buffy schreef:HOi Amms,
Ik schilder al een tijde niet meer en heb ook nooit zo vaak hele dure kwasten gekocht. Ik gebruikte ook geen aquarelverf.
Maar ik weet wel dat je verschillende soorten haren heb in de dure kwasten. Ik weet niet of je naar een speciaalzaak bent geweest waar ze alle kwasten hebben. Je zou eens een kwast moeten nemen met andere haren- daar bedoel ik mee dat de haren bijvoorbeel van een varken zijn ipv mensen haar. Je hebt verschillende soorten haren en de ene is breekbaarder dan de andere.
Ook is het belangrijk hoe je de kwast bewaart! Je mag hem nooit rechtop met de haren naar beneden lang laten staan. Dan gaat hij krullen en krijg je hem nooit meer recht.
Ik bewaar mijn kwasten altijd in een opgerolde oude handoek zodat ze goed kunnen drogen nadat ik ze schoon heb gemaakt.
Misschien doe je die dingen allemaal al en weet je het al maarja dan heb ik het even voor je herhaald , he!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Heey,
Vroeger deed ik het wel, mn kwasten bewaren met de haren naar beneden.. maar ik merkte het al meteen dat ze daarna er niet meer uitzagen dus nu bewaar ik ze liggend
Ik heb mijn kwasten inderdaad in een speciaal zaak gekocht dus ik verwachte wel dat die Talens kwasten het goed zouden doen.. maar ik vind dat ze precies het zelfde zijn als degene die ik bij de xenos heb gekocht
Misschien moet ik toch maar wat meer van Gogh kwasten gaan kopen.. is tot nu toe de enigste kwast (voor aquarel) die ik prettig vind.. Zijn misschien wel prijziger maar jaa dan heb je ook wel wat denk ik