[FOTO] Wat TC werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

[FOTO] Wat TC werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 10:30

Dit keer geen serie maar wat losse foto's gemaakt met de technische camera. Voor mij nieuw om op film te werken maar wel leuk en vooral ook leerzaam.

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3

Afbeelding
4

Afbeelding
5

Afbeelding
6

HouVanUtopia

Re: [FOTO] Wat TC werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:55

mag ik vragen welke camera ?
Ikvind het mooie fotos!!! Mooie posities DIe vulpen komt erg gaaf over

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:16

Ik vind het ook prachtige fotos !!!!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:35

hele mooie fotos! Vooral die van de mensen.. Eigenlijk heel simpel maar het heeft wat! 2,4,5,6 vind ik dus de mooiste! Maar die andere twee zijn ook erg goed gelukt! Vind op de eerste foto de belichting erg mooi.. De bloem komt er erg mooi uit!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:38

jeetje.. erg cool zeg.

innd vrij simpel maar erg mooi (voor mij niet simpel. zou me nooit lukken haha.. maar simpel op een andere manier:P)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 14:17

HouVanUtopia schreef:
mag ik vragen welke camera ?
Ikvind het mooie fotos!!! Mooie posities DIe vulpen komt erg gaaf over
Deze foto's zijn allemaal met en Cambo geschoten.

knolle_krack schreef:
Ik vind het ook prachtige fotos !!!!
Kun je ook zeggen wat je er mooi aan vindt? Knipoog

Aims schreef:
hele mooie fotos! Vooral die van de mensen.. Eigenlijk heel simpel maar het heeft wat! 2,4,5,6 vind ik dus de mooiste! Maar die andere twee zijn ook erg goed gelukt! Vind op de eerste foto de belichting erg mooi.. De bloem komt er erg mooi uit!
Die foto's met witte achtergrond zijn eigenlijk heel simpel gemaakt. Gewoon op straat met een laken voor de muur met voorbijgangers.

jolentinus schreef:
jeetje.. erg cool zeg.

innd vrij simpel maar erg mooi (voor mij niet simpel. zou me nooit lukken haha.. maar simpel op een andere manier:P)
Ik vind het vaak ook mooi om dingen zo simpel mogelijk te houden alleen is het wel eens lastig om er niet van alles bij te halen.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:19

Aims schreef:
Citaat:
Die foto's met witte achtergrond zijn eigenlijk heel simpel gemaakt. Gewoon op straat met een laken voor de muur met voorbijgangers.

Echt waar! Wat leuk gedaan! Vroeg je dan gewoon aan voorbij gangers of je fotos van hun mag maken? Ik vind wel dat je leuke mensen hebt uitgekozen.. Hebben allemaal iets verschillends.. apart wil ik niet zeggen..
Ook omdat je de fotos zwart wit hebt gemaakt geeft dat juist zo'n leuke indruk/uitstraling!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 14:22

Omdat de technische camera zo groot is en als je er dan met een laken mee op straat staat wordt er best al wat aandacht getrokken dus is het makkelijker om mensen te lokken.
Daarbij was het in een straat in A'dam waar sowieso veel meer "spannende" mensen lopen dan bij ons.

Deze foto's (met witte achtergrond) zijn op film geschoten (zwart/wit) maar door ze een stop over te belichten en een stop te onderontwikkelen krijg je een beetje dit effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:39

Foto 1 vind ik prachtig, hele fijne belichting.
Foto 2 ook erg stoer, gaaf idee. Het enige wat me opvalt is dat haar sigaret erg fel is vergeleken met de rest van het plaatje, maar het stoort ook weer niet echt. Echt een heerlijk ouderwets aandoenend plaatje Ja
3 vind ik ook fijn en wat ouderwets aandoenend, door de vulpen icm met het korrel en z/w. Fijne scherptediepte ook.

De laatste 3 foto's had ik de eerste keer dat ik het topic bekeek nog m'n vraagtekens bij, maar toen stond je uitleg er nog niet bij. Met dat erbij vind ik het idee wel heel gaaf Ja

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:18

Foto 2 spreekt mij het meeste aan, maar oeh.. nummer 6 Vingers aflikken

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:44

Waaauw Lovers Het lijkt mij ontzettend gaaf om ook eens met een technische camera te gaan schieten.
1 en 2 zijn het voor mij. Very nice!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:56

Super gaaf beeld. Ik kan maar weinig commentaar leveren, foto 1 en 6 zijn absoluut favoriet. Foto 6; doemijdiemaar ^^

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:17

WildChild schreef:
Super gaaf beeld. Ik kan maar weinig commentaar leveren, foto 1 en 6 zijn absoluut favoriet. Foto 6; doemijdiemaar ^^

Ik was eerder! *LOL*

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 15:18

Niet vechten dames, hij was sowieso al bezet. Knipoog

Escha: de tc is echt heel gaaf om mee te werken. Zeker nu ik niet meer constant de verkeerde kant uitdraai ben ik wel een beetje verliefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:38

Grappig, vandaag op school ook gewerkt met een TC.
Erg leuk, ben er alleen te ongeduldig voor, haha.

