[TEK]Jared Leto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

highwaykind

[TEK]Jared Leto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 17:12

Een online vriendin wou wel een tekening ruilen (arttrade klinkt wat minder knullig..).
Ik krijg een prachtige "House" zij wou graag een "Jared Leto".
Leke mij erg leuk, omdat je op het origineel toch vaka veel beter kan zien hoe iets gedaan is, dan zo via internet Lachen

Dus ik heb de beste man gegoogled. Wist vaag ergens dat hij acteerde, maar hij blijkt ook de zanger van 30 Seconds to Mars te zijn?
En ik heb een mooie referentiefoto gevonden.
Hier het resultaat:

Afbeelding
Grafiet op A4.

Ik heb hem iets meer baard gegeven dan op de foto.

Weet iemand hoe ik die witte "puntjes" goed op kan vullen? Vooral in het haar zichtbaar. Of ligt dat vooral aan het papier?
(Fabriano).
En is er nog een "trucje" om de uitsparingen (hele lichte plukjes haar linksboven) zo dun mogelijk te krijgen?

smeetjoew

Re: [TEK]Jared Leto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:17

Waanzinnig goed gedaan! OK dan! Die uitstraling is echt super! Ik ken 'm niet, maar herken 'm wel. Ooit gezien denk ik, errug knap gemaakt!Super, niets op aan te merken. Lachen

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:18

Ik ken hem wel, ik ga in februari naar een concert van hun. Heel mooi gedaan, echt toppie!

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:41

woow, Wat een schitterende tekening, Details, echt super.
Die ogen, Echt om te kwijlen.
aleen het haar lijkt een beetje als een mutsje om het hoofd heen te liggen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:42

Lekker ding hoor Vingers aflikken
Erg mooi portret Ja Mooie glans op het haar, vind z'n nek/hals ook erg mooi!
Áls ik één puntje van kritiek zou moeten noemen, dan misschien de grootte van zn ogen; ik denk zelf een tíkje te klein? Maar wie weet hééft hij wel kleine oogjes?

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:43

woow, mooi echt helemaal super

of ik ben scheel of ik zie iets aan die ogen Tong uitsteken dat er iets anders is Tong uitsteken

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 19:51

Bedankt!
Heb aardig op de ogen lopen prutsen, kan best dat die (of alleen de linker?) een tikje te klein zijn? (let op, tekening is iets kleiner geschaald dan de referentiefoto)
Heb ook de pupil van de linker (zijn rechter) wat groter gemaakt, vond dat er wat raar uitzien. Denk dat het ooglid misschien wat horizontaler loopt op de foto - en dat zijn ogen misschien wat lichter zijn, maar dat kon na al mijn gepruts niet meer.

Ref:
AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door highwaykind op 26-12-07 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:53

Gaaf portret weer hwk Ja Prachtig in detail, de ogen en zijn baardhaartjes vind ik erg mooi. Het haar vind ik wat minder uitgewerkt, imo zit het wat te strak om zijn hoofd en is het wat vlakker getekend dan de rest. Verder valt het me op dat de achtergrond witter gemaