[FOTO] Advies shoot.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

[FOTO] Advies shoot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 22:14

Hallo.
Kan iemand mij advies over deze foto,s geven aangezien ik net een nieuwe cam weer heb gekocht.
Wil ik graag wat meer advies waar ik op moet letten en wat ik nog veel beter kan.
Van de ogen weet ik, dat moet ik nog helemaal instellen alleen lukt dat nog niet helemaal.
Alvast bedankt.
Ojah een hond zijn oren staan er niet helemaal op maar ik geloof hoe ouder deze hond wordt hoe minder leuk ze het vindt Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SSDesign

Re: [FOTO] Advies shoot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:24

Ja je flitst overal, dat geeft enorm fel licht. Die laatste 2 hadden er niet bijgehoeven omdat de ogen dicht zijn/bij de laatste knippert hij?? De 2e is wat onscherp.

Volgende keer zou ik buiten foto's gaan maken Lachen! Dan zal het resultaat ook een stuk beter zijn Haha!.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 22:35

Ik laat de goede en de slechte zien want daar kan ik alleen maar van leren.
En dat ik flits ja zal wel moeten als het donker buiten is dus ja vanuit mijn woonkamer zal ik geen hond op de foto krijgen zonder flits.

Bedankt voor reaktie Tong uitsteken

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:45

Maseike schreef:
Ik laat de goede en de slechte zien want daar kan ik alleen maar van leren.
En dat ik flits ja zal wel moeten als het donker buiten is dus ja vanuit mijn woonkamer zal ik geen hond op de foto krijgen zonder flits.

Bedankt voor reaktie Tong uitsteken

End aarom kan je beter overdag (buiten) fotograferen Haha!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:52

Zit er geen "red-eye reduction" op je camera?? Deze zorgt ervoor dat er een soort dubbele flits gemaakt wordt zodat je geen rode ogen krijgt.

Verder zou ik in ander licht close-ups maken of gebruik een lichtere achtergrond zodat het licht beter weerkaatst wordt.Ook leuk om mee aan de slag te gaan...achtergronden en dieren met verschillende kleuren fotograveren. In een donkere omgeving is zwart is moeilijker omdat al het licht wordt geabsorbeerd...in een lichte omgeving is wit weer moeilijker vanwege de overbelichting.

Je kunt je onderwerp ook iets ruimer in beeld nemen zodat alles erop staat...je kunt altijd snijden,aanplakken is vaak niet mogelijk. Tong uitsteken Knipoog

In een donkere omgeving zie je ook dat er een vreemde glans op de vacht komt en de dieren vinden zo'n bundel licht vaak ook niet fijn.

Probeer gewoon veel foto's te maken en zet je camera ook eens op een andere stand...ik weet niet wat voor camera je hebt maar er zijn vaak veel mogelijkheden Knipoog

Hier een klein voorbeeldje...de kwaliteit is helaas wat achteruit gegaan door "mijn album" de originele foto is haarscherp...

Afbeelding

Gemaakt met een Nikon D70 en een 200mm lens

Hier nog wat voorbeelden...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LFXUYHJF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OPMW6FOK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C3RZM8R7.jpg (een met "sun flares" )

Hoop dat je er wat aan hebt....veel succes!!

Groetjes,Tinky

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 01:05

Het zijn leuke honden, maar als je echt kwalitatief goede foto's wil hebben, oefen dan eerst buiten! Ga lekker het bos in o.i.d., en je zult zien dat dat 10x zo goed gaat.
Succes ermee!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 11:48

@ Tinky12 heel erg bedankt voor je reaktie, aan deze advies heb ik wat aan...
Ik ga vandaag eens buiten proberen Lachen

Gr Heidie.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:03

Asjeblieft hoor...wat voor camera heb je nu??

O....dit weer geeft trouwens niet de mooiste resultaten hoor Clown ....het is erg donker buiten dus wees niet teleurgesteld als de foto's donkerder uitvallen dan je dacht.

Het mooiste resultaat geeft nazomerweer...eigenlijk wel de hele dag door Ja vooral als het een klein beetje nevelig is Vingers aflikken . Winterzon waarbij het krakendhelder is en vriest geeft ook prachtige beelden maar houd dan vooral de stand van de zon in de gaten ivm met de schaduw Knipoog
Bereid je ook voor op het voorjaar....nevel kan prachtig zijn... en en..ooooo er zijn zoveel mooie momenten buiten Tong uitsteken Vooruit...eentje nog Haha!

Afbeelding

's morgens heel vroeg...nevel bij opkomende zon in het najaar gemaakt...tegen de zon in....

Afbeelding

Deze foto is op nagenoeg hetzelfde moment gemaakt alleen met de zon mee.

Veel succes en vooral veel plezier hoor Knipoog

Groetjes,Tinky

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:56

Je foto's zijn niet echt scherp. mss moet je foto's nemen in het buitenlicht. Dan zal de flits ofwel niet werken ofwel valt het niet zo op. ook niet heel erg dicht gaan fotograferen, dan word het moeilijk om de hondjes er leuk op te zetten. (bv de oren) let op de compozitie dus Lachen suc6

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 19:50

" Tinky12 " ik ga morgen wat uit proberen en dan zal ik je even een pb sturen.
Want het weer schoot vandaag ook niet echt op...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:57

Maseike schreef:
" Tinky12 " ik ga morgen wat uit proberen en dan zal ik je even een pb sturen.
Want het weer schoot vandaag ook niet echt op...

Ben wel even paar dagen niet achter de pc dus antw kan even duren Knipoog