[TEK] Mijn draakje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi21

[TEK] Mijn draakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 20:39

De laatste tijd heb ik zitten zwoegen op mijn eigen paardje: Sheldon Lovers .
Hoewel hij vaker met de naam Draak wordt aangesproken Clown .

Het viel me nog niet mee om hem op het papier te krijgen zoals hij is. Het is gewoon echt een draakje Haha! ! Zo lief, warm en speels als hij is, kan hij ook enorm nerveus, druk en jaloers zijn. Soms lijkt het wel alsof hij ADHD heeft, stuiterend door de wei en als ie bezig is met 1 ding, zo ligt zijn aandacht weer heel ergens anders Vork .
Ik kan uren over hem vertellen maar laat ik het maar gewoon kort houden en de tekening plaatsen Lachen .

Don is gemaakt op A3formaat en met pastelkrijtjes.
Een goede foto lijkt even hopeloos; het is hier ontzettend donker binnen en zo vallen de foto's ook allemaal erg donker uit...
Op zijn gezicht dat in de schaduw ligt, zit een hoop detail aan structuur van zn snoetje maar ik vrees dat het niet zo te zien is?
De foto oplichten wil even niet, bles is al deels overbelicht en wordt dan pijnlijk aan je ogen Nagelbijten / Gniffelen .
Het gelige in de manen ed is met goud gedaan, de achtergrond heeft ook deels parelmoerblauw erin, het valt wat weg op de foto, in het echt glinstert t en licht t allemaal wat op Lachen .

Meneer de draak:

Afbeelding

Tips; altijd welkom! Ja

Jaimyliefje

Re: [TEK] Mijn draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:41

in één woord:
wow,

nee, ik vind hem echt super netjes, ik heb er geen commentaar op..

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:43

Wauw Naoom! Haha! Knap, je eigen paard op papier zetten! Ja
Jammer dat de details in de foto wat missen, maar alsnog vind ik 'm érrug gaaf! Haha!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:45

Sjeus! Wow!
Wat een gewéldige uitstraling heb je hem gegeven Naoom!
Je ziet echt dynamiek in de tekening en de kleuren zijn prachtig!
Schitterend gedaan Naomi, krijgt hij een mooi plekje aan de muur? Lachen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:52

Heel gaaf, lekker eigenwijs, speels, nieuwschierig en een beetje arrogant Haha!

Belichting vind ik ook heel sterk, wel jammer dat je het effect niet goed kunt zien zo, ben wel benieuwd hoe het er in het echt uitziet.
Moet alleen wel zeggen dat ik de 'Naomi-kringeltjes' een beetje mis (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen Nagelbijten / Gniffelen ), had niet meteen door dat jij hem had gemaakt Clown .

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:53

Ooohhh Bloos! !! Die kleuren, dat goud, práchtig!!! Wat een heerlijke wilde uitstraling en levendigheid heb je in deze tekening gestopt.

Ik vind het contrasteffect prachtig, door die schaduwzijde lijkt de zonnezijde nóg stralender op te lichten. Ook de manen heb je super gedaan, dat goudpastel werkt wel bij jou Ja

Is die achtergrond ook echt blauw of komt dat door de foto? Als je dat expres hebt gedaan dan is het des te spannender door het versterkende effekt.

Heb je hier alleen krijtjes voor gebruikt, niet je potloden? Waar "veeg" jij het mee uit?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:56

Ik zat de 'Naomi-kringeltjes' ook al te zoeken IP! *LOL*

Een prachtig portret van je draak is het geworden Naoom. Mooie warme kleuren en een prachtige uitstraling.
Knap dat je je eigen paardje zo neer hebt kunnen zetten, ik vind dat altijd erg moeilijk (om m'n eigen beesten te tekenen).
Er zit gewoon beweging in, prachtig Haha!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 21:03

Dank jullie wel Bloos ! Ja

IcePrincess schreef:
Moet alleen wel zeggen dat ik de 'Naomi-kringeltjes' een beetje mis (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen Nagelbijten / Gniffelen ), had niet meteen door dat jij hem had gemaakt Clown .

Tsja, daar wil ik dus vanaf Clown .
Ik zat me zo te ergeren aan dat drukke in mijn tekeningen telkens... met katten kan ik het gewoon niet laten maar wilde het een gooi geven met een paard om iets te maken dat gewoon wat "rustiger" kijkt.
Ik weet niet of het een succes is hoor! Misschien moet ik gewoon een gulden middenweg wbt krullen en halen vinden? Nagelbijten / Gniffelen

Remy schreef:
Is die achtergrond ook echt blauw of komt dat door de foto? Als je dat expres hebt gedaan dan is het des te spannender door het versterkende effekt.

Heb je hier alleen krijtjes voor gebruikt, niet je potloden? Waar "veeg" jij het mee uit?

