[SCH] Victoria Frances

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

[SCH] Victoria Frances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 21:32

Eindelijk 16, dus nu op UK.
Ik hoop dat ik hier nuttige tips krijg, zodat ik het kan verbeteren. Knipoog

Afbeelding

(en nog steeds blijft het lastig een doek te fotograferen)

Dus tips of commentaar van harte welkom Lachen

CaPrIoLe`79

Re: [SCH] Victoria Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:52

Sfeervol plaatje!
Erg apart. De kleuren combineren ook erg mooi.
Is het de bedoeling dat het een realistisch beeld geeft? Dan lijken de mond, kin en wang te klein in verhouding met neus, ogen en voorhoofd.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 22:16

Tja verhoudingen Nagelbijten / Gniffelen
Ik wil meestal gelijk gaan schilderen, is veel leuker als verhoudingen tekenen Bloos
Volgende keer beter kijken ja.

Bedankt voor je bericht !

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:16

Dit is mijn lievelings plaat van victoria, en ik moet eerlijk zeggen, dat ik het nooit gewaagd heb om iets van haar na te tekenen.
Simpelweg omdat je dan een soort kopie krijgt en je automatisch ook aat vergelijken. Haar werk is van haar imo, en eigenlijk niet na te maken..
De bedoeling van victoria, is alles zo fotografisch en realistisch mogelijk te maken, alleen dan met fantasy. Dat het net lijkt alsof je er zelf in zit,
en ik zal eerlijk zijn, dat ik dat hier niet heel goed gelukt vind.
Als ik de victoria plaat niet gekend had, dan had ik het heel apart gevonden, en had ik alleen commentaar gehad op de kaak.
n het echt is ze breder en kijkt ze ook naar beneden, haar schouders zijn ook breder. Verder is het net een foto.

Voor de vergelijking, hier de foto:
Afbeelding

Ik zou als ik jou was erg gaan oefenen met vehoudingen, en meer foto's gaan natekenen om te oefenen met verhoudingen en je eigen stijl te ontdekken.

Niet hierboven is belediged bedoeld,
ik vind dat je goed op weg bent!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 19:09

Zelf iets verzinnen is bij altijd al een ramp geweest. En die verhouding daar ben ik het ook mee eens hor.
En al zou je het wel beledigend bedoelen, tja dan moet ik het hier niet neerzetten.
Hier een ander schilderij. Dat klopt kwa verhouding iets beter.

Afbeelding
Gemaakt 17 jan.

Het oor moet nog wat omhoog. Dat wordt nog verbeterd.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:23

die eerste vind ik niet echt geslaagd, maar deze is een stuk beter, vind ik.

het gezicht klopt weer niet helemaal, maar wel wat beter, de mond moet ook wat anders, hij is wat scheef. en de tanden kloppen niet helemaal.

Wat je zelf zegt over het oor natuurlijk ook, ik moet eerlijk bekennnen dat het nog niet eens mega storend is van dat oor Lachen

Jep, deze beavlt me een stuk meer! Lachen

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 16:52

Iemand nog meer tips ?

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:06

Ik vind het een prachtig schilderij, jammer dat hij gerelateerd is aan de foto. Want daar vind ik hem niet op lijken qua verhouding. Ik vind de sfeer in je schilderij erg prettig om naar te kijken en als je je deze stijl nou een beetje je eigen houdt en zo zelf van die prachtige gezichten kunt neerzetten vind ik de verhouding ook niet storend.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 20:07

Ik vind het nog wel moeilijk een beetje een eigen ''stijl'' en mijn eigen inspiratie is ook niet altijd even groot. Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:12

Het ziet er al goed uit, inderdaad jammer dat het nagemaakt is maar ik snap wel dat je even geen inspiratie had hoor, daar heb ik soms ook wel eens last van, maar ik zou in het vervolg toch meer iets zelf proberen te maken, want VF is niet echt bepaald iets om na te maken (dat betekend niet dat je niet in die stijl kan gaan schilderen hoor).
Wel grappig dat ik toen ik je schilderij in de openingspost zag een beetje aan mijn eigen schilderijen moest denken, maar dat komt denk ik ook door het kleurgebruik.
Kleurgebruik en sfeer is mooi, zoals al eerder is gezegd is het jammer van de verhoudingen. Je moet nu haast gaan kiezen tussen nog vreemdere verhoudingen (iets waar ik zelf meer voor heb gekozen) of meer realistische verhoudingen.
Het begin ziet er al goed uit, oefen nog maar even verder Lachen

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:16

mooie kopstudie...enne inderdaad verhoudingen zijn moeilijk. Ik ken die 'victoria' niet, maar ik vind dat je de sfeer van de foto écht wel te pakken hebt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:39

freespirit schreef:
mooie kopstudie...enne inderdaad verhoudingen zijn moeilijk. Ik ken die 'victoria' niet, maar ik vind dat je de sfeer van de foto écht wel te pakken hebt.

