[TEK] Fletserke (jackrussel) tips WIP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

[TEK] Fletserke (jackrussel) tips WIP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 18:06

Dit is fletserke een jackrussel en mijn studie object voor mijn pastelkrijt.

graag tips
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 19-01-08 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: (TEK) > [TEK]

CaPrIoLe`79

Re: (TEK) Fletserke (jackrussel) tips WIP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:17

Ziet er tot nu toe heel goed uit! Wat is dat voor lichtplekje in zn oog? Is dat op de referentiefoto het flitslicht? Of zijn het lampen? (gewoon vraagje uit interesse)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 18:25

dat is door de flits denk ik

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:36

Wow! Woest je bent goed op weg!!
Ik zou alleen niet teveel van de flits van de foto meenemen in je werk. Een flits doet vaak een typische blik teniet.
Ga zo door zou ik zeggen! Gaat goed Ja

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 19:50

En hij is af (een kant geeft mij een raar uitzicht, maar hoe je het ook wil veranderen, de foto is ook zo, dus kan ik er niet al te veel aan veranderen, verder heb ik het met photoboot (webcam) getrokken, omdat mijn digitaal fototoestel "hemelen" is Ach gut .

hier komt hij dan.
Afbeelding

Een verjaardagskadootje voor mijn beste vriend (is zijn hond) Haha! stttttt Knipoog

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:31

Ik vind hem heeel erg mooi gelukt.. Een echte jack russel uitdrukking! Zn neus ziet er mooi glimmend uit.. een hij ''verdwijnt'' ook mooi in de zwarte achtergrond.. Heel mooi gedaan..

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:33

Ik vind je eerste post echt prachtig, levensecht, maar afgemaakt vind ik hem een stuk minder. Zijn ogen staan scheef en hij heeft aan die kant iets teveel snorharen. Het lijkt gewoon niet symmetrisch, dat vind ik jammer. Toch blijft het een mooi plaatje: als ik niet eerst naar je eerste post kijk valt het allemaal wel mee eigenlijk, ik denk dat ik hem in mijn hoofd alleen anders afgemaakt heb.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [TEK] Fletserke (jackrussel) tips WIP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 01:06

Ik vind het eindresultaat ook wat minder dan het begin van je tekening in de eerste post. De snorharen aan de voor ons rechterkant zijn te dik aangezet. De overgang hals naar rug aan de voor ons linkerkant zou ik niet rond naar rechts hebben laten aflopen. Dit maakt dat je dat stuk optisch versmald. Als je daar die ronding weg haalt en meer schuin laat aflopen zal het er al heel anders uitzien Knipoog

De glimmers op zijn neus zijn weer heel erg mooi net als de haren op de hals die 'alle kanten' opgaan heb je ook heel erg mooi weergegeven

Hoe groot is je papier? Heb je het zwart van de foto bewerkt?

Woest

Re: [TEK] Fletserke (jackrussel) tips WIP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 10:06

Mijn papier is A3 zwart
ik vind het ook wat minder geworden, het stomme is dat je het slecht kunt veranderen, ik heb wel wat aanpassingen aangebracht, maar veel heeft dat niet uitgehaald