De achtergrond is blauw, met parelmoerblauw en paars en rood Lachen !
Even helemaal geen potloden, alleen krijtjes. Nog even en ik ga ze fijner vinden dan de potloden Nagelbijten / Gniffelen .
Ik veeg met die mooie colourshaper Haha! .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:05

Als je maar even weet dat ik je kringeltjes júist leuk vind Naoom Lachen Dat maakt het zo leuk, anders is het meer standaard. Meer een werk wat je ook vaker tegen zou kunnen komen, die kringeltjes maken het helemaal af vind ik Haha!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:21

Hele gave tekening, je herkent Shel er direct op!!!
Leuk ook al die effecten die we er vanwege de fotokwaliteit bij moeten fantaseren, maar die zeker de moeite waard zijn!
(Maar ik mis de typische naom-krulletjes wel. Die maakten het verschil tussen een mooie tekening en een uniek naom-artwork Bloos )

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:50

Wow! Naomi! Je bent het (gelukkig!!) nog niet verleerd. Ik vind dit echt een prachtig portret van Don, zijn typische blik, de wapperende manen Lovers Heel erg mooi! Het contrast in de tekening vind ik ook heel erg goed gedaan, niets dan lof voor deze!! Wow!

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:57

Wauw, heel knap hoor!
Die achtergrond met dat blauw vind ik ook erg mooi, loopt ook mooi over in het paard. Heel knap! Haha!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:25

Wauw Naoom, hij is super. Hij heeft de echt Don-looks.
Heerlijk om naar te kijken.
En door het donkerblauw op de achtergond, vind ik het eerder nacht met volle maanschijnsel, wat het een heel mysterieus tintje geeft Vingers aflikken

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:34

Ondanks dat het zwierige dat ik van je gewend ben (dat krullerige dus) niet in deze tekening zit zie ik absoluut dat het door jou getekend is en is er wat mij betreft ook helemaal geen gebrek aan stijl in dit werk. Ik vind dit zelfs 1 van je beste werken, met een hele mooie gloed en heel mooi neergezette structuur, zelfs zonder de krulletjes! Ik ben hier absoluut heel erg over te spreken. Lachen

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:21

Wow Naom .. ik heb het je al in PB gezet maar vindt hem werkelijk prachtig en zoals ik al zei een echte Don! Lachen

Heel mooi!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:27

prachtig werk! sprekende blik, mooi kleurgebruik, plaatje is compleet!
T enige mieren*#$*dingetje dat ik kan vinden is dat ik de manen wat massief vindt, maar dit vind ik niet storend in het geheel .... knap werk!

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:07

Heel erg mooi Ja al moet ik ook toegeven het zwierige van jou net ontzettend leuk te vinden, dat geeft een tekening toch altijd weer net dat beetje extra.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 16:47

Dank jullie wel allemaal Bloos Ja !

Mmh de meningen over mijn krabbelkrullen zijn dus een beetje verdeeld Lachen .
Ik ben nog aan t nadenken over wat ik er precies mee wil, heb al ideeën voor volgende werkjes, eens zien wat daaruit rolt! Lachen

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:09

Wat een portret Naoom, de kracht spat er vanaf. Ik vind het blauw tegen over dat oranje erg gaaf gekozen en de pose is natuurlijk ook geweldig. Ik kon wel duidelijk zien dat deze tekening door jou gemaakt was, ik vind deze stijl ook erg gaaf al was ik ook helemaal weg van jou krullies.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:27

*fluit op vinger*
wojoow ! echt vet mooi Nagelbijten / Gniffelen
dat zou ik dus echt niet kunnen Clown
echt prachtig :R

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:09

Wow Naoom Bloos!
Wat een prachtportret zet je hier neer!!
Zoals al eerder gezegd is 'mis' ik ook een beetje je kringeltjes Nagelbijten / Gniffelen maar het is wel overduidelijk jouw hand die dit neergezet heeft.
Kleurgebruik is spectaculair, geeft het een super uitstraling. Contrast super, geeft het echt een X-factor.

Voor zover ik Don ken uit verhalen en foto's, denk ik dat dit een zeer treffend portret is.
Topwerk om flink naar te kijken.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 11:35

Dank jullie wel! Lachen

Aan de hand van commentaar op een ander (kunst)forum heb ik nog wat kleine veranderingen gemaakt. De scherpe rand van het licht bij het rechteroog (voor ons) heb ik iets soepeler gemaakt.
Nu ziet het er ongeveer zo uit (en alweer zulke donkere foto's! Bluh) :

Afbeelding

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:09

Ik heb het idee (en daar loop ik zelf ook elke keer tegenaan) dat deze foto, het echte werk teniet doet.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:12

mooi Naomi, heerlijk dat warm/koud contrast Ja
wat een lekker Sheldonportret weer Ja