[FOTO] Middagdauw.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

[FOTO] Middagdauw.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 18:41

Da's even een vreemde titel. Cool Het was eerder smeltende sneeuw/ijs, maar het was al zo waterig, vandaag middagdauw, haha.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Heb ze nog niet tot het uiterste bewerkt, denk namelijk dat er wat meer contrast in kan nog. Lachen

© www.jw-fotografie.nl

_Nikki_

Re: [FOTO] Middagdauw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:45

1. deze foto trekt mij maar heel even aan op de een of andere manier.. Het is een prachtige foto, maar je moet echt goed zoeken naar de scherpte! ik denk dat wanneer er iets meer scherpte was dat hij dan net wat meer aanspreekt Knipoog voor de rest erg mooie compo Ja
2. Mooie foto, maar wel wat ruis. Ik had de druppel iets meer centraal willen zien en de achtergrond iets meer achterwege! Voor de rest weer een mooie compo!
3. Mooie foto Ja , maar ik vind de compo hier iets minder spannend Knipoog Mooie scherpstelling dat wel!
4.Erg mooie foto, maar het takje had wat mij betreft iets meer in het midden mogen zitten en ik had denk ik de druppeltjes helemaal aan de linkerkant weggehaald Knipoog wel een mooie scherpstelling!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Ga zo door!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:59

Foto 1 vind ik niet zo mooi, de achtergrond is zo wazig en druk waardoor die nogal storend is.
Foto 2 vind ik de mooiste, de druppel staat echt centraal en is scherp, jammergenoeg is de tak eraan weer wat vager.
Foto 3 vind ik vanuit een mooie hoek getrokken, maar jammer dat hij slechts op een bepaald gedeelte van de tak scherp is gesteld, want hij vervaagt nogal naar achter toe.
Foto 4 ook best mooi, maar als de achtergrond niet zo wazig was geweest, maar egaal zwart bv. was het plaatje wat mij betreft echt af.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:59

ik vind het idee erg leuk, maar ik vind dat er te weinig scherpte is. Je hebt echt op 1 heel klein dingetje heel scherp gefocused, en de rest is echt veeeel te onscherp in mijn ogen.

En dat vind ik eignelijk bij al je foto's zo. Misschien proberen net iets meer scherp te krijgen...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:02

Nummer 3 en 4 vind ik het mooiste! Prachtig erg mooie kleuren OK dan!
Nr 1 is te druk qua achtergrond
En bij Nr 2 vind ik de compositie niet zo boeiend.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:16

Ik vind ze alle 4 even prachtig.
Wat me wel opvat is dat het 4 heel verschillende foto's zijn qua compositie, maar dat je wel dezelfde instellingen heb gebruikt, zoals diafragma van F5.6 en belichting van -1.
Contrast kan idd wat meer; misschien de kleuren iets warmer? Nog verder verscherpen zou ik niet doen.
Is de kwaliteit veel verminderd door het uploaden?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:45

Lekker Jody! Goed gespot ook! Haha!
Foto 1 is door de cirkelbokeh een beetje erg druk imo. Of iig zo aanwezig dat je het scherpgestelde deel niet als eerste ziet (kan ook aan mij liggen). Clown
Foto 2 is erg lekker. Fijne compositie, lekkere DoF!
Foto 3 en 4 hier absoluut favoriet! Heerlijke kleurtjes, nette composities en fijne DoF! Lachen

Wederom nette foto's. Ben trouwens ook niet anders van je gewend. Haha!