[FOTO] Femke

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Larnaca

[FOTO] Femke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 18:33

Ik ben sinds vandaag in het bezit van de canon EOS 350D, en vind het een erg fijne camera. Lachen Moet er nog wel achter komen hoe ie helemaal in elkaar zit, maar ik denk dat dat wel goed gaat komen. Ja
Vandaag dus met Femke (x__beauty) naar Jimmy gegaan, maar die vond de camera eng aansteller.. Dus wat doe je dan? Dan ga je Femke maar op de foto zetten. Haha!

Afbeelding
Helaas zijn de ogen niet helemaal scherp.

Afbeelding

Commentaar waar ik iets mee kan, is zeker welkom!

lOraa

Re: [FOTO] Femke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:18

Mooie foto's lot!
bij de 1e foto zijn de ogen wat je zelf al zei een beetje wazig/onscherp..
En die 2e foto vind ik helemaal geweldig Lovers

xLijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:34

FFFFFFFFFFFFFEEEMKEEE Lovers .
super mooie fotos lot Ja .

ikvind ze heel mooi , Lachen

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:36

Mooie foto's lot, niet verkeerd voor de eerste keer. Is dit ook je eerste keer met een spiegelreflex?
Beste manier van leren is gewoon er lekker mee spelen, knopjes en standen uit proberen. Natuurlijk niet mollen Schijnheilig

Je zei over msn al dat je de eerste foto met schemer hebt genomen. Dit kon ik al raden. Daarom is hij waarschijnlijk ook niet goed scherp. Probeer iets eerder wanneer de zon precies goed hangt de foto te maken. Lukt het niet met de automatische stand om scherp te stellen kan je het altijd nog handmatig proberen.
Neem dan wel meerdere foto's met elke keer een beetje bijstellen, dan kies je er later de gene uit waarbij je het beste het scherp gesteld.

De tweede is leuk, mooi met die waterrand erlangs. Wat ik wel jammer vind is de licht rand bij haar kruis Sorry, kan het niet anders zeggen Nagelbijten / Gniffelen Dit verstoord haar silhouette, het andere probleem is weer, om dat niet te hebben moet ze een stukje door haar knieën heen en dat is ook weer niet mooi.
Ik ben er geen voorstander van, maar anders kan je het proberen weg te werken. Wat jammer van de lantaren palen en daken maar daar ontkom je bijna niet aan in Nederland.

Verder leuke foto's lotte. Blijf gewoon oefenen, voor je eerste dag zeker niet verkeerd Lachen

Larnaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 20:08

Dankjewel Lachen

Het was ook m'n eerste keer met een spiegelreflex shell Ja
en bedankt voor het commentaar, zal kijken wat ik er de volgende keer mee kan! Haha!

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:00

yeah. Huilen van het lachen
super mooie foto's qua foto Tong uitsteken
maar die eerst. daar sta ik moooooi op. Bloos!
poeh. Verdrietig haha Haha!

Maar die 2e. Lovers Lovers Lovers

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:41

He lot,
oke tip 1: zet je camera NOOIT op automatishc, lekker klooien met sluitertijden, wb en alles, gewoon proberen! Haha!

Goed dat was de algemene nu op de foto's
1). Op zich een mooie foto, alleen iets overbelicht, werd het misschien al wat donker? BIj een portret moet je altijd prberen scherp te stellen op de ogen, die maken de foto. Des noods zet je hem op handmatig scherpstellen (vind ik zelf het fijnst)

2) Mooie foto, maar ik vind hem te hoog genomen, ik had het mooier gevonden als ie van lager af genomen was zodat je haar hele lichaam voor de horizon zag zeg maar. Vat je hem nog? Anders wil ik het nog wel beter proberen uit te leggen, je roept maar Haha!

Larnaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 21:45

Dankje ann! Haha! Ik heb hem vandaag eigenlijk ook niet echt op automatisch gehad, vind het veel te leuk om met dat ding te klooien! *LOL*

En het commentaar op de 2e snap ik niet.. Schijnheilig

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:00

Ik zal het beter uit leggen maar eerst nog iets; je moet wel een TAG op je foto zetten he! Ja

Ik bedoel, dat het mooier was geweest (naar mijn mening) als je of verder weg had gestaan of de foto van een lager punt af genomen had, zodat de horizon lager kwam te liggen.
Zo krijg je het hele silhouette in tegenlicht en heb je niet de slootkant nog achter haar benen, waardoor het beter uit komt.
(zal kijken voor je of ik zon soort foto voor je heb)
http://img227.imageshack.us/img227/4659 ... 186zr1.jpg
DIt is het beste voorbeeld, dat het model zeg maar boven de horizon uitkomt, nou is dit niet zon goed voorbeeld omdat mijn model springt, maar ik heb zo even geen betere, sorry hoop dat je het nu wel snapt!

Larnaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:07

Zal het de volgende keer doen ann. *LOL*

Ik snap nu wat je bedoeld, en ik zal er de volgende keer op letten dat ik hem wat lager maak! Lachen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:04

jah, amar als je dat doet ben je ook gelijk het water kwijt...

Ik vind trouwens het licht bij het kruis wel mooi, ik vind het wel iets hebben. Niet zo standaard een donker silhouet, maar juist een beetje bijzonder. Het geeft nu echt een effect met de zon, ipv een silhouet van een meisje die donker is tegen een lichte achtergrond.

Eerste vind ik een beetje saai Bloos! , sorry...

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:39

Femke heeft wel geld voor mascara&geen geld voor onderbroeken Huilen van het lachen grapje gehe

Ik vind de eerste niet zo mooi, jammer van de ogen Ja

De 2e vind ik echt heel gaaf, en ik vind het licht bij het kruis ook juist wel wat hebben!
Voor de rest is het commentaar/tips al gegeven! Lachen

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:23

Die laatste is gaaf lot! Jammer dat de horizon daar scheef is, probeer die recht te houden. Bij de eerste stoor ik me persoonlijk aan de dikke mascara die op de ogen zit.. Haha! Maar voor de eerste keer mooie foto's hoor, vooral die 2de Lovers Ik ben jaloers op je camera..

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:59

TJaa. die dikke mascare kan lotte niks aan doen haha Tong uitsteken
dat is mijn fout hah!

Larnaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 21:05

Dankje Lovers

Ik vind zelf de 1e ook het minste, maar ik blijf gewoon oefenen! Haha!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:30

Wauw, die 2e vind ik echt super Lovers
De 1e inderdaad ook wat minder Lachen

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:18

ik vind de 1e zlef ook het minste. Huilen van het lachen