[TEK] Portret gezicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Si_monee

[TEK] Portret gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 12:51

Hallo Haha!

Tekenen heb ik altijd al leuk gevonden. Tekende altijd paarden of schilderde ze.
Na een lange tijd niet getekend te hebben heb ik een portret tekening gemaakt.
En ik zou graag opbouwend commentaar willen ontvangen.
Helaas komen de schaduwen niet duidelijk naar voren op de foto, wat in het echt duidelijker is.
Let op: Het is mijn eerste portret tekening en ben zeker geen prof.. Clown

Hier de tekening:

Afbeelding

Afbeelding

Si_monee

Re: [TEK] Portret gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:33

Genoeg mensen hebben hem al bekeken..
Maar dan ook echt niemand commentaar?

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:41

Nou ik dan maar Knipoog Jammer dat niemand nog commentaar gegeven heeft..
Ik vind hem wel wat hebben, Misschien dat het de pose is van het model dat me aanspreekt..
Ik vind dat het haar je aardig goed gelukt is! Alleen had het wat zachter mogen over gaan.. nu zijn het echt blokken schaduw in je haar zeg maar..
De ogen klopen voor mijn idee ook niet helemaal.. De wimpers van het, voor ons, linker oog staan de verkeerde kant op. Ook hadden de ogen wat meer detail mogen hebben, maar dat kan ook aan de foto liggen dat je dat niet zo ziet.
Hetzelfde met de mond en de neus, meer details! Gebruik een wat dunnere scherpere potlood daarvoor, maar dat kan je altijd nog doen.
Maar als ik zo naar het hele plaatje kijk vind ik het wel een mooie tekening geworden! Je geeft het zelf aan, je bent geen profesional.. Maar ik denk dat als je blijft oefenen dat je wel ver komt hoor!
Succes Knipoog

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 19:10

Aims schreef:
Nou ik dan maar Knipoog Jammer dat niemand nog commentaar gegeven heeft..
Ik vind hem wel wat hebben, Misschien dat het de pose is van het model dat me aanspreekt..
Ik vind dat het haar je aardig goed gelukt is! Alleen had het wat zachter mogen over gaan.. nu zijn het echt blokken schaduw in je haar zeg maar..
De ogen klopen voor mijn idee ook niet helemaal.. De wimpers van het, voor ons, linker oog staan de verkeerde kant op. Ook hadden de ogen wat meer detail mogen hebben, maar dat kan ook aan de foto liggen dat je dat niet zo ziet.
Hetzelfde met de mond en de neus, meer details! Gebruik een wat dunnere scherpere potlood daarvoor, maar dat kan je altijd nog doen.
Maar als ik zo naar het hele plaatje kijk vind ik het wel een mooie tekening geworden! Je geeft het zelf aan, je bent geen profesional.. Maar ik denk dat als je blijft oefenen dat je wel ver komt hoor!
Succes Knipoog

Bedankt,
Het haar was ik ook niet helemaal over te spreken.
Nu ik de wimpers beter bekijk snap ik wat je bedoeld, ik heb ze volgens mij ook inderdaad de verkeerde kant op getekend.
Bedankt, de mond vind ik zelf ook nog niet helemaal geweldig, die mag er inderdaad ook wel wat meer uitkomen.
Bedankt, ik blijf oefenen Knipoog

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:53

vind hem mooi hoor! Maar idd wat er al gezegt werd over het haar, het mag net wat meer een geheel worden, en de scheiding mag ook wat "dunner", nu heeft ze meer een kale streep op dr hoofd. Het haar vind ik wel mooi gedaan met licht en donker!!
Ik vind het jammer dat de kaak en halslijn zo hard eruit komen, dat kan je vaak mooi wegwerken met wat schaduwen. Zo ook met de ogen en de mond, met net wat eer licht en donker verschillen erin ziet t er al veel natuurlijker uit!
Ik hoop dat j dr wat aan hebt, ik vind t verder wel een mooie tekening!

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:18

Knap hoor Ja echt heel leuk gedaan OK dan!
Ik ben het eens met voorstaande commentaren, het gezicht is nog een beetje vlak en het voor ons rechteroog en de neus staan imo een beetje vreemd. De mond daarintegen vind ik persoonlijk wel heel mooi gedaan. Ik ben zeer benieuwd naar wat volgt, volgens mij kunnen we nog zeer mooie tekeningen van jou gaan verwachten Lachen

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:44

mistercooper schreef:
vind hem mooi hoor! Maar idd wat er al gezegt werd over het haar, het mag net wat meer een geheel worden, en de scheiding mag ook wat "dunner", nu heeft ze meer een kale streep op dr hoofd. Het haar vind ik wel mooi gedaan met licht en donker!!
Ik vind het jammer dat de kaak en halslijn zo hard eruit komen, dat kan je vaak mooi wegwerken met wat schaduwen. Zo ook met de ogen en de mond, met net wat eer licht en donker verschillen erin ziet t er al veel natuurlijker uit!
Ik hoop dat j dr wat aan hebt, ik vind t verder wel een mooie tekening!

Bedankt,
De kaaklijn komt inderdaad vrij hard uit,
Oke ik zal er nog wat aan werken bedankt! Haha!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 19:45

Utan schreef:
Knap hoor Ja echt heel leuk gedaan OK dan!
Ik ben het eens met voorstaande commentaren, het gezicht is nog een beetje vlak en het voor ons rechteroog en de neus staan imo een beetje vreemd. De mond daarintegen vind ik persoonlijk wel heel mooi gedaan. Ik ben zeer benieuwd naar wat volgt, volgens mij kunnen we nog zeer mooie tekeningen van jou gaan verwachten Lachen

Bedankt,
Bedankt, ik vind als ik de tekening voor me heb de mond wel iets zachter had gemogen met bepaalde lijnen,
maar vind hem ook niet heel lelijk opzich.
Ik blijf doortekenen, en wie weet Knipoog