[FOTO] Sverige och Norge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

[FOTO] Sverige och Norge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:59

Sverige och Norge! Of te wel, Zweden en Noorwegen!

Geweldige landen met nog geweldigere natuur.
Deze foto's heb ik allemaal midden in de zomer gemaakt!

Ik zou graag tips en commentaar op mijn foto's hebben! Gezien het feit ik nog erg veel in Zweden te vinden zal zijn, want we gaan er heen emigreren. Haha!

Commentaar is volledig voor jullie, maar hou er wel rekening mee dat, vooral de foto's met sneeuw, het weer errug donker en somber was en dat het dan niet erg makkelijk is om het spier witte sneeuw op de foto te krijgen! Sommige foto's lijken heel scheef, dit is meestal niet het geval, maar het vertekent door de bergen. Ook die met het spoor is niet scheef, het spoor ligt alleen erg scheef. Knipoog (Wordt ook niet meer gebruikt)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Nou laat het commentaar maar komen!
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 04-01-08 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast

Rinske

Re: [FOTO's] Sverige och Norge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:54

Prachtige landen, ik ben ook zo'n grote Zwedenfan en zou er graag heen emigreren. Waar gaan jullie precies wonen?
Ik heb op sommige foto's wel het idee dat ze iets overscherp zijn zeg maar.
Bij foto 2 heb ik het idee dat de scherpstelling niet helemaal klopt. Het riet onderaan is heel scherp, maar de achtergrond is wat wazig, dat had ik liever andersom gezien.
Foto 5, het hutje vind ik een hele leuke foto (maar misschien komt het ook door mijn voorliefde voor grasdaken Knipoog ).

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:46

Mooie foto's en idd landen die het bekijken waard zijn (ik wil in 2009 erheen en ook meteen de noordkaap mee pakken).

Verder zou het voor de volgende keer handiger zijn om toch het spoor er recht op te zetten. Vaak houd ik mijn camera ook scheef op het object (wat dan scheef staat) er toch recht op te krijgen. Dit zodat de foto niet vertekend raakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:49

ik vind die foto juist erg leuk met dat scheve spoor *LOL*

Aims

Re: [FOTO] Sverige och Norge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:42

Ikzelf heb in noorwegen gewoont en ben dus ook vaak in zweden geweest, dus ik weet zelf hoe mooi het daar is! Ik vind dat je de indruk van die landen heel goed op plaatjes hebt staan! Vanaf foto 6 al helemaal !!
Oh en omdat ik las dat je naar zweden gaat verhuisen kan je hier misschien mee praten met mij en andere Haha! :
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=861149&hilit=

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 01:05

Rinske: Wij gaan in Kommun Tingsryd wonen, vrij zuidelijk dus. Lachen
Tingsryd is ook het 'Hästriket" oftewel: paarden rijk. Waar tevens ook de grootste renbaan van europa ligt!

Nu je het zegt bij foto 2, lijkt inderdaad het riet scherper dan de rest, scherpstellen was trouwens op het trap achtige ding bedoeld.

Foto's zijn inderdaad overscherp, maar dit komt ook door het uploaden en verkleinen. (verder is er niets met de foto's gebeurt...) Maar als ik de originele bekijk zijn ze niet zo scherp (of blokkerig).
Foto 5 is ook 1 van mijn favorieten! Vond de sfeer wel heel erg leuk er uit komen eerlijk gezegd. Lachen

Verography: Zijn inderdaad landen die het bekijken waard zijn ja! Echt onwijs mooi landschap.
Had misschien inderdaad wel beter geweest om het spoor recht te houden, maar aan de andere kant vond ik dit ook wel weer leuk, omdat je zo wel kan zien dat het niet meer in gebruik is, maar door de bergen zie je niet dat het spoor ook daadwerkelijk scheef is en lijkt de foto weer scheef.

Suze_: Ja, haha.. Ik vond het wel een grappig effect hebben, maar door de bergen lijkt de foto dus wel wat scheef!

XxNadiehxX: Dankje! Dat zijn misschien ook wel de best gelukte Knipoog
Al vond ik deze foto's allemaal wel redelijk gelukt, in ieder geval goed genoeg om ze hier neer te zetten en om er een beetje te vrede over te zijn!

