Manen/voorpluk willen nog altijd nog niet echt lukken.
Verdere tips en commentaar zijn van harte welkom!

Link naar de foto:
http://i106.photobucket.com/albums/m266 ... appert.jpg
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik zie meteen dat het een shetlander is, heel duidelijk! 
Enige jammere is idd dat je die leuke krulletjes naast zijn rechteroog mist en dat je de kleur niet helemaal te pakken hebt. Je hebt hem iets te egaal ingekleurd naar mijn mening. Maar nu ben ik eigenlijk aan het mierenneuken hoor
Ik vind hem globaal genomen echt heel mooi! chapeau sunny_90 schreef:Wow, wat een prachtige tekening zeg!Ik zie meteen dat het een shetlander is, heel duidelijk!
Eerst vond ik de neus wat aan de smalle kant, vergeleken met de meeste shetten, maar op de foto is duidelijk te zien dat deze shet in het echt een smalle neus heeft. Erg goed gedaan, hij lijkt echt sprekend!
Het enige wat ik erop aan kan merken is dat de manen wat onecht lijken, omdat de vormen wat 'strak' zijn. Maar dat zei je zelf ook al![]()
Erg goed gedaan, vind hem echt heel mooi geworden!
maf beestje, wat een knappert, echt leuk
De manen kun je verbeteren door jezelf vooraf een grens te stellen met hoe hoog je de manen en voorlok wil laten komen zodat je niet blijft te willen verbeteren door er steeds meer overheen te doen waardoor je dus van dit soort laag over laag plukken krijgt. Er lijkt ook een gat te zitten rechts onder het oog omdat je daar denk ik flink hebt zitten gummen met de voorlok. Denk er bij het tekenen van manen aan dat het niet allemaal lekker over elkaar ligt maar ook in elkaar valt. Het tekenen van ellelange strepen naast elkaar en dan weer een los vlak er schuin overheen is niet aan te raden. Je moet de manen meer zien als een stuk met licht en schaduw, licht is bovenop, donkerder zijn de stukken die wat meer onder andere plukjes haar liggen en daar kun je de individuele haartjes dan ook niet meer zien. Ik vind dat je al heel goed op weg bent.