[SCH] De Geit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

[SCH] De Geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 20:33

Clown jups jullie lezen de tag goed... een schilderij van mijn hand Bloos! Nagelbijten / Gniffelen
De laatste keer dat ik een kwast in mijn handen heb gehad om een schilderij te maken met het doel die ook af te maken Bloos is op de Havo geweest en ik verzeker jullie... dat is al heel wat jaren geleden Clown
Opdracht is een herkenbare geit, niet gedetailleerd.
Dat laatste is uhm nou ja errug moeilijk voor mij omdat ik altijd op de details zit te prutsen met mijn potloden.
Dus ... Lon heeft de grootste kwast gepakt die ze maar kon vinden in huis om haar ervan te weerhouden te veel te gaan prutsen Vork
Vraagje nog voor de schilders onder ons:
Moet je dit nog aflakken of is het beter om het te laten drogen en er verder niets meer aan te doen?

Acryl op 70 x 100 cm

Afbeelding

Alle tips en commentaren zijn wederom welkom mits onderbouwd Knipoog

Doei!

edit: rechts bovenin wat weerschijn van de lamp Scheve mond

CaPrIoLe`79

Re: [SCH] De Geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:40

Knap, na zo`n lange tijd weer eens met de kwast aan de slag en dan een opdracht krijgen die niet bij je gebruikelijke stijl past! Het resultaat mag er zijn!

Hij is heel vriendelijk geworden, niet zo eng als je eerste referentiefoto. Kun je het oog met een eyeliner ofzo niet nog een tikkie liever krijgen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:38

Tip: vaker doen! Want dit wil ik zeker vaker zien! Haha!
Ik vind hem erg leuk geworden! Heerlijk geitachtig, met een hele vriendelijke uitstraling. Grappig om eens een niet gedetailleerd werk van jou te zien, gaat je dus óók al goed af! Haha!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:50

Inderdaad, je moet vaker aan t schilderen Lon Vork !
Ik vind hem echt mooi en leuk geworden. Vooral t snoetje trekt mijn aandacht, kijk die geit eens staan lachen Haha! .
Ik vind het ook bijzonder knap dat je na zo'n lange tijd, ineens zo'n mooie geit op t doek weet te toveren Ja .

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 22:19

Clown het is ook nog eens mijn eerste geit ooit Bloos!

Bloos Bedankt! Ik heb zelf nog wat twijfels over de grootte van het oog, of die niet net nog iets groter moet en of opdrachtgevers de achtergrond niet net wat te donker zullen vinden. De kleur van de achtergrond is een 'vast gegeven', die moest bruinrood worden.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:40

Bloos!
Neem eens vaker een kwast ter hand zou ik zeggen! Ja
Het niet fröbelen gaat je goed af, kleuren zijn erg fijn gekozen en werken ook mee aan de wat zachtere/ warmere uitstraling. Enigst puntje is wat je zelf ook al aangeeft; ik kijk wat vreemd tegen het oogje aan. Of het misschien te klein is... Of wat te hoog zit om misschien erg helder is tegenover de rest van het werk... Daar ben ik nog even niet over uit...

*tuurt verder*

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:50

Bloos! vind zn sik zo mooi Lovers en hij lacht!!! *LOL*
vind de sik heel erg mooi gedaan, met die highlights, en mis daardoor eigk een beetje diepte op de neusrug.... maar heb geen flauw idee wat je eraan zou kunnen doen Clown
en ik mis de wimpers Knipoog maar dat wist je al geloof ik *LOL*

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:04

Ik vind hem super lief geworden. Hij lacht je tegemoet Ja
Om af te lakken zou je een spuitbus vernis kunnen kopen (mat of glanzend). Één keer horizontaal erover en meteen nog een keer verticaal en dan (stofvrij) laten drogen in een ventilerende ruimte.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:51

Hij is gaaaf Lon, en vind het heel knap. De sik vind ik echt prachtig, niet in detail maar toch die lichtval en aaibaarheid te pakken weten te krijgen. Het oogje, tsja ik zou hem persoonlijk wel wat groter maken, maar dan wel wat minder rond dus dat hij zn oog net wat dichter houd, of wat wimpers erbij. Hij is nu lief, maar hij kijkt nog een beetje van ik lach wel, maar als je niet oplet grijp ik je Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:51

haha dat oogje van de geit valt bij mij meteen op, het heeft iets waargetrouw en toch iets "grappigs/cartoonachtige maar dat hebben geiten in het echt ook wel, vind het mooi ook de kleuren!

