[TEK] Portret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

winnie03

[TEK] Portret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 13:40

haaallo, Haha!

Ik ben anderhalve maand geleden begonnen met dit portret en heb afgelopen week de moed verzameld om hem toch maar af te maken (ben dan zo bang dat ik het mooie begin verpest)... Nah jah, echt verpest heb ik m niet maar toch is er iets dat voor mn gevoel niet klopt (uitermate perfectionistisch).. Anyway, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.. Bloos Dit is trouwens wel een van de eerste keren dat ik een écht portret heb (geprobeerd) te tekenen..

Afbeelding

_pauline_

Re: [TEK] Portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:42

Heel mooi! Alleen ik vind de linkerkant van haar gezicht te 'bol' vergeleken met de rechterkant van haar gezicht?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:17

Ik vind hem heel mooi!
Wel wat kleine dingetjes: de neus lijkt een beetje scheef door de schaduwen. De [voor ons] linkerwenkbrauw vind ik iets te 'grof' voor het vrij 'zachte' geheel. En de schaduwen boven het rechteroog vind ik ook wat te duidelijk en donker. En inderdaad wat Pauline ook zegt, de linkerkant is iets boller.
De hand vind ik wel goed gelukt! Verder vind ik hem ook heel mooi, netjes hoor Ja Zéker als je dit nog niet vaak hebt gedaan Lachen

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:17

Ik ben het eigenlijk niet eens met het commentaar hierboven Tong uitsteken
Voor mij klopt bijna alles.. het stoort mij eigenlijk niet dat de linkerkant van het gezicht wat boller is.. viel mij niet eens op!
In het begin dacht ik dat er wat mis was aan de ogen maar nu ik steeds weer kijk zie ik het niet meer..
Van mij had er wel wat meer detail gemogen bijv. in de hand elke hand heeft wel wat rimpels.. en geen 1 gezicht heeft nergens een vlekje hier of daar.. Maar dat kan ook aan mij liggen Knipoog Ik ben van de details Tong uitsteken
Verder vind het ik het geheel echt heel mooi geworden! T spreekt mij in iedergeval heel erg aan..

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:26

Het is jammer dat de foto zo korrelig is, dat maakt dat de tekening wat minder goed te beoordelen is. Ik kan daardoor niet goed zien of je getekend of geveegd hebt.

Wat ik erg goed vind is dat je contrast hebt gebruikt. De ogen komen daardoor mooi uit. Lachen Misschien is de rechterkant van het gezicht wat boller, maar dat viel me eigenlijk niet eens op en stoort me niet.

Als verbeterpuntje zou je de vingertoppen misschien iets mee uit kunnen werken, die zien er nog een beetje onafgemaakt uit.
Anatomisch denk ik dat je de borstbeen-sleutelbeenspier iet te schuin hebt neergezet, ook al is haar hoofd licht gedraait. Hij loopt te scherp naar links voor mijn gevoel. Lachen

Verder een mooi portret, heel knap gedaan als het een van de eerste keren is! Ja

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:44

ik vind het jammer dat je de hand heel sterk hebt neergezet en het gezicht zo zacht is.
volgens mij staan de ogen niet helemaal recht, dit is natuurlijk moeilijk omdat het hoofd wat scheefgehouden wordt.
maar al met al vind ik het een heel mooi portret, mag je echt wel trots op zijn.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 21:15

Allemaal tips die ik mee ga nemen in mijn volgende portret (mocht dat er ooit nog komen)... Dank jullie wel Haha! Die bolling in het gezicht wordt iets vertekend door het feit dat het en foto is van de tekening in plaats van een scan.. Op deze foto zie ik die bolling inderdaad zelf ook terug maar op het origineel eigenlijk veel minder tot niet... In ieder geval bedankt voor de bruikbare reacties tot nu toe!

indymo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:52

Ik vind de tekening echt heel mooi! mooie lippen en ogen!, niks aan op te merken! waar is het mee gemaakt gewoon potlood?
hoe ben je begonnen met de tekening? waarmee?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 19:58

dank je wel... Het is gewoon met ordinair potlood getekend inderdaad... Ik ben met de omtrek van het gezicht en de ogen begonnen., Daarna ben ik om de ogen heen naar buiten gaan werken...Eerst heel licht en daarna dingen accentueren en versterken... Ik zie nu nog steeds wel dingen die anders moeten of die ik lelijk vind maar dwing mezelf om eraf te blijven omdat ik anders aan de gang blijf Bloos

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:38

Ik vind de ogen neus en kaaklijn niet helemaal... Maar hij is verder wel erg mooi hoor

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:24

Prachtige tekening! Alleen staan voor mijn gevoel de ogen wat scheef, niet op een lijn zeg maar. Ook lijkt er in het neusje een kronkel te zitten.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:28

Zeker niet slecht, ik ga voor het grootste gedeelte mee met het commentaar van elanor. Ik denk dat het wel wil helpen als je vooraf wat hulplijnen neerzet voor de plaatsing van de ogen, neus en kaak zodat je de onderliggende vorm van schedel en spieren niet uit het oog verliest omdat nu de linker en rechterhelft niet helemaal bij elkaar horen. Maar verder zeker blijven plaatsen hier, vind hem al heel netjes voor zover ik door de korrels heen kan zien.