[FOTO] Hide

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Hide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:50

Tips waar ik wat aan heb zijn welkom.

Afbeelding

En in kleur:

Afbeelding

sunny_90

Re: [FOTO] Hide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:53

Ik vind 'm wel iets hebben, heel apart. Ja
Goed scherp, het witte is goed gelukt en wat ik erg mooi vind is dat de veren naar donker (schaduw) uitlopen. Vind hem erg leuk geworden Knipoog

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:59

Erg mooi Wildwings!
Wat voor kleur heeft de vogel in werkelijkheid?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:02

Prachtig portretje WW! Wat me alleen niet aanspreekt is de z/w omzetting. Z/w heeft alleen kracht bij foto's met mooie schaduwnuances, deze mist dat, waardoor de z/w omzetting weinig tot niets toevoegd. Dus doe mij maar kleur!

Verder vind ik de compositie top en de scherpte op het oog is perfect gekozen in combinatie met de blik van het dier! Super! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:10

Daarin ben ik het niet eens. z/w heeft echt niet alleen kracht bij foto's met bepaalde schaduweffecten. Ligt puur aan de foto zelf, of het er bij past of niet.

Leuk gedaan. Geeft een beetje een negatiefeffect. Ja
Ik weet alleen niet of ik helemaal weg ben van de afsnijde, denk dat ik hem er rechts of helemaal op had gezien, of juist een stuk eraf.

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 17:50

Schitterend, heerlijk dat aparte Ja

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:17

Wow, van sta ik versteld. Idd vraag ik me ook af welke vogel dit is. Idg een erg fijne scherpstelling. De vleugels zijn niet verwazigt en toch zie je het hoofd ook nog mooi. topper...

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 03:01

Hmm. Het eerste wat me opvalt is dat het té zwart is. Soort van photoshopzwart. Maar dat achtergelaten een érg fijne foto ! Had iets meer contrast op de vleugels gekunt, heeft fijne schaduwen. Nieuwe compositie ; wat een verademing. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:46

@Sunny_90 en Myra: Bedankt allebei!
@Sjaad: Oorspronkelijk roze, het is een Flamingo. Maar ik vond de kleur roze op de foto niet mooi, vond 'm in z/w mooier. Omdat veel mensen 'm in kleur mooier vinden zal ik die zo ook nog maar even plaatse / vragen of een mod 'm in de beginpost wilt zetten. Lachen Bedankt voor je reactie! Haha!
Smeetjoew: "Z/w heeft alleen kracht bij foto's met mooie schaduwnuances", daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik vind z/w hier juist fijn omdat het het geheel een hele softige uitstraling geeft. Op die manier kan z/w IMO toch wat toevoegen aan een plaat Ja Merci!
Guernica: Dankje, ook voor de opmerking wat compositie betreft Lachen Ik zal eens prutsen met het origineel om te kijken, zelf vond ik dit mooi omdat het echt een beetje verdrietige ik-verstop-me / ik-wil-me-niet-laten-zien effect geeft zegmaar, en ik vind de vorm aan de bovenkant iets moois hebben zo.
Ik ga toch nog even met het origineel prusten qua compositie Haha!
Verography: Bedankt! Het is een Flamingo. Lachen
Oamaru: Haha het is ook photoshopzwart- hoewel niet met de paintbrush, maar dmv levels / burnen (doordrukken oid in NL dacht ik Nagelbijten / Gniffelen ?); de oorspronkelijke achtergrond was ook al vrij donker, dus erg onnatuurlijk oogt het ook weer niet vind ik. Hoewel je wel ziet at het inderdaad te zwart is voor 'gewoon' waarschijnlijk. *LOL*
Het weinige contrast is bewust gedaan voor het zachte effect, maar ik ga eens kijken hoe het eruit komt als ik 'm iets verander Ja Bedankt!