Aims: Woon je niet meer in Noorwegen dan? Dat is dan wel jammer!! En het zijn inderdaad gewoon prachtige landen. Haha!
Ik zal eens in het topic gaan lezen!! Lachen Bedankt!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 01:29

Wauw super. Ik kom al sinds mijn geboorte elke zomer in Zweden en Noorwegen (met name in het noorden) en zou er later ook graag gaan wonen (maar dan niet in het noorden haha)

Waar zijn deze foto's allemaal gemaakt?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:59

Ronja schreef:
Wauw super. Ik kom al sinds mijn geboorte elke zomer in Zweden en Noorwegen (met name in het noorden) en zou er later ook graag gaan wonen (maar dan niet in het noorden haha)

Waar zijn deze foto's allemaal gemaakt?

In Finse dan en Hällingskarvet (bij Geilo) die met het water en gras/bankje weet ik zo snel de plaats niet van.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:23

Thnx, weer een beetje heimwee erbij Knipoog

Ik ben afgelopen vrijdag terug gekomen van 2 weken Zweden. Mijn ouders hebben daar een huis waar ik maar al te graag heenga (vlakbij Goteborg, Kommun Mark) en mijn oom en tante hebben sinds kort een huis vlakbij de Noorse grens.
Noorwegen wil ik ook zeker nog eens heen, al zal dat volgend jaar worden aangezien we deze zomer wat meer kans op mooi weer willen (na 4 verregende vakanties in Zweden).

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:48

Ik ben persoonlijk ook in Zweden en Noorwegen geweest, en vind het echt ontzettend mooie landen!
Vind dat je er hele mooie platen tussen hebt zitten! Met name foto 9 pakt me lekker in. Prachtig landschap daar, echt een genot om naar te kijken!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:07

Ik vind foto 6 erg mooi. Mag ik die opslaan om wellicht een keer na te schilderen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 17:13

Kimmes, natuurlijk mag dat! Lachen

Ik zelf vind Noorwegen mooier dan Zweden, allemaal net wat ruiger.
Maar mede daar door een heel wat minder praktisch land als zweden! We gaan een stal beginnen in zweden met oa trektochten, dan is het toch wel handig als je ook goed en veilig kunt rijden. Haha!

Daarbij scheelt het ook dat Zweden bij de EU hoort en Noorwegen niet. Lachen

Gabyfedde, jaa haha ik heb ook heimwee naar Zweden hoor Haha!
Was in de herfstvakantie er heen geweest, huisjes kijken en zo. Lachen

Mis het landschap wel hoor en de rest eigenlijk ook wel Haha!
Haha.

Kleinuh_Sjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:50

Mooie foto's Quir !!

Sweden & noorwegen staan nog wel op ons verlanglijstje om een keer op vakantie te gaan !
Onze buren waren vorig jaar wezen wintersporten in noorwegen en hebben het toen helemaal naar hun zin gehad !

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:11

Heeft opgeslagen. Dank je Lachen

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:24

Ik wist al dat ik er een keer heen moest, maar nu weet ik het zeker. Vanaf wanneer kan ik een tocht bij jullie boeken?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 21:00

anneve schreef:
Ik wist al dat ik er een keer heen moest, maar nu weet ik het zeker. Vanaf wanneer kan ik een tocht bij jullie boeken?

Haha, de daadwerkelijke tochten zullen nog even moeten wachten, zeg zomerseizoen 2009? Maar ik houd jullie wel op de hoogte in ons OOSeven topic! Haha!

Mooi land he?! Echt geweldig daar. Helaas waar wij heen gaan, niet zoveel sneeuw, maar een voordeel het is er ook niet zó ontzettend koud! Haha!

De foto's midden in de zomer, maar toch erg koud nog! Knipoog

Kleinuh_Sjam schreef:
Mooie foto's Quir !!

Sweden & noorwegen staan nog wel op ons verlanglijstje om een keer op vakantie te gaan !
Onze buren waren vorig jaar wezen wintersporten in noorwegen en hebben het toen helemaal naar hun zin gehad !

Je moet echt zeker weten een keer daar op vakantie gaan! het is gewoon te mooi om te geloven! Knipoog Haha
En echt, het is er mooier dan op de foto's te zien is Haha!
Zeker doen dus!! Knipoog

Kimmes: Als je de foto ooit eens gaat schilderen, laat je het resultaat dan wel zien?! Dat zou ik echt super vinden dan Haha!
Veel succes er mee! Knipoog

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:11

Hee!
Echt hele mooie foto's.
Ik heb helaas niet zoveel verstand van fotograferen, dus ik kan niet veel comm geven, wel vind ik het jammer dat de laatste foto at scheef is genomen (als je naar het spoor kijkt)

Foto 3 vindt ik trouwens echt iets hebben, weet niet precies wat..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 21:23

Maantjj schreef:
Hee!
Echt hele mooie foto's.
Ik heb helaas niet zoveel verstand van fotograferen, dus ik kan niet veel comm geven, wel vind ik het jammer dat de laatste foto at scheef is genomen (als je naar het spoor kijkt)

Foto 3 vindt ik trouwens echt iets hebben, weet niet precies wat..

