[FOTO] Chukwa Code de Honor in de eerste sneeuwvlokken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

[FOTO] Chukwa Code de Honor in de eerste sneeuwvlokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 19:54

Ik plaats vrijwel geen foto's maar deze vond ik toch wel zo spontaan en mooi om te delen.

Chukwa Code de Honor is een 4-jarige labrador retriever teefje. Chukwa betekent Chocolade in het yucatecs, net als haar vachtkleur. Ze is, zoals de fokster zei, van echte pure chocolade. Veel labs zijn lichtbruin, melkchocolade, maar zij is echt mooi diepbruin. Ze is klein en compact gefokt met een prachtig breed hoofd. De fokster kon maar moeilijk afscheid van haar nemen, zo'n mooi teefje... Lachen

Vanmiddag vielen hier de eerste sneeuwvlokken toen ik op weg naar huis was dus gauw de camera gepakt, koekjes mee en de tuin in. Het mooie aan de foto's vind ik dat er veel verschillende uitdrukkingen in tot uiting komen, terwijl het een en dezelfde hond is en de foto's in een tijdsbestek van hooguit een kwartier gemaakt zijn.

De foto's zijn gemaakt met een canon 350D (inmiddels fotografeer ik daar 2 jaar mee) en de 50 mm F/1.8

Afbeelding
Nummer 1 - Chukwa ziet de bui al hangen en met haar warme bips in de koude sneeuw vond ze aan haar koppie te zien ook niet zo'n strak plan...

Afbeelding
Nummer 2

Afbeelding
Nummer 3

Afbeelding
Nummer 4 - Misschien een ietswat centrale compositie maar mijn oog wordt wel direct naar haar wakkere oog getrokken.

Afbeelding
Nummer 5 - Hier rook ze wat in de lucht maar haar blik doet me aan een oud wijs vrouwtje van 90+ denken die aan haar achterkleinkinderen over de oorlog vertelt... Het heeft ook iets denkerigs over zich.

Afbeelding
Nummer 6 - Als laatste toch wel een vrij typische blik. De echte trouwe hondenogen en de nieuwsgierigheid, overal met de neus zo dicht mogelijk bovenop. Echt mijn meissie met haar 'wat doe jij daar?' blik...

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden Lachen
De foto's zijn vrij spontaan genomen en vrijwel niet bewerkt. Nr 1/4/5 zijn iets gekropt en bewerkt. De rest komt zo uit het toestel rollen.
De sluitertijden waren wat laag, het was al laat vanmiddag. Ietswat bewegingsonscherpte kan te bespeuren zijn maar ze ogen wel vrij scherp.

Jolliegirl

Re: [FOTO] Chukwa Code de Honor in de eerste sneeuwvlokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:58

geen fototechnish commentaar.
Wel leuke foto's en een hele mooie hond Haha!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:01

Aah, Ils! Chukwa is mooi! Net als je foto's trouwens,heb ik geen commentaar op Lachen Persoonlijk vind ik de eerste foto het mooist; qua compositie heel mooi en de neus ook lekker scherp.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:34

Súper mooie foto's. De laatste vind ik iets minder, omdat de neus zo groot in beeld is, maar niet scherp. Maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer mooi Bloos Heeft ze nou een grijze neus?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 20:36

Bedankt voor de leuke reacties Haha!

Nee ze heeft gewoon een (donker)bruine neus maar aangezien hij nat is reflecteert het licht erop en lijkt hij daarom op sommige foto's misschien een beetje grijs. Op de 2e/3e foto kan je goed zien dat hij gewoon heel mooi bruin is Lachen

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:41

Ik bedoelde meer ónder haar neus Bloos Ik zei het een beetje dom, besef ik nu. Maar bedoel dus meer bij haar mond/kin. Omdat ze 4 jaar is, dacht ik hoe kan ze nu grijs zijn.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:44

Ik vind nummer 4 toch eigenlijk wel heel leuk hoor! Mooi scherp en toch leuke uitstraling.
Je doet het goed hoor.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 20:45

haar bekkie is inderdaad heel grijs. Geen idee hoe het kan maar dat is al begonnen toen ze goed een jaar of 3 was denk ik. Maar het begint nu wel erger te worden. De rand van haar lippen en haar kind zijn echt flink grijs.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:17

Oehhh wát een stoere hond! Echt een mooie kleur, heel diepbruin Ja
En mooie scherpe foto's, goed gedaan!