Het is geen foto, maar een tekening. Victoria Frances is een tekenares Lachen

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:21

ahum....*is zojuist van de stoel gevallen*...had wel in de gaten dat ze een kunstenares was, dacht alleen aan een fotografe Bloos WOW !

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:25

freespirit schreef:
ahum....*is zojuist van de stoel gevallen*...had wel in de gaten dat ze een kunstenares was, dacht alleen aan een fotografe Bloos WOW !

zoiets dacht ik al ja..

Daarom zei ik ook dat ze echt niet victoria na moet tekenen omdat dat áltijd tegenvalt. (bij iedereen dus, omdat ze extreem realistisch tekent en echt haar eigen stijl heeft.. )
En, velen denken dat ze digitaal tekent.

Sorry people, maar dat is dus ook niet waar Knipoog

Niessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 09:32

Ondanks dat de inspiratie van een andere tekening komt, vind ik m toch wel geslaagd.. Het ademd een bepaalde sfeer uit en ik vind juist de andere verhoudingen in dit opzicht niet storend...Het geeft een sprookjesachtig beeld. Dit los te zien van de eigenlijke bedoeling het exact na te maken, want dat lijkt me vrij moeilijk Knipoog

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:51

ik vind dat je de haren echt supermooi hebt gedaan, mooie kleuren Ja
helaas is het gezicht te plat, waardoor je diepte mist en de sfeer van het plaatje een beetje wordt afgezwakt...

ik herken wel een echte eigen stijl en dat moet je zeker verder ontwikkelen!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:33

Ik had meer een eigen tekening verwacht in de stijl van Victoria Frances, maar ik schrok een beetje toen ik de tekening zag Bloos
De verhoudingen hè Tong uitsteken En eigenlijk moet je ook niet proberen om goede tekeningen na te tekenen, want dat gaat bijna nooit goed Tong uitsteken
Die van Sara Kroos (is het Sara Kroos?) vind ik el een stuk beter, maar ook weer de verhoudingen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 20:53

Dniesjj117 schreef:
Ik had meer een eigen tekening verwacht in de stijl van Victoria Frances, maar ik schrok een beetje toen ik de tekening zag Bloos
De verhoudingen hè Tong uitsteken En eigenlijk moet je ook niet proberen om goede tekeningen na te tekenen, want dat gaat bijna nooit goed Tong uitsteken
Die van Sara Kroos (is het Sara Kroos?) vind ik el een stuk beter, maar ook weer de verhoudingen.

Daar kom ik zelf ook elke keer weer achter.

Ja dat is Sara Kroos.. moest Sara Kroos worden Vork

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:46

Ik zag wel meteen dat het Sare Kroos was, heb je toch iets goeds gedaan Pling (of het is het haar Clown )

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:21

Ongeacht de verhoudingen, vind ik de eerste absoluut een wauw-effect hebben Wow! !
Geweldig sfeertje met die kleuren zo, heel kil en mysterieus...
Wbt verhoudingen, vraag ik me ook af of de foto niet vertekend? Het lijkt alsof de camera niet helemaal recht boven je schilderij stond? Lachen

Je tweede schilderij vind ik ook erg mooi, iets minder krachtig dan de eerste door de rustiger kleuren. Maar dat past mss juist wel bij het personage? Lachen
Alleen vallen bij Sara de tanden erg op. Ik denk dat een lichtere kleur voor de tanden een subtieler effect had gehad?

Allebei erg knappe werkjes Ja !

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 16:04

Bedankt voor het reageren !

Ik ben hard aan het oefenen met verhoudingen, snel tussen het huiswerk door Tong uitsteken..

Naomi21 : Dankjewel, ik ben altijd zo'n fan van jou werken Bloos