)Mijn eerste poging in kleur:
Deze tekening heb ik vorige week gemaakt en heb ik al in het HK-topic laten zien waar ik verschillende goede tips heb gekregen maar helaas is het me toch niet gelukt er iets van te maken. Op dit moment heb ik gewoon nog niet genoeg kleurgevoel om zwarte paarden te tekenen.

Over de verhoudingen en lijnen ben ik wel tevreden maar het kleurgebruik (waar het me dus om te doen is) is dus 3 keer niets...
Mijn 2de poging is dan ook geen zwarte meer geworden maar een vosje:
De tekening is nog niet af maar persoonlijk vind ik hem toch al een heel stuk beter dan de zwarte. Na de zwarte tekening had ik echt zin de kleurpotloden op marktplaats te koop te zetten en weer gewoon terug te gaan naar normale potloden maar nu zie ik het toch weer iets rooskleuriger in

Hij is dus nog niet af, de hals en het hoofdstel moeten overduidelijk nog gedaan worden maar ik ben ook nog niet tevreden over de zijkant van zijn hoofd, die is me nog iets te geel en vlakkerig dus daar ga ik ook nog iets aan proberen te veranderen.
Tips en commentaar blijven zeer welkom

Daar heb ik vast over heen gelezen, maar had ik zelf natuurlijk wel kunnen bedenken. Hihi, beetje dom, maar zal wel iets met m'n haarkleur te maken hebben

Ik ga voor het grootste gedeelte met het commentaar mee van Jorieke. Als tip wil ik nog meegeven, zodra ik aan een dier begin leg ik alle kleuren die ik daarvoor gebruik apart. Als ik tijdens het tekenen een nieuwe kleur pak komt ook die weer apart te liggen bij de rest van de kleurtjes. Zo hou je dus je 'palet' bij elkaar. Met kleurpotloden moet je met licht beginnen en naar het donkere toe werken, liefst laag over laag om diepte te creëren. Ben je eenmaal met donker bezig krijg je het nooit meer zo licht als de lichtste kleur in je kleurenpalet. Het laat je donkere kleur wel vaak wat oplichten.

Omdat ik die lijnen dus probeerde te verdoezelen is de tekening mislukt
het voorste oortje, de bles