrijpt wat ik probeer te zeggen. Maar verder vind ik het gewoon een leuke kleine studie. Ik vind sommige delen ook wat te zwart ogen en wat weinig diepte hebben, ik zie bijv niet wat dichtbij is en wat ver weg en dat is jammer. Er zit volgens mij ook een rare vlek boven het oog? En idd verraad je hier en daar echt heel goed penseelgebruik met een lekkere toets, jammer dat het niet helemaal consistent is. Maar oefening baart kunst. Lachen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:55

wauw, wat een lekker dromerig tafereeltje Ja
vooral die laatste toets van wuivende bloemen in het gras, die maken het af Ja