Alleen 2 spreekt me echt aan, de rest vind ik niet echt geweldig.
Te standaard, al te vaak dit soort gezien, technisch zijn te goed, maar ze missen gewoon "het".
Maar de 2de is heel erg tof. Heeel erg gaaf. Gaat een hele hoop kracht en vrouwelijkheid vanuit. OK dan!
Ben benieuwd naar de foto's op afdruk in groot formaat. Lovers
Netjes gedaan hoor! Vind het zo moeilijk om scherp te stellen met die krengen, maar daar heb jij zo te zien weinig moeite mee. Huilen van het lachen

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:09

Hele mooie foto's
De 2e spreekt mij het meest aan.
Ik zou het wel mooier als de hand met de sigaret iets meer zou afsteken tegen de achtergrond. Nu valt de handschoen bijna weg tegen de achtergrond.
Bij de 6e wil ik nog even aantekenen dat de trui scherper oogt dan de ogen. misschien de ogen iets meer verscherpen en de trui wat minder verscherpen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 21:01

WildWings schreef:
Foto 1 vind ik prachtig, hele fijne belichting.
Foto 2 ook erg stoer, gaaf idee. Het enige wat me opvalt is dat haar sigaret erg fel is vergeleken met de rest van het plaatje, maar het stoort ook weer niet echt. Echt een heerlijk ouderwets aandoenend plaatje Ja
3 vind ik ook fijn en wat ouderwets aandoenend, door de vulpen icm met het korrel en z/w. Fijne scherptediepte ook.

De laatste 3 foto's had ik de eerste keer dat ik het topic bekeek nog m'n vraagtekens bij, maar toen stond je uitleg er nog niet bij. Met dat erbij vind ik het idee wel heel gaaf Ja
Bedankt voor je uitgebreide commentaar.
Door het harde licht ontkom je niet aan zo's felle sigaret maar gelukkig is hij niet te groot waardoor het niet al teveel aandacht trekt.

Guernica schreef:
Grappig, vandaag op school ook gewerkt met een TC.
Erg leuk, ben er alleen te ongeduldig voor, haha.

Alleen 2 spreekt me echt aan, de rest vind ik niet echt geweldig.
Te standaard, al te vaak dit soort gezien, technisch zijn te goed, maar ze missen gewoon "het".
Maar de 2de is heel erg tof. Heeel erg gaaf. Gaat een hele hoop kracht en vrouwelijkheid vanuit. OK dan!
Ben benieuwd naar de foto's op afdruk in groot formaat. Lovers
Netjes gedaan hoor! Vind het zo moeilijk om scherp te stellen met die krengen, maar daar heb jij zo te zien weinig moeite mee. Huilen van het lachen
Welke opleiding doe je?
Grappig dat je 2 eruit pikt want dat is eigenlijk de enige waar we echt vrij waren in de uitwerking en de rest moest echt binnen een opdracht gedaan worden.
Ik heb ze allemaal niet groter afgedrukt dan A4 al twijfel ik nog of ik die bloem op A3+ ga printen omdat hij zo extreem scherp is.
Ik vind het scherpstellen met de tc wel makkelijk eigenlijk. Makkelijker dan de MF op m'n eigen camera.

pipanda schreef:
Hele mooie foto's
De 2e spreekt mij het meest aan.
Ik zou het wel mooier als de hand met de sigaret iets meer zou afsteken tegen de achtergrond. Nu valt de handschoen bijna weg tegen de achtergrond.
Bij de 6e wil ik nog even aantekenen dat de trui scherper oogt dan de ogen. misschien de ogen iets meer verscherpen en de trui wat minder verscherpen.
Het is idd jammer dat de hand niet iets meer loskomt al moet ik zeggen dat op print het onderscheid er wel is op m'n laptop loopt het wel helemaal dicht.
Nummer 6 is echt retescherp op de ogen (iets wat ik van 4 niet kan zeggen Bloos ) en verder ook niet verscherpt. Vind het eigenlijk zonde om teveel met Photoshop aan een analoge foto te gaan sleutelen maar je hebt gelijk dat de trui voor het mooi iets te scherp is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:20

Fotovakschool in A'dam.
Ja, daarom. Omdat ze zó scherp zijn komen ze echt prachtig uit op groot formaat.
Maar ik herken het wel hoor, het werk dat ik voor school maak is veel minder goed dan mijn vrije werk.
Denk dat iedereen dat heeft, vooral in het begin, als je nog zoekende bent naar je eigen handschrift.

Ben benieuwd naar meer. Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 21:26

Heb heel veel meer maar om nou alles te posten....
Bij m'n laatste beoordeling lagen 130 foto's moet er niet aan denken om die allemaal te moeten uploaden. Nagelbijten / Gniffelen

Bevalt de Fotovakschool? Hoor er erge wisselende verhalen over moet ik zeggen maar aan de andere kant hoor ik dat bij ons op school ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:56

Haha, met meer bedoel ik ook niet alles hoor. *LOL*

Bevalt goed, beetje jammer dat het maar 2 dagen per week is en niet heel erg strikt. Iets te losjes allemaal, daar ga ik dan misbruik van maken. Clown Maar wel echt héél erg leerzaam. Ja
Welke school doe jij dan?

Zit nog is te kijken, denk dat ik nummer 1 nog lekkerder had gevonden als hij vierkant gecropt zou zijn, dus wat ruimte van de onderkant af. Ja

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 13:03

Ik zit op de Fotoacademie, ga nu aan m'n tweede jaar beginnen.
Bij ons is het ook allemaal erg losjes moet ik zeggen.

Heb nummer 1 net even gecropt in Photoshop maar daar werd ik persoonlijk niet blij van.

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:36

Ik vind de laatste 3 portretten en de eerste foto echt schitterend. De portretten zijn echt geweldig Ja

De vulpen en andere foto's vind ik niet echt pakken: zijn te gemaakt.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:55

Heel Mooi.
De eerste foto vind ik erg mooi. Mag ik vragen waarmee je hebt bewerkt? Lachen
De 2e is echt heel mysterieus!

Ik vind de ideen ook erg goed bedacht!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 16:59

Ik bewerk alles met Photoshop CS3 maar aan de eerste foto is bijna niets bewerkt alleen een heel klein randje iets opgelicht.

Myra: dank je. Ik zit gelijk na te denken hoe je een spontane foto van een vulpen kunt maken. Knipoog