[TEK] Kees de hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

whitje

[TEK] Kees de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 11:13

Hier de derde en opnieuw zijn alle tips van harte welkom Haha!

Dit keer een hond, is een kruising yorks terrier x jack russel.
Hij is gemaakt op gewoon A4 papier. en met 3 potloden de HB de H2 en de H4.
Afbeelding

Faelivrin

Re: [TEK] Kees de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:02

Die ogen. Iets klopt niet, het witte bovenin ofzo. Verder zijn ze mooi groot en spreken ze. Vind de structuur van de vacht wel erg mooi. Verhoudingen kloppen ook aardig vind alleen overgang van 'tekening' naar 'gewoon papier' (als je snapt wat ik bedoel) iets te snel/hard. Lachen Verder erg mooi!

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:44

Het is sprekend keesje Knipoog
Je tekeningen worden steeds beter wit OK dan!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 11:05

Faelivrin schreef:
Die ogen. Iets klopt niet, het witte bovenin ofzo. Verder zijn ze mooi groot en spreken ze. Vind de structuur van de vacht wel erg mooi. Verhoudingen kloppen ook aardig vind alleen overgang van 'tekening' naar 'gewoon papier' (als je snapt wat ik bedoel) iets te snel/hard. Lachen Verder erg mooi!

Ik hoop dat iemand anders nog misschien kan zien wat er niet precies aan de ogen klopt.
Dat overgang naar het papier bedoel je dat over de gehele tekening of alleen na zijn kraag? (want dat gedeelte na de kraag zie je niet zo goed op dit plaatje, wel als je iets schuin op je beeldscherm kijkt Clown )
Verders Bedankt!

dixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:46

Heb je hem nagetekend van een foto? Misschien de foto erbij zetten. Er klopt iets niet maar ik zo niet zien wat. Verder is het wel een mooie tekening.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 12:31

OK hier de foto,

Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:07

Ik zie wel iets dat niet klopt in het linkeroog, weet niet of het dat is dat hem die andere uitstraling doet geven. Bij jouw oog zit het hoogste punt van het linkeroog in het midden, bij de foto meer naar rechts. Tevens lijkt hij op je tekening naar boven te kijken. Misschien kun je dat aanpassen door bovenin het linkeroog wat donkere stukjes toe te voegen.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 14:36

ja inderdaad dat klopt dat het hoogste punt van e foto anders ligt als bij de tekening. Maar ik vraag me dan wel af of het storend is als je de foto er niet bij zou zien. ik gaat even kijken of ik inderdaad de bovenkant wat donkerder kan maken bedankt!!

dixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:17

Als naar de vorm van het hoofd kijkt zie je dat de bovenkant gewoon een ronding heeft en geen deuk. En dan dat van het oog. Voor de rest blijft het een goede tekening. Knipoog

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:40

Hee.. ik zat alleer eerst naar een foto te zoeken vanwege het oog maar het is helemeaal precies ik vind eht super knap wat je heb gedaan je kunt het zeker weken zeg..!!!.. ga zo door!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 21:50

@dixie: ik zie wat je bedoelt wat het hoofd betreft dat kan ik nog wel beetje aanvullen wat betreft het oog daar durf ik eignelijk niet meer zo veel mee ben eignelijk bang dat ik hem nog slechter ga maken Clown

@knolle_krack: tnx

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:23

Hele leuke tekening maar ik heb het gevoel dat hij nog niet af is. Zal het even toelichten Knipoog
De ogen, neusdop, lippen en oren heb je vrij gedetailleerd weergegeven, de vacht echter heb je bijna volledig transparant gelaten waardoor het niet 1 geheel lijkt. De neusdop lijkt los te staan van de rest van de neus, als je daar de haren donkerder maakt (in het verloop richting ogen) wordt het meer 1 geheel. Zoals je de tekening hebt neergezet kreeg ik de indruk dat het om een hondje ging met veel wit maar de foto toont een bruin hondje. Je grafiet mag je best wat meer aanzetten om de kleur wat te accentueren. Het enige 'wit' wat ik zie is de vlek op de borst verder zijn het lichte en donkere bruintinten. Juist door donkerder grijstinten te durven gebruiken gaat een tekening meer spreken.
Qua verhouding zit je wel al heel goed. De bovenkant van het koppie loopt niet helemaal lekker maar verder als basis zit je goed OK dan!

Niet bang zijn om iets te verpesten, juist durven dingen anders te doen dan je gewend bent daar leer je van! Bij mij verdwijnen er heus ook wel tekeningen in de prullenbak! Knipoog

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 22:39

@lontje : Bedankt voor je tip, ik moet inderdaad misschien wat meer lef gaan tonen.
Maar jij zegt wel:
Citaat:
Niet bang zijn om iets te verpesten, juist durven dingen anders te doen dan je gewend bent daar leer je van! Bij mij verdwijnen er heus ook wel tekeningen in de prullenbak!

Maar ik ben al blij dat dit me is gelukt en vind het dan zonde Clown Tong uitsteken

maar ik ga me er dan toch maar aan wagen maar bedankt voor je tips!!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:04

Ik sluit me aan bij wat Lontje al gezegd heeft. In feite moet je jezelf aanleren dat je geen absoluut zwart en geen absoluut wit meer mag gebruiken. Zelfs het allerlichtste gedeelte teken je heel voorzichtig in: dit kun je als je er veel moeite mee hebt ook doen met een doezelaar (let wel dat je dat ding niet overmatig gaat gebruiken want dan krijg je een prachtig vlekken en smeerfestijn Clown en dat is zonde) die je hebt 'geladen' met wat stofdeeltjes van een ander licht gedeelte (doezelaars worden meestal gebruikt om overgangen nog zachter te maken, dan zit er een klein beetje residue op en dat gebruik je dan weer om de lichtste gedeeltes toch aan te zetten zodat je niet met een 'gat' zit dat je leeg hebt gelaten omdat 'tja het papier was ook al wit'). Durf te 'verpesten' (dat bestaat eigenlijk niet): daar leer je van. Tekenen is een leerproces, zonder mislukking geen vooruitgang en ontwikkelingsproces. Als iemand niet eens de mais in het kampvuur wilde leggen uit nieuwsgier wat het effect zou zijn, hadden we nooit popcorn gehad (bij wijze van spreken). Zo is het met sommige verfpigmenten/tinten ook en zo is het met elke tekening ook: je ontdekt steeds weer iets, het kan goed uitpakken of minder, weer wat geleerd in beide gevallen. Maar als je niet durft te proberen gebeurt er nooit wat en ontwikkel je je niet. Gewoon doen dus, en dit is al heel prima dus dat smaakt vast naar meer (popcorn). Knipoog

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 02:49

een mooie tekening zeg!
knap hoe gedetailleerd je de neus en ogen hebt weergegeven en het oortje is ook zo lekker zacht!
ik heb het idee dat je het hoofdje iets teveel deuk hebt meegegeven tussen de oortjes, dat maakt dat hij een beetje een raar voorhoofd lijkt te hebben
en sluit me verder aan bij wat Lontje zegt, het zit niet aan elkaar, doordat de vacht hetzelfde detail mist
ik kan verder geen tips geven, vind het een erg knap werkje waar je trots op mag zijn Ja