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:10

Het oog is wat aan de kleine kant denk ik
Voorderest denk ik dat er meer diepte in mag, zonder aan veel details te werken Knipoog Hoewl ik het oog al een detail opzich vind.
Gedetaieerder dan deres van de geit Knipoog
Maar wil zeker meer schilderwerkjes van je zien, zoals derest van de bezoekers Nagelbijten / Gniffelen

Edit; En de oren lijken ook niet helemaal in verhouding te staan.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:05

heey, nu je het zegt, schilderwerk van lontje is niet iets wat je vaker tegenkomt Clown toch vind ik hem wel mooi gedaan, je kunt aan de vormen zien dat je al veel ervaring hebt opgedaan met tekenen.

leuke kleuren ook! Ja, we willen nu wel meer zien!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:32

Lon hij is echt mooi geworden OK dan!
ben echt benieuwt naar de kip *LOL*

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 13:31

Clown De Kip is op komst Haha!
Bedankt allemaal!
Ik heb wel nog een nieuwe foto gemaakt, stiekem vond ik de foto in mijn beginpost niet goed genoeg. Mijn cameraatje heeft kuren, de ene keer gaat foto's maken redelijk goed en de andere keer lukt het voor geen meter Rolleyes

Afbeelding

Inmiddels is hij goed gekeurd en gaat naar de opdrachtgever
Ik heb aan het oog niets meer gedaan

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:41

Dat moet je vaker doen Lontje! Een kwast ter hand nemen Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:24

Berdien schreef:
Tip: vaker doen! Want dit wil ik zeker vaker zien! Haha!
Ik vind hem erg leuk geworden! Heerlijk geitachtig, met een hele vriendelijke uitstraling. Grappig om eens een niet gedetailleerd werk van jou te zien, gaat je dus óók al goed af! Haha!

Bedoel je dat de referentiefoto eng was? Nico is niet eng! Nico is een lieve oude bok Lovers

Over het schilderij: petje af Lon, ik vind hem erg leuk geworden. Zeker na al die tijd en ook in deze stijl, het ziet er goed uit Haha!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:44

Lon! Wow! Wat is hij mooi geworden!
Je kunt goed met verf overweg zeg, zou willen dat ik dat zo goed kon!
Mooie kleuren en lekker zacht, heel mooi! Lachen

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:52

Dank jullie wel voor de leuke reakties! Ik wordt er helemaal blij van vooral ook omdat dit voor mij echt 1 groot experiment was na al die jaren Nagelbijten / Gniffelen
Heb ook b.v. helemaal niet aan 'niet gebruikelijke' kleuren (zoals b.v. blauwig wit) gedacht wat ik met de kleurpotloden wel doe Tong uitsteken Deze is met heel weinig kleuren opgezet... Volgende keer beter Ja

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:11

Wauw, die is gaaf Wow!
Jij kan ook alles. Pfoeh. Nagelbijten / Gniffelen
Dit moet je zeker vaker doen. Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:19

Het oogje lijkt idd een tandje te klein, maar je hebt zo'n enorm leuke toets Lon! Heel prettig in de aanblik, die grijns is komisch bijna en met een paar 'simpele' streken heb je een echte geit neergezet, met harige sik en een echte vak en een heel goede paletvoering. Is al een heel goed begin na zoveel jaar niet te hebben geschilderd. Hier MOETEN er meer van komen, hoor je wel? Haha!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 13:15

Bloos! *bloost* dank je wel Jorieke en rest natuurlijk ook Bloos
Je hebt geluk.... er gaan er meer komen in ong. dezelfde stijl en formaat Tong uitsteken

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:20

mooie geit ! Met name de sik en de haren onderaan de kaak vind ik erg mooi !!