Ik wil een opleiding fotografie gaan volgen bij een kunstacademie (in eerste instantie wil ik een poging doen bij de KABK, http://www.kabk.nl) en ben bezig met het samenstellen van mijn portfolio.
De foto's komen op 20x30 formaat (of 13x18, ik kijk nog wat ik van plan ben daarmee) in een mooie map, maar nu de vraag.. hoeveel?
De 1 zegt 'hooguit 15 foto's', terwijl de ander zegt dat je het best veel en divers werk kan laten zien.
Ik snap zelf ook niet hoe je met max 15 foto's ooit bijv. een serie in je portfolio kan laten zien, gezien die meestal bij mij toch al uit 5 - 6 foto's bestaan... of doe je helemaal geen series

In de e-mail staat onder andere dit:
"Op een meeloopochtend heb je verder de gelegenheid alle opdrachten van de toelating en je portfolio's (?portfolio's?) te laten zien. Neem dan ook naast de opdracht je portfolio met een gevarieerde selectie van je beeldend- en fotografisch werk mee naar de meeloopochtend."
"Laat diverse fotoseries zien. Zorg ook hier voor variatie: fotoseries met een thema, met een onderwerp, probeersels, enkele foto's waar je trots op bent. We willen zien waarin je ge"interesseerd bent, dus welk "verhaal" je wilt vertellen, welke kant van de fotografie je interesse heeft. (Geen vakantiefoto's)"
Hoeveel foto's zou dat ongeveer (richtlijnen) inhouden, iemand die mij wat dat betreft misschien een duwtje in de goede richting kan geven?
Er staat ook "een gevarieerde selectie van je beeldend- en fotografisch werk", houd dat in dat je behalve foto's bijv. ook tekeningen of ontwerpen voor folders etc. meeneemt?

Werd er niks aangegeven.. dus sommige mensen namen niks mee en sommige alles.. maar naa ervaring met je niet té veel mee nemen!