Kleur:
Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:36

Ja, imo vind ik dat wel. Het is niet zo dat deze geen schaduwen heeft oid, maar vind het de foto niet extra kracht geven. De kleur daarentegen wel! Lovers Prachtig. Ik vind het mooi dat het zo scherp afsteekt tegen de zwarte achtergrond en toch nog zo zacht overkomt. Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:58

Ik heb eventjes geen tijd om het hele topic door te lezen, dus ik weet niet of dit al gezegd is. Ik vind je foto supersterk, heel mooi. Ik vind alleen de kleurenversie mooier, aangezien de ZWomzetting in mijn ogen niet helemaal goed is, die vind ik te zwak. Maar zeker gaaf, met die zwarte achtergrond ook! Hoe hb je dat gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:24

De kleurenversie is briljant!
Echt helemaal geweldig, ik kan er uren naar kijken en steeds iets nieuws ontdekken.
Veel intressanter dan de z/w. Wat een prachtige kleuren!
Bij deze versie wordt mijn oog alleen wel erg vaak naar de onderste hoeken getrokken, ivm het grote kleurverschil daar. Wellicht nog iets aan doen? Maar verder, echt top! OK dan!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:39

Ik ga bijna altijd voor z-w maar deze ; kleur! Zeker weten. Het roze springt veel meer uit de foto dan dat het in z-w doet, en heeft meer detail en flair. Vooral het fellere stukje links onderaan maakt het af, super ! Lachen

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:54

Ik ben ook een zwart-wit fan die voor deze keer de kleurversie sterker vind. Erg mooi lijnenspel en prachtige kleurnuances, zeker tegen die zwarte achtergrond. Het oog had voor mij wat groter gemogen maar ja, zeg dat dan tegen die vogel, hé. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 08:54

Bedankt iedereen, voor jullie leuke reacties Ja

WC, de zwartwitomzetting is zo bedoeld als hij is geworden Lachen Softjes met veel wit en lichte schaduwen. Haha!
De achtergrond was van nature al erg donker (flamingo stond tegen donkere muur met wat planten aan als achtergrond), ik heb gewoon dmv burnen/doordrukken in photoshop de hele achtergrond zwart gemaakt. Thanks!
Guernica: Bedankt Bloos Die onderste hoek valt me inderdaad op door het grote kleurverschil, ik ga eens kijken of ik dat nog wat kan nuanceren, merci!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:05

Ik vind het idee om hem naar zw/wit om te zetten wel goed maar het kijkt niet helemaal lekker weg zoals het nu is.
Hoe heb je de omzetting naar zw/wit gedaan?

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:55

WildWings schreef:
Bedankt iedereen, voor jullie leuke reacties Ja

WC, de zwartwitomzetting is zo bedoeld als hij is geworden Lachen Softjes met veel wit en lichte schaduwen. Haha!
De achtergrond was van nature al erg donker (flamingo stond tegen donkere muur met wat planten aan als achtergrond), ik heb gewoon dmv burnen/doordrukken in photoshop de hele achtergrond zwart gemaakt. Thanks!
Guernica: Bedankt Bloos Die onderste hoek valt me inderdaad op door het grote kleurverschil, ik ga eens kijken of ik dat nog wat kan nuanceren, merci!

Oke, dan heb ik niks gezegd. Lachen Maar ik blijf toch de kleurenversie sterker vinden. Inderdaad, het grote kleurverschil viel mij ook op. Niet uitermate storend, maar wel uit de toon vallend zegmaar. Ik ben benieuwd of er nog een versie komt zonder dat verschil Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:30

Hoe krijg je het voor elkaar om zo een flamingo te fotograferen?! (alleen maar nieuwsgierig hoor!) Verder is de foto echt heel gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:07

Bedankt voor de reacties weer, en sorry voor mijn late reactie Bloos

@Katja: Met PS gewoon ge'desaturate', daarna met burn/doordrukken de schaduwen hier en daar iets veranderd/verfijnd en met de natte vinger en blur het een heel klein beetje softer gemaakt.
@WildChild: Ik ga er hopelijk zo mee bezig, dan gooi ik 'm even in een edit in deze post Lachen
@HorseyDude: Haha zo zitten ze meestal als ze op 1 been staan, met hun snavel onder hun vleugel! Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:35

Je zou eens kunnen spelen met het omzetten naar zwart/wit met kanaalmixer dan krijg je vaak een mooier effect.
Als je een paar truukjes wilt dan geef je maar een gil.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:40

Ik ben het met Katja eens. Kijk eens in PS bij de kanaalmixer. Je kunt variëren met de waarden om een mooiere omzetting te krijgen. Succes!

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:11

goh ik vind eht zon mooie/leuke foto dat ik een brutale vraag ga stellen:
zou je de foto naar mij toe willen sturen, ik denk dat ik hem wel na zou willen schilderen als je dat goed vind!