Chukwa Code de Honor is een 4-jarige labrador retriever teefje. Chukwa betekent Chocolade in het yucatecs, net als haar vachtkleur. Ze is, zoals de fokster zei, van echte pure chocolade. Veel labs zijn lichtbruin, melkchocolade, maar zij is echt mooi diepbruin. Ze is klein en compact gefokt met een prachtig breed hoofd. De fokster kon maar moeilijk afscheid van haar nemen, zo'n mooi teefje...

Vanmiddag vielen hier de eerste sneeuwvlokken toen ik op weg naar huis was dus gauw de camera gepakt, koekjes mee en de tuin in. Het mooie aan de foto's vind ik dat er veel verschillende uitdrukkingen in tot uiting komen, terwijl het een en dezelfde hond is en de foto's in een tijdsbestek van hooguit een kwartier gemaakt zijn.
De foto's zijn gemaakt met een canon 350D (inmiddels fotografeer ik daar 2 jaar mee) en de 50 mm F/1.8

Nummer 1 - Chukwa ziet de bui al hangen en met haar warme bips in de koude sneeuw vond ze aan haar koppie te zien ook niet zo'n strak plan...

Nummer 2

Nummer 3

Nummer 4 - Misschien een ietswat centrale compositie maar mijn oog wordt wel direct naar haar wakkere oog getrokken.

Nummer 5 - Hier rook ze wat in de lucht maar haar blik doet me aan een oud wijs vrouwtje van 90+ denken die aan haar achterkleinkinderen over de oorlog vertelt... Het heeft ook iets denkerigs over zich.

Nummer 6 - Als laatste toch wel een vrij typische blik. De echte trouwe hondenogen en de nieuwsgierigheid, overal met de neus zo dicht mogelijk bovenop. Echt mijn meissie met haar 'wat doe jij daar?' blik...
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

De foto's zijn vrij spontaan genomen en vrijwel niet bewerkt. Nr 1/4/5 zijn iets gekropt en bewerkt. De rest komt zo uit het toestel rollen.
De sluitertijden waren wat laag, het was al laat vanmiddag. Ietswat bewegingsonscherpte kan te bespeuren zijn maar ze ogen wel vrij scherp.

Heeft ze nou een grijze neus? 

Al waren het geen mooie foto's maakte zij het wel mooi, maar het zijn wel mooie foto's
Maar erg nette foto, mooi scherp op het koppie.
Juist erg mooi, zo goed scherp en zo'n mooi positie. Lekkere rustige achtergrond, super!