[SCH] Cremmelo met maanoog in acryl op doek vereeuwigd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

[SCH] Cremmelo met maanoog in acryl op doek vereeuwigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 22:11

Hallo allemaal!

Ik heb zojuist besloten dat mijn laatste schilderij af is. Ik ben er niet helemaal tevreden mee, maar ik mag er van mezelf niets meer aan veranderen.

Afbeelding

Het is met acrylverf op katoendoek geschilderd. Het formaat is 60 x 80 cm. Ik heb het nagemaakt van een foto en er zo mijn eigen draai aan gegeven.

Ik vind zelf dat het grijs bij de hals wel heel erg grijs afsteekt bij het groene van de halsaanzet, in het echie is me dit helemaal niet opgevallen. Het kan dus zijn dat dit op de foto wat vertekent, maar ik weet het niet zeker. Ik probeer sowieso morgen bij daglicht nog een nieuwe foto te maken.

Commentaar is natuurlijk welkom. Als je écht onderbouwt commentaar wilt geven, kijk dan ook even naar de website in mijn onderschrift, dan kan je het wat vergelijken met andere werken van me Knipoog
Laatst bijgewerkt door Mireille op 23-01-08 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [SCHIL] > [SCH]

Lisette03

Re: [SCH] Cremmelo met maanoog in acryl op doek vereeuwigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:13

heb helaas geen verstand van kunst maar er is iets aan zijn kaak wat me niet helemaal lijkt te kloppen??? verder vind ik het uiterst knap!

CK88

Re: [SCHIL] Cremmelo met maanoog in acryl op doek vereeuwigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:14

Ik vind het erg mooi!
Doe het je niet na, maar op bv te verkopen professioneel vind ik hem nog niet goed genoeg Lachen

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:14

Wauw. Ik vind hem erg mooi. Ik vind alleen de kleur van de achtergrond om de een of andere manier er niet helemaal bij passen. Dat grijze viel me ook al op, maar vind het niet echt storend. Oog is erg mooi gedaan Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 22:16

liesie_utah schreef:
heb helaas geen verstand van kunst maar er is iets aan zijn kaak wat me niet helemaal lijkt te kloppen??? verder vind ik het uiterst knap!
Misschien handig als je ook vertelt wát je niet vind kloppen... Ik vind zelf dat grijzige en groenige stukje niet goed en na een paar keer goed naar de foto gekeken te hebben, denk ik dat ik dat tóch nog ga veranderen. Clown
Het gaat dus om de schaduwplek onder de kaak. Die ga ik nog egaal een kleur maken, want nu is het toch een beetje gek (hoewel het op de foto ook kleurverschil had)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:16

Trouwens, ik heb even gekeken op je site maar dat is gewoon een beetje jou stijl, beetje cartoon/strip achtig wel mooi, zeker als je er van houd!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:43

Leuk schilderij. In het paard zit een zekere vaart. Het is jammer dat je dat niet vertaald hebt naar de achtergrond want die past er echt niet bij: qua toets niet en ook niet qua kleur. Ook vind ik het paard erg donker voor een cremello, dacht zelf eerder aan een perlino, maar dat kan ook aan de foto liggen. Wat ik ook best jammer vind is je gebruik van zwart en grijs en het ontbreken van kleurvariatie in de vacht van het paard, dat maakt het geheel nogal vlak waardoor ik de indruk krijg dat er maar 1 laag verf in zit. Het grove van de manen vind ik wel wat hebben. Wat er volgens mij niet helemaal aan de kaak klopt is dat de mond te dicht ligt op de bespiering van de kaak, dat is anatomisch niet mogelijk aangezien daar een grotere afstand tussen zou moeten bestaan. Ook mis ik wat vorm rond het oog, daar lijkt nu eerder een roze en een donkerdere vlek te zitten dan echt de illusie van diepte. Ik denk dat je hem ook al een heel stuk zou kunnen ophalen met een andere achtergrond en het vermijden van grijs (althans, gemengd door vooral zwart en wit te gebruiken) en zwart. Zoals hij nu is heb ik nl. de indruk dat hij nog niet af is en dit de eerste laag is, maar de struiken (?) in de achtergrond doen anders vermoeden. Ik hoop dat je wat kunt met mijn commentaar. Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 22:53

Daar kan ik zeker wat mee OK dan! Dankje!
Het commentaar op de neus klopt helemaal, die heb ik ook tig-keer veranderd. Langer, korter en toen maar zo gelaten. Dat is de fout die ik altijd maak in paardenhoofden, de neus wordt te kort en zit daardoor te dicht op de kaak.
Ik geloof dat het paard officieel een cremmelo was, maar bij mij kan dat dan nog altijd knalgeel uitpakken Schijnheilig
De kleur zwart heb ik eigenlijk alleen gebruikt in het oog en bij de neus/mond, maar ook daar is het gemengd met een andere kleur zodat het nét geen zwart is. Het grijze bij de halsaanzet vind ik zelf ook wat jammerlijk en wordt vervangen door iets wat meer zand/groenig is.
Het oog vond ik zelf ook al een beetje plat. Ik miste zelf vooral iets bij het voorhoofd, maar op de foto zat daar geen schaduw. Misschien dat als ik het oog wat meer uitlicht, dat gemiste ook meteen weg is. Kleurschakelingen in de vacht durf ik niet goed Schijnheilig Er zit wel degelijk verschillende kleur in (zand, groen en blauw in verschillende sterktes) maar dat is echt minimaal.

