[ART] Schoolproject: Animatiefilmpje vlinder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[ART] Schoolproject: Animatiefilmpje vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:33

Voor school hebben we een paar maanden geleden een opdracht gekregen om een product te ontwerpen voor kinderen vanaf 7 jaar. Het gaat om een cd-box, met 10 cd-roms, 1 persoon maakt een cdrom over een dierentuindier. Daarvoor zijn we naar Artis geweest om ze te observeren, en naar de basisschool geweest om te observeren wat kinderen kunnen begrijpen, aanspreken enzo. Lachen Erg leuk!

Op iedere cdrom staat een animatiefilmpje over jou dier. En in dat filmpje zijn 2 objecten die je aan kunt klikken. Dan komt er bij de een een gedichtje en bij de ander een stukje informatie over dat dier tevoorschijn. Dus het houd de kinderen bezig om te zoeken waar dat object dan verstopt zit (probeer hem zelf maar eens te vinden Haha! ), ze leren iets over hun dier en het moet er dus visueel leuk en vrolijk uitzien. Lachen

Ook hebben we dus een cd box moeten bouwen, een cd bedrukken met huidpatroon van je dier, en de cdhoes zelf gemaakt en ontworpen. Haha! Open je de cdrom, dan kom je op een startpagina met alle dieren van de klas, en kun je op het dier klikken om naar het filmpje te gaan.Echt een superleuk project wat we volgende week afsluiten met een presentatie. Lachen

Oke een heel verhaal vooraf, maar het is ook best wel moeilijk uit te leggen, ik zou zeggen, bekijk het filmpje maar, en zoek waar de objecten zitten, als je die aanklikt komen die tekstjes tevoorschijn. Lachen

Voor degenen die willen weten wat voor opleiding ik doe, ik zit in het eerste jaar van Grafisch Vormgeven, op het Mediacollege in Amsterdam. Knipoog

De link van het filmpje (is een SWF dus kan niet als foto geplaatst worden). Het filmpje is gemaakt met Macromedia Flash 8. Lachen

http://img215.imageshack.us/my.php?image=vlinderjj2.swf

Aangezien ik nog een paar dagen heb om het filmpje aan te passen wil ik graag jullie mening weten! Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-08 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_pauline_

Re: [ART] Schoolproject: Animatiefilmpje vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:37

Ik vind het heel erg leuk gedaan, alleen van mij mag de tekst wat groter? Misschien dat het in het echt wel gewoon goed leesbaar is, maar nu hier bij mij niet echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:41

_pauline_ schreef:
Ik vind het heel erg leuk gedaan, alleen van mij mag de tekst wat groter? Misschien dat het in het echt wel gewoon goed leesbaar is, maar nu hier bij mij niet echt.

Hij is inderdaad sterk verkleind, de normale versie is 1024 x 768 pixels dus zeker goed leesbaar hoor. Haha!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:52

Erg leuk gedaan Plien! Ja
Wat een super leuk project inderdaad. Heel knap gedaan en goed te snappen voor jonge kinderen! Die gedichtjes zijn ook lief Haha!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:46

Erg leuk gedaan Paoline! Haha!

Die gedichtjes zijn inderdaad lief!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:57

Leuke animatie, erg knap, ik vind het een rotprogramma (na 3 jaar school snapte ik er nog niets van Nagelbijten / Gniffelen ), maar resultaten ervan zijn altijd erg mooi Ja .

Enige opmerking die ik heb is over de teksten. De bovenste vliegt de vlinder overheen, misschien handiger om hem boven de vlinder te plaatsen? En beide teksten vind ik qua kleur op de achtergrond niet superduidelijk, kan me voorstellen dat kinderen er wat moeite mee zouden kunnen hebben met lezen, ik zou een donkerder vlak achter de teksten plaatsen om ze er net wat meer uit te laten springen en duidelijker leesbaar te maken.

Taal is niet mijn sterkste kant maar 'wegen haast niet' klopt dat? 'wegen bijna niets' vind ik lekkerder klinken Nagelbijten / Gniffelen

Verder qua uitwerking en vormgeving vind ik hem top Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:10

Bedankt iedereen! Lachen

Ice, je hebt gelijk, 'bijna' klinkt veel beter, ik ga het veranderen! Ik zal eens kijken of ik de tekst wat duidelijker kan maken. Ja Bedankt voor de tips! Het is idd een rotprogramma, je moest eens weten hoelang ik er over heb gedaan om die linkervleugel naar je toe te laten flappen. Nagelbijten / Gniffelen

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:02

Heel gaaf gedaan, ook ik ben bezig met flash maar daar rollen alleen nog maar heule simpele animaties uit. Vind dit dan ook super knap! En geeft mij nog meer motivatie om dat programma toch echt helemaal uit te vogelen Nagelbijten / Gniffelen Mooie kleuren, liefelijke animatie alleen zoals al gezegd, de text(kleur) zou nog wat beter kunnen, verder top!

DeemDeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:36

Heel leuk! Het duurde even voordat ik de teksten gevonden Clown
Die vind ik niet zo duidelijk om te lezen. Maar verder is hij heel leuk! Lachen

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:18

Ah! Hij is leuk geworden.
Die van mij is nog niet klaar, moet nog wat kleine dingetjes erin veranderen. Die vlinder is ook erg knap gedaan!

Wat mij betreft hoef je er niks meer aan aan te passen. Zullen de leraren ook wel vinden.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:54

Ik zou persoonlijk wat lichtere kleuren doen. Dat bruin vervangen door zacht blauw en de bloemen een wat 'liever' kleurtje geven. En de tekst zou ik in dezelfde kleur houden. Of dat de kleur minder vloekt dan het blauw met bruin. Maar ik vind het heel knap gedaan hoor Haha! en dit is ook maar mijn mening Lachen