JoSav schreef:Ik vind dat er idd wel heel veel WIP hier op UK worden gezet en ik vind het dan erg moeilijk er commentaar op te geven die misschien wel helemaal niet nodig is omdat de persoon in kwestie er al rekening mee houdt (ik schrijf altijd uitgebreid en dat kost energie en moeite die ik liever niet voor niets doe) daardoor ben ik wat huiverig geworden met reageren op WIPs.
Ja daar heb je idd wel gelijk in. In dit stadium is het vooral onduidelijkt e zien waar wel en niet rekening mee gehouden wordt. Maar bij de afwerking bijv. kun je dan wel weer precies uitleggen waar het de mist in is gegaan en is het misschien nog te redden
.
De kleur was ik bij toeval achter gekomen met een ander wit paard waar ik mee bezig ben, hij werd te blauw/paars en probeerde dat af te zwakken met geel, en ineens had ik een wit paard
. Normaal gebruikte is alleen blauw grijs en een beetje paars voor een wit paard, maar dit geeft toch een fijner resultaat.
@ Evelli; dat valt op zicht wel mee, hou er rekening mee dat het een stang en trens is en het oog wat uitsteekt waardoor het lijkt alsof het dichterbij het hoofdstel staat. Met de juiste schaduwen zal het oog verder van het bakstuk lijken
. Maar het is idd wel een punt waar goed mee uitgekenen moet worden, paar pixels te ver naar links kan al te dichtbij zijn.
@ Nerwen; Metaal is in princiepe heel simpel, maar zal het kort uitleggen voor zilverkleurig, dat komt vaker voor; Ik ga altijd uit van 5 kleuren, dus voor zilver van licht naar donker:
wit, licht blauw/grijs, grijs, donkergrijs, blauwzwart. De kleuren veranderen door de omgeving doordat meteen als een spiegel werkt en de kleuren reflecteerd, maar dit is een basis.
Eerst gebruik je de middelste kleur, kleur het metalen deel helemaal in. dan de lichte grijs, bepaal waar je licht vandaan komt en hoe de vorm loopt en kleur de lichte delen. Zelfde met de donkergrijs maar dan voor de schaduwkant. Dan pak je zwart en zeg de donkerste delen nog eens extra aan, en met wit de refectie van het licht, als het erg blingt kun je bijv een witte stip zetten of zelfs een sterretje ervan maken, het echte bling idee 
Belangrijkste is om harde lijnen te gebruiken vooral met licht en donker naast elkaar. Makkelijke tip is om bijv een lepel voor je neer te leggen en die na te tekenen, precies zoals je ziet. Als je het eenmaal door hebt is het nietzo heel moeilijk
.
De meeste brushes zijn gevlekt, zoiets als de 'spatter' standaard brush in photoshop, maar grover en in verschillende vormen. Verder heb ik geen vaste instellingen, dat veranderd elke keer, gewoon spelen met de instellingen en kijken wat het beste werkt voor het resultaat dat je wilt. Als je bang bent het te verpesten dupliceer je de laag of maak je een snapshot zodat je een back up hebt
De rest allemaal ook bedankt voor de reacties. Geeft me goede moed om door te zetten
.