[TEK] Paard, portfolio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marion__

[TEK] Paard, portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 15:09

Haa!

Ik ben bezig met een portfolio voor de Design Academy. Hierin moet zoveel mogelijk verschillende dingen staan. En nou heb ik me gewaagd aan het tekenen van een paard. Het is eigenlijk de eerste keer dat ik dit doe dus er zijn heel wat verbeter puntjes.
Het is gewoon gemaakt met een HB potlood en een schrijfpotlood.. Vork

Hebben jullie nog tips?

Bedankt! Haha!

Afbeelding

Marlous

Re: [TEK] Paard, portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:11

Ik heb niet zoveel verstand van tekenen, weet wel dat 1 van de moeilijkste dingen om te tekenen een paard is Knipoog . Vind het knap gedaan hoor!
De achterbenen kloppen alleen niet helemaal geloof ik.. Hoe je dat dan wel moet doen weet ik ook niet Bloos

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 15:14

Ja ik kwam er ook achter dat het niet geheel makkelijk was Bloos
Haha, achterbenen kloppen inderdaad niet, die heb ik ook al heel vaak aangepast, maar ze kloppen nog steeds niet.. Tong uitsteken
Ik zal er nog eens naar kijken! bedankt voor je snelle reactie! Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:29

Paard komt me bekend voor, ik heb die ook eens nagetekend uit zo'n tekenboekje Haha!

Het paard is niet helemaal anatomisch correct (bijv. overgang borst - voorbeen - buik), maar ik vind dat je de schaduwen enzo best leuk hebt gedaan!
Enige tip die ik voor je heb ik doen doen doen en kijken kijken kijken Lachen Dan gaat het helemaal goedkomen.

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 16:00

Jaa daar is hij ook van!

Klopt, maar in dat boekje vind ik hem ook niet echt mooi qua overgangen, maar die van mij is nog minder Tong uitsteken
Ik ga er nog maar eens goed voor zitten! Bedankt!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:03

Haha, dit paard kwam mij ook meteen bekend voor uit het hoe teken ik paarden boekje Ja Ik vind het wel jammer dat je er niet wat meer je eigen draai aan hebt gegeven, want meen dat het paard in het boekje ook zo gearceerd was. Verder gewoon netjes gedaan, het voor het paard rechter achterbeen klopt idd niet helemaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:45

dit paardje komt mij ook bekend voor inderdaad Tong uitsteken boekje heb ik ook liggen *LOL* :p
ziet er goed uit!
vind het paard er wat dunnetjes uitzien, en de neusgaten zijn wat hoekig Lachen

ga zo door!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:50

janique schreef:
Haha, dit paard kwam mij ook meteen bekend voor uit het hoe teken ik paarden boekje Ja Ik vind het wel jammer dat je er niet wat meer je eigen draai aan hebt gegeven, want meen dat het paard in het boekje ook zo gearceerd was. Verder gewoon netjes gedaan, het voor het paard rechter achterbeen klopt idd niet helemaal..

offtopic: is dat zo'n rood/oranje boekje Bloos ?
ontopic: waaaw wat ziet dat er gaaf uit, ookal is hij niet helemaal correct,
vind het wel een keer wat anders,
leuk hoor Lachen !

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 11:34

offtopic: Ja dat is zo'n rood/oranje boekje! Tong uitsteken

Ontopic: Bedankt voor de reacties! En inderdaad, ik had er zeker een eigen draai aan moeten geven, ik zit nog te denken of ik er manen bij zou maken.. maar ik ben zo bang dat ik het vernaai! Tong uitsteken

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 12:19

Hier is mijn eindresultaat, tenzij jullie bokkers nog iets weten wat ik zou moeten aanpassen! Lachen

Afbeelding

Ik ben dus heel ruig nog manen erbij gaan tekenen Vork Ahum..
(das dus mijn eigen draai eraan Bloos )

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:28

voor goede overgangen van borst enzo, kun je ook voor in het boekje kijken Knipoog daar staan die hoeven enzo Haha! Verder vind ik m erg mooi! Maar het linkervoorbeen lijkt het net of ie er is bijgeplakt Bloos

