Ik ben bezig met het uitwerken van deze foto:

Werk voor het eerst écht met viltstiften, en dat bevalt me tot nu toe goed, het is alleen wel weer even wat anders als potloden!
Hiervoor dus heel graag tips.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Pluttersput schreef:Begin ziet er idd goed uit, maar de diepte ontbreekt... Vooral op de rug ziet het er een beetje plat uit. Ik weet niet in hoeverre je nog met schaduw zou gaan werken? Je moet iig goed denken aan de richting waarin je de viltstiften tekend

dankjewel voor de tips, ik ga er op letten
.
misschien dat je dat een beetje kunt na tekenen? suc6!
.. maar ik zie wel dat de benen van jou paardje wat ''behaarder'' zijn als het plaatje, dus dan moet de vetlok wat langer ofzo denk ik
haha ik ben er zelf hélémáál niet goed in hoor
jij kan het vast beter als mij.. maar misschien kun je ook een glans over de hoeven laten lopen? dus dat je een streep wit hebt? haha ik bedenk ook maar wat hoor.. niet te veel naar mij luisteren..
ben benieuwt naar het resultaat
Vind deze echt zwaar lelijk geworden, maar ja dat heb je met viltstiften, je kunt niet gummen
..

Het geheel oogt rommelig terwijl je met de verhoudingen een heel eind in de goede richting zit. Qua schaduw klopt het niet. Schaduw valt nooit alle kanten op zoals dat nu op jouw tekening doet. Bij aanbrengen van schaduwen bepaal je eerst waar het licht vandaan komt en je schaduw valt in tegenstelde richting (beetje lastig uitleggen...)
Mooie verhoudingen, prettig om naar te kijken. Vond je het niet eng om met viltstift te werken? Zo definitief haha.
)