[TEK] Bobby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marrke

[TEK] Bobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 19:04

Nadat mijn shetlander een keer geschilderd te hebben wou ik hem ook wel eens een keer tekenen. Ik vind hem qua kop aardig lijken maar er zijn zeker nog wat verbeter punten.
Manen/voorpluk willen nog altijd nog niet echt lukken.
Verdere tips en commentaar zijn van harte welkom!

Afbeelding

Link naar de foto:
http://i106.photobucket.com/albums/m266 ... appert.jpg

sunny_90

Re: [TEK] Bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:20

Wow, wat een prachtige tekening zeg! Ja Ik zie meteen dat het een shetlander is, heel duidelijk!
Eerst vond ik de neus wat aan de smalle kant, vergeleken met de meeste shetten, maar op de foto is duidelijk te zien dat deze shet in het echt een smalle neus heeft. Erg goed gedaan, hij lijkt echt sprekend! Knipoog
Het enige wat ik erop aan kan merken is dat de manen wat onecht lijken, omdat de vormen wat 'strak' zijn. Maar dat zei je zelf ook al Knipoog
Erg goed gedaan, vind hem echt heel mooi geworden! Haha!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:06

Ik vind die best realistisch. De voorpluk valt goed mee. De manen zijn iets minder. Voor de rest heb je die snuit er goed opgezet.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 08:16

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik maar eens ga oefenen met manen tekenen. Misschien worden ze de volgende keer dan wat beter! Lachen

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:54

Ik vind hem heel goed lijken, idd de manen een beetje krulleriger maken ofzo maar ik vind hem heel geslaagd.

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:15

Heel mooi gedaan. Ja
Wat een haren heeft die pony Haha! Enige jammere is idd dat je die leuke krulletjes naast zijn rechteroog mist en dat je de kleur niet helemaal te pakken hebt. Je hebt hem iets te egaal ingekleurd naar mijn mening. Maar nu ben ik eigenlijk aan het mierenneuken hoor Knipoog Ik vind hem globaal genomen echt heel mooi! chapeau

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:52

sunny_90 schreef:
Wow, wat een prachtige tekening zeg! Ja Ik zie meteen dat het een shetlander is, heel duidelijk!
Eerst vond ik de neus wat aan de smalle kant, vergeleken met de meeste shetten, maar op de foto is duidelijk te zien dat deze shet in het echt een smalle neus heeft. Erg goed gedaan, hij lijkt echt sprekend! Knipoog
Het enige wat ik erop aan kan merken is dat de manen wat onecht lijken, omdat de vormen wat 'strak' zijn. Maar dat zei je zelf ook al Knipoog
Erg goed gedaan, vind hem echt heel mooi geworden! Haha!

Helemaal mee eens! Vingers aflikken

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:45

Já, daar is 'ie dan! Ik vind dat je hem mooi hebt getekend! De manen vind ik reuze meevallen, je hebt niet zomaar klakkeloos streepjes neergezet. Toch vind ik wel dat je de manen (de haren afzonderlijk) zo wel te dik heb getekend. De volgende keer zou ik er nog wat meer tijd in steken, door de schaduwen dichter op elkaar te 'zetten'. Verder had ik het linkeroog, vanaf Bobby gezien, weggelaten. Het lijkt nu of je niet goed wist wat je met dat oog aan moest. Schaduwen van de neus vind ik wat te scherp.

Ik denk dat je de tekening nog wat meer uit kan werken, maar hij lijkt zeker wel op Bo. Knap! OK dan!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:11

Ik vind hem gaaf. Echt zo'n bolletje wol. Heel lief Ja

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 12:04

Bedankt voor de reacties. Hier kan ik wel wat mee Ja

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:41

whaha, hij heeft gewoon echt zo'n voorpluk ROFL maf beestje, wat een knappert, echt leuk

tekening is echt goed gelukt hoor! leuke uitstraling heb je mee weten te geven
zijn rechterwang (voor ons rechts bedoel ik dan) loopt iets te bol weg, waardoor het neusje heel raar lijkt, ook heb je de schaduw daar niet zo hard gemaakt als op de foto.

de borst heb je echt heeeeeel gedetailleerd gedaan, mijn complimenten, lekker aaibaar Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:42

Het meeste commentaar is al gegeven. Ik vind de vacht echt lekker harig neergezet, wel mag er net wat meer botstructuur uitkomen omdat het nu meer een dikke bol met een neusje is. Clown De manen kun je verbeteren door jezelf vooraf een grens te stellen met hoe hoog je de manen en voorlok wil laten komen zodat je niet blijft te willen verbeteren door er steeds meer overheen te doen waardoor je dus van dit soort laag over laag plukken krijgt. Er lijkt ook een gat te zitten rechts onder het oog omdat je daar denk ik flink hebt zitten gummen met de voorlok. Denk er bij het tekenen van manen aan dat het niet allemaal lekker over elkaar ligt maar ook in elkaar valt. Het tekenen van ellelange strepen naast elkaar en dan weer een los vlak er schuin overheen is niet aan te raden. Je moet de manen meer zien als een stuk met licht en schaduw, licht is bovenop, donkerder zijn de stukken die wat meer onder andere plukjes haar liggen en daar kun je de individuele haartjes dan ook niet meer zien. Ik vind dat je al heel goed op weg bent. Lachen