De foto met het spoor lijkt scheef, omdat het spoor scheef was. Knipoog
Had inderdaad ook het spoor recht kunnen zetten, dan had die niet scheef geleken, omdat er ook geen horizon is. Maar zo vond ik het ook wel wat hebben. Haha!

Foto 3 lijkt zo eigenlijk net een warm/tropisch land! En ik kan je zeggen een dikke winterjas had je toen echt wel nodig!! Haha!

Bedankt voor je reactie!! Haha!

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:55

we zitten ons af te vragen waar de foto's genomen zijn, denk een paar op de noorkaap route en de 1e foto in Idre?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:30

crystal schreef:
we zitten ons af te vragen waar de foto's genomen zijn, denk een paar op de noorkaap route en de 1e foto in Idre?

Nee, niet in Idre (Idre Fjall). Maar daar heb ik ook meer dan genoeg foto's van hoor! Haha!
Zijn namelijk ook heel wat jaartjes achter een in Idre Fjall geweest.

De eerste 4 foto's zijn op een camping gemaakt, vrij zuidelijk geloof ik nog. Zal zo eens kijken of ik nog terug kan vinden waar precies.

Foto 5 en 6 zijn in Noorwegen gemaakt, in het plaatsje... Ehhm zeg het eens..
Gaat ook even kijken of ik het terug kan vinden. Bloos
Ben op zo ontzettend veel plaatsen geweest in Zweden/Noorwegen dat ik het echt niet meer weet. Sigaar

Foto 7 t/m 15 zijn allemaal in Finse gemaakt. Finse kan je bereiken door met de trein van Oslo naar Bergen te gaan, wij zijn toen in Geilo in gestapt en ongeveer 1uur reizen later kom je aan in Finse. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:44

Echt geweldig.

Hoop dat ik met mijn Canon eos 350D net zo goed leer fotograferen als jij Alice!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 11:14

vonneke schreef:
Echt geweldig.

Hoop dat ik met mijn Canon eos 350D net zo goed leer fotograferen als jij Alice!!

Ja, dat gaat je zeker weten wel lukken hoor!! Haha!
Heel veel oefenen, dan komt dat zeer zeker wel goed!! Haha!
Dan kan je nog veel mooier foto's maken dan ik!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:08

Zweden.. Lovers

Ik vind je foto's erg mooi, ik weet alleen niet hoe je ze verkleind hebt oid? Want er lijkt nogal wat kwaliteit te missen?

Foto 13 vind ik écht helemaal geweldig. Lovers
Bij de laatste foto vind ik het jammer dat ie niet helemaal recht is.. Lachen

Nog minimaal 5 jaar en dan daar een huisje zoeken.. zucht.. Lovers
OH ik lees nu pas dat jullie er ook heen gaan, wat gaaf! Waar ga je precies heen?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:04

Wauw! Prachtig, nummer 9 en 15 vooral Lovers

Ik ben verliefd op Noorwegen, Zweden ben ik alleen doorheen gekomen en ken ik minder goed, maar beide zijn prachtige landen Lovers

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 17:32

Tinkelbell schreef:
Zweden.. Lovers

Ik vind je foto's erg mooi, ik weet alleen niet hoe je ze verkleind hebt oid? Want er lijkt nogal wat kwaliteit te missen?

Foto 13 vind ik écht helemaal geweldig. Lovers
Bij de laatste foto vind ik het jammer dat ie niet helemaal recht is.. Lachen

Nog minimaal 5 jaar en dan daar een huisje zoeken.. zucht.. Lovers
OH ik lees nu pas dat jullie er ook heen gaan, wat gaaf! Waar ga je precies heen?

Ik heb ze verkleind met een programma ooit gekregen bij mijn camera. Inderdaad veel kwaliteit verloren en met uploaden nog meer. Ze lijken nu ook over scherp (wat blokkerig) dit is op de originele foto's ook niet zo.

Gaan jullie ook daar heen verhuizen ja?! Haha!
Wij gaan naar Kommun Tingsryd! (Hästriket Haha! ) Vlakbij Växjå. Knipoog

Waar gaan jullie ergens wonen?

Florien: Noorwegen vind ik persoonlijk mooier dan Zweden!! Maar beide erg gave landen. Je moet Zweden ook echt eens zien!! Haha!

Bedankt voor de reacties!