[FOTO]Paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

[FOTO]Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 16:51

Ik ben niet echt een regelmatige bezoeken van UK of beter gezegd kijk wel regelmatig rond maar post niet zoveel. Wil jullie toch wat van m'n schoolwerk laten zien en begin dan maar heel toepasselijk met een serie paarden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kritiek is meer dan welkom, ben wel wat gewend en kan ook wel wat hebben. Knipoog

Anoniem

Re: [FOTO]Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:38

Héle sterke serie. Ja
Straalt kracht en energie uit, erg mooi, ik hou er wel van.
Zou alleen de laatste eruit halen denk ik, die valt een beetje buiten de boot.
Maar mijn complimeten, echt tof! OK dan!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:00

ik vind hem heel mooi. echt appart met die bewegingen.
vind de laatste minst. die foto verteld mij niet zo veel.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:45

Heel apart. Orginieel met onwijs veel kracht. Aan de andere kant te druk, maar ook dat geeft veel kracht mee. Hmm. Ik weet het niet zo goed. Vind het een erg sterke serie maar zou het bijv. niet aan mijn eigen muur hebben willen hangen. Beetje 50/50 gevoel. Haha! Blijf je posten op UK? Ben wel benieuwd naar meer fotowerk van je.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 15:41

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ben het met jullie eens dat de laatste er zo een beetje buitenvalt. Had de serie uitgeprint en dan vierkant neegelegd toen deed hij het juist wel goed erbij maar zo onder elkaar toont het toch anders.

Faelivrin: ik zal van de week nog wel wat posten. Ja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:44

Een erg sterke serie, krachtig en mooi Lachen
Eén en drie zijn mijn favoriet, ik ben het er mee eens dat de vierde wat minder is. Al denk ik wel dat je ze als één geheel moet zien, dan straalt het echt wat uit Ja
Ik ben benieuwd naar meer werk Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:44

where photography becomes art

Hele mooi, krachtige platen!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:45

Erg jammer dat mijn scherm zo klein is, ten opzichte van de foto's Clown. ERG sterk, de kracht en de natuurlijkheid zijn op een heel toffe manier vastgelegd, zeker niet op een cliché manier.

Die foto's zouden bij mij meteen aan de muur komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:47

Foto 1 en 2 vind ik het meest gaaf qua moment, beweging en ook mooie z/w omzetting.
Foto 3 en 4 vind ik allebei weer wat minder dan. Foto 3 vind ik qua moment fijn en beweging ook, alleen ik vind hem wat centraal qua compositie. Bewust gedaan? Ik vind de blik van het rechterpaard ook wel heel sterk; sprekend.
Foto 4 vind ik er ook wat buitenvallen. Ten eerste heb je op de eerste drie foto's steeds twee paardenhoofden/halsen, en nu alleen ineens 1 hoofd en 1 achterste zegmaar Haha! Daarbij valt het oog erg donker weg en zit de snoet van het paard achter de kont van de ander 'verstopt', daardoor spreekt hij gewoon al veel minder. De andere foto's spreken o.a. door de uitstraling en de blikken van de paarden, de tanden, de monden: dat mist deze laatste denk ik.

Ik vind het een mooie serie, katja!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:30

"Ze zijn een beetje bewogen".

Haha nee, grapje. Knipoog Erg tof Katja. Ik vind de eerste ook meteen het sterkste beeld.. prettige beweging in het beeld qua lijnen. De tweede vind ik ook mooi door de beet en de compositie, had misschien nog iets meer zwart willen zien. Dat écht fijne beeld mis ik een beetje bij de laatste twee. Lachen Ben wel benieuwd naar meer foto's van je idd!

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:51

Gave serie hoor! Ja Mooi bewerkt, waardoor ze allemaal bij elkaar lijken te passen.
Ook omdat het allemaal bewegingen zijn natuurlijk. Erg leuk om naar te kijken, goed gedaan! Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 10:23

WildWings schreef:
Foto 1 en 2 vind ik het meest gaaf qua moment, beweging en ook mooie z/w omzetting.
Foto 3 en 4 vind ik allebei weer wat minder dan. Foto 3 vind ik qua moment fijn en beweging ook, alleen ik vind hem wat centraal qua compositie. Bewust gedaan? Ik vind de blik van het rechterpaard ook wel heel sterk; sprekend.
Foto 4 vind ik er ook wat buitenvallen. Ten eerste heb je op de eerste drie foto's steeds twee paardenhoofden/halsen, en nu alleen ineens 1 hoofd en 1 achterste zegmaar Haha! Daarbij valt het oog erg donker weg en zit de snoet van het paard achter de kont van de ander 'verstopt', daardoor spreekt hij gewoon al veel minder. De andere foto's spreken o.a. door de uitstraling en de blikken van de paarden, de tanden, de monden: dat mist deze laatste denk ik.

Ik vind het een mooie serie, katja!
De centrale plaatsting van foto 3 is heel bewust gekozen. Wilde de diagonale lijnen van de hoofden er zoveel mogelijk inhouden en ook een iets ander beeld hebben om niet teveel herhaling in de serie te krijgen.
Ben het met je eens dat op foto 4 het jammer is dat het oog wat wegvalt al moet ik zeggen dat hij op de Mac goed te zien is maar hier op de laptop ziet het er minder charmant uit.

sunny_90 schreef:
Mooi bewerkt, waardoor ze allemaal bij elkaar lijken te passen.
Er is eigenlijk niet zo heel erg veel aan gedaan. Beetje contrast toegevoegd en omgezet naar zw/wit en dat was het wel.

En verder iedereen natuurlijk bedankt voor de complimenten zal even iets totaal anders uploaden kijken wat jullie daar van vinden.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:03

Jettie schreef:
"Ze zijn een beetje bewogen".
Haha nee, grapje. Knipoog Erg tof Katja. Ik vind de eerste ook meteen het sterkste beeld.. prettige beweging in het beeld qua lijnen. De tweede vind ik ook mooi door de beet en de compositie, had misschien nog iets meer zwart willen zien. Dat écht fijne beeld mis ik een beetje bij de laatste twee. Lachen Ben wel benieuwd naar meer foto's van je idd!

Haha inderdaad, ik zat nog wel op zo'n opmerking te wachten Knipoog. Ontopic: Supersupersupersterke serie. Echtwaar, heel erg gaaf. Het laat precies genoeg zien, waardoor je erg sterke beelden hebt weten te creeeren. Ik zou dit toch zeker wel in mijn huis willen hebben, heel mooi. Lachen