Ik heb een Ford Ranchero 500 uit 1973 gekocht!
Ik heb de mooiste ideeen.. Vandaar dat ik dit topic aanmaak.. Om mijn werk tot nu toe te laten zien en voor jullie creatieve ideeen..
Ford Ranchero 500
Gamma matzwart (gammaverf zijdeglans
)1973
6 cylinder lijn motor, 4,1 liter
Dus bij deze:
"Van roestbak naar...?"

Chroomwerk.
Het eerste wat ik heb gedaan is behalve de bank uitzuigen en schoonmaken, is al het chroomwerk oppoetsen..
Overal zat rode en zwarte verf overheen. Ik heb dit schoongemaakt met water, zo'n 'ijzer'sponsje en mijn nagels.. Welke gelukkig nu weer lang zijn..
Om een beetje een beeld te geven.. Zo kocht ik mijn Ranch:

Na een hele middag poetsen:

Lichtje is inderdaad stuk linksachter..
Het weekend daarna waren mijn dashboard en luchtfilterbehuizing aan de beurt..
dashboard

Allereerst hebben we met veel moeite het dashboard eruit gekregen..
Volgens mij hebben kaboutertjes alles in elkaar gezet, je kon er amper bij..

Waardoor je dan zulke acties krijg:

Dat ik deze foto nog plaats ook.. Let aub. niet op mijn broek+sokken.. hihi.. charmant is anders
Alles er eindelijk uit en gelijk het dashboard 'ontvelt'

Wat ik gevonden heb onder mn dashboard:

Enniewee.. het dashboard is nu dezelfde kleur rood als mijn bank.. We (mn moeder en ik) hebben 'm zelf bekleed met skai, wat een rotklus..
Ben niet 100 % tevreden, maar het is beter dan wat het was..
Luchtfilter behuizing
Ook mijn luchtfilterbehuizing moest nodig opgeknapt worden.
Voor:

Ik begon vol vertrouwen met een schuurpapiertje maar al snel hebben we de boormachine met zo'n ijzerborsteltje erop gebruikt.. Wat een werk..
Mijn moeder heeft mij de hele dag geholpen
Omdat de behuizing vol zat met gaten, deuken en kieren hebben ik met hars plamuur met glasvlezel van albastine alles dichtgemaakt..
Dit doe ik dus nooit meer.. Heb 4 dagen met hars aan mn handen gelopen. Handschoentjes was ik te laat mee.. En met m'n stomme hoofd pakte ik natuurlijk alles gewoon op, waardoor ik gras, glasvezel, zand enz. enz. aan mn handen had zitten..
Maargoed.. de gaten zijn dicht, half uurtje laten drogen en alles in de Hammerite grondverf gezet.
Dit 24 uur laten drogen.
Volgende middag eindelijk alles in mijn hippe kleur gespoten.. knalgroen 8)
Binnenkant van de behuizing heb ik zwart gemaakt. De rest is dus groen!

Mondkapje moest ik van mn moeder op, schaamde me dood.. maar weet in ieder geval zeker dat ik geen groene longen heb nu..
GROEN!

en nog even een vergelijking:

Fijn dat je er zo'n leuke hobby in hebt.

Wij hebben zelf een Pontiac Trans-Am (firebird) uit 197nogwat 

. Wij hebben nu Hammerrite klaar staan voor een oud bakkie, het enige nadeel van Hammerrite is dat je er nooit meer overheen kan schilderen, maarja, het is ook maar een oud brikkie, iig geen 2000 euro spuitwerk waard
.