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:29

Ten eerste: wat een super leuk koppie heeft ze Lovers Al waren het geen mooie foto's maakte zij het wel mooi, maar het zijn wel mooie foto's Ja mooi scherp vooral foto 4 Haha!

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:20

Wow, wat een gave foto's! Ja Vind ze allemaal erg mooi geworden, omdat je kunt zien dat er aandacht aan de compositie, etc. is besteed.
Hier is wat ik vind van elke foto apart Lachen
Foto 1 : Wát een grappig moment, je hond heeft echt zoiets van "moet dat?" Nagelbijten / Gniffelen Maar erg nette foto, mooi scherp op het koppie.
Foto 2 : Deze foto vind ik het beste geworden. Vind de compositie en de afsnijding mooi (al had ik misschien wel graag haar hele staart, ook al is die wazig, gezien) en super scherp. Ook spreekt de blik van de hond me erg aan.
Foto 3 : Ook een erg nette foto, al had ik toch misschien liever het linker oortje er bij op gezien. Ik vind het niet storend, maar denk gewoon dat dat mooier was geweest. Weer erg mooie blik en goed scherp op de ogen Ja
Foto 4 : Ik vind dit helemaal geen centrale compositie hoor Knipoog Juist erg mooi, zo goed scherp en zo'n mooi positie. Lekkere rustige achtergrond, super!
Foto 5 : Weer die mooie blik en goed scherp. Niets op aan te merken! Lachen
Foto 6 : En nog een keer die ogen, ze zijn echt heel sprekend! Ja Ik vind de onscherpe neus niet storend, al had die wel iets kleiner gemogen. Die kleine spettertjes sneeuw op het hoofdje maken het helemaal af!

Erg gave foto's, super gedaan! OK dan!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 12:24

@Sunny: bedankt voor je uitgebreidde commentaar! Toppie! OK dan!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:26

De foto's vind ik stuk voor stuk erg mooi gedaan. Dit soort honden kunnen zó zielig kijken, ze veroveren echt je hart met dit soort blikken. Lovers

Foto 3 en 6 vind ik de beste. En van die twee dan nummer 3 het állermooiste. Mooie uitsnedes en lekker scherp. Ze ogen lekker zacht en de foto (nr. 3) geeft een goede eigen inbreng. Dat je ze van boven hebt genomen (muv 4 en 5) storen niet. Dat maakt ze ook wel leuk denk ik.
De combinatie met de sneeuwvlokken vind ik ook heeujl erg leuk! Erg mooie foto's.

Ik wil ook sneeuw.. * Doet de sneeuwdans. *LOL*
Enne.. Foto 3 moet je nieuwe avatar worden! Die is gewoon té leuk! Heb het al even voor je gedaan. Schijnheilig *LOL* Afbeelding

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 15:34

Mijn oude ( Knipoog ) avatar was ook Chukwa, vorig jaar met kerst Haha!
Bedankt en de ava staat Knipoog En bedankt Haha!

Laten we hopen dat er nog meer sneeuw volgt... zal wel niet maar zou leuk zijn voor de foto's!
Laatst bijgewerkt door Ilsemarie op 03-01-08 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 15:54

Leuke foto's Ilsemarie! *LOL* Wat een geweldig lief hondje Lovers Fototechnisch commentaar geef ik niet, omdat ik er niet zoveel verstand heb.. maar vind het echt een mooi resultaat!