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:13

Ja nu je het zegt! Wat moet ik toch ook zonder mijn medebokkertjes! Haha!
Morgen ga ik het veranderen!
Nu ik er nog eens naar kijk, zit het linker oog niet te ver naar links? Tong uitsteken

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:17

Lijkt mij verstandig om deze niet te gebruiken voor je portfolio, aangezien al verschillende bokkers hem zo herkennen uit het boekje kennen ze hem misschien op de Design Academy ook wel en denk niet dat het heel goed overkomt als je iets zo precies natekent. Wel handig om op deze manier te oefenen maar als ik jou was zou ik een foto pakken en die gaan natekenen. Dan ben je iig origineler!

Vind m trouwens wel mooi!
( mocht je nog een foto zoeken, heb er wel eentje hoor Lachen )

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:20

Ja daar zat ik al over te twijfelen inderdaad! Maar bij de design academy willen ze zo veel mogelijk zien van je zelf. wat je allemaal kunt.. Ik heb nou steeds die tekening geschetst en toen gescand en weer doortekenen.. Maar ik ga binnenkort met iemand praten over portfolio en die heeft op die school gezeten.. Dus hopelijk weet die mij verder te helpen!

Wel lief dat je er aan denkt! Ik zat dus net te twijfelen! Tong uitsteken

Maar die foto is altijd welkom hoor! Ik zal het proberen als ik tijd heb!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:21

Ja daarom lijkt het me beter om een andere tekening te maken, dan zien ze echt iets dat origineel is! Je krijgt zo pb Lachen

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:24

ben trouwens wel benieuwd naar verder tekenwerk van je, kun je nog wat meer inscannen?

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:27

Nouu.. Ik dit is dus een van de eerste serieuze tekeningen die ik gemaakt heb! Bloos
Dus veel heb ik nog niet om te laten zien.. maar ik zou morgen een kijken of ik nog meer kan vinden Knipoog

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:28

heb je 'm bewust zo op paier gezet dat hij er niet op past? vind het persoonlijk erg storend. Bloos
verder: oog zit scheef, aanhechting voorbeen klopt niet, is allemaal al genoemd ook.

zou je deze wel in je portfolio zetten? dat is toch je visitekaartje eigenlijk? vind deze nou niet heel bijzonder (sorry).

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:31

Dat hij er niet op past was een inschattingsfoutje van mij Vork
Maar ik wilde hem er eigenlijk wel in doen ja, als ik een aantal dingen nog heb veranderd.. Ze kijken niet alleen naar die tekening hoor, die vinden ze waarschijnlijk het minst belangrijk. Maar je moet gewoon laten zien wat je allemaal kan.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:35

Dat is waar maar een tekening natekenen getuigt niet echt van je eigen kunsten vind ik. Dan zou ik toch even verder oefenen en een eigen tekening plaatsen. Daar zou mijn voorkeur iig wel van uit gaan.

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:36

Ja dat is waar Vork Ik zal er eens over nadenken! Bedankt in ieder geval allemaal

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 15:34

je onderschrift klopt totaal niet bij deze tekening. Dit is hopelijk gewoon een oefening? als je aankomt met een portfolio met nagetekende schetsen uit een boekje kun je dr vanuitgaan dat ze het niet waarderen. Kijk naar fotos, en paarden in je buurt. Teken, en probeer. Pak verschillende materialen en probeer weer. Dan maak je fouten, maar daar leer je van. En dan heb je uiteindelijk een kunstwerkje van jezelf, en niet uit dat boekje.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 15:45

Je zal weinig aan mij hebben qua opmerkingen maar ik vind de eerste tekening het mooist, bij de 2e (uiteindelijke tekening) vind ik de manen niet mooi.
Dat hoekige vind ik zelf erg mooi, ik val normaal op ronde vormen maar deze zou ik zo willen hebben Bloos Bloos
Misschien maar goed dat ik dat teken boekje niet heb Knipoog