Conclusie: Ik ga er toch nog heel wat aan proberen te veranderen Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 09:48

We maken maar een WIP-topic van dit topic. Ik ben gisteren bezig geweest om het drastisch te veranderen. Het paardje is nu wat geliger (nog donkerdergeel) en er zitten meer schaduwen in.
Ik heb vooral plekken op het hoofd rond het oog, de kaak en de schaduwplekken op de hals aangepast.

Afbeelding

De foto vertekent wat, dat is te zien bij de manen, die lijken nu ook geler, terwijl ik daar toch echt niets meer aan veranderd heb Knipoog

Commentaar is uiteraard weer welkom.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:50

wauw anne, echt gaaf !!

hoe duur ben jij op bestelling?
jij mag van mijn katjes wel een mooi portret maken Haha!
of als je liever paarden doet, leent lazy zich ook wel Schijnheilig

vind de keel nu in elk geval mooier, dat grijs stak idd af.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:36

Prachtig. De aangepaste versie vind ik nog mooier. Vind alleen dat je er niet nog meer aan moet veranderen.

Je hebt echt de kleuren van een Cremello goed te pakken! Het is echt een Cremello. Het statische van het paard, geeft het geheel een leuk effect. De groene achtergrond vind ik een aparte keuze hierbij, maar opzich wel passen.
Heb eigenlijk niets toe te voegen. Je moet het zo laten. Lachen Top! OK dan!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:10

mooi schilderij ! Ik vind alleen dat het oog en expliciet de oogbol nóg meer vorm zou moeten krijgen. Daarbij meen ik dat je de hele donkere overgangen wat geleidelijker zou moeten neerzetten, ook het voorhoofd zou wat meer vorm mogen krijgen. In de onderkant van de kaak zit een rare punt, maar misschien hoort die daar wel zo ?
Qua sfeer vind ik het schilderij erg mooi....de manen vind ik ook erg mooi en weelderig geschilderd, kortom...van jouw hand wil ik wel meer zien !

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:17

het lijkt net alsof ie een bobbel op zn kaak heeft Lachen

of kijk ik verkeerd ?

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:16

IK vind hem prachtig. Mooi kleurgebruik, mooie compositie, echt super. Dit zou ik wel i mijn woonkamer willen hangen, dus das wel echt een compliment Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 22:12

Allemaal heel erg bedankt voor de complimenten! Doet me goed! Haha!

Shalbo: Het schilderij is te koop Knipoog De prijs is in overleg. Net als al mijn andere schilderijen. Mijn kamer groeit namelijk dicht!

Crossmonster: De prijs hangt af van wat je wilt hebben en hoe ik het resultaat vind. Uiteraard wordt er vooraf iets afgesproken, maar vind ik het werk niets, dan gaat er iets van de prijs af.
Een kat heb ik nog nooit gemaakt, dus ik kan niet garanderen dat dit lukken gaat. Ook schilder ik niet bepaald realistisch, dus het is de vraag of je je eigen dier er wil in zult herkennen. Maar het is uiteraard altijd het proberen waard.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:42

ik vind het ook een leuk schilderij, het is niet realistisch maar toch klopt alles wel in het schilderij. ik vind het een leuke stijl. zoals al eerder genoemd is vind ik de achtergrond niet echt goed gekozen maar opzich past het dan toch ergens wel weer bij het geelachtige van je paard..

het enige wat ik nog een beetje zou veranderen was de nu zo lichte plek boven het donkere stukje dat tussen de kaak en neus in zit.. het is net alsof hij een maskertje opheeft.. het onderste gedeelte zit mooie diepte in en het stuk erboven is zo vlak..

mooi gedaan!!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:16

Ik vind hem qua kleur nu al een heel stuk voller. De achtergrondkleur past er nu ook een stuk beter bij (al vind ik de uitvoering van de achtergrond nog steeds niet zo maar daar ben je volgens mij verder ook vanaf gebleven). En over het zwart: ik denk dat als je een andere kleur voor de pupil had gekozen het minder een gat had geleken (en bij de neus vind ik het ook wat te donker had een meer bruinige of blauwige tint niet misstaan). Ter illustratie: Een cremello Akhal-Teke zonder ook maar 1 vleugje zwart.
De vorming rond het oog is al stukken beter, maar had van mij nog wel wat meer kunnen zijn aangezien het nu nog steeds wel wat diepte mist en je dan idd een soort masker idee krijgt. Toch vind ik dat ook wel wat hebben, geeft het een aparte (niet zozeer realistische) uitstraling.
Ik ben benieuwd naar volgend werk. Lachen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:45

ik vind hem erg mooi, er zit een lekkere vaart in, mooie manen.
de 2e foto die je plaatste is ook echt een verbetering, de kleur is intenser en mooier. ik vind alleen jammer van de schaduw die loopt van de mond naar de kaak, die is erg zwaar aangezet en het lijkt hierdoor net op zo'n buiksprekerspop, alsof het een los onderdeel is.... ik weet niet of je hier nog wat aan kunt doen.
verder mis ik wat detail in de vacht van het hoofd en op de schouder. In de eerste foto was dat ook op de hals, dit heb je al heel goed verbeterd op de 2e foto Ja
ga zo door, echt knap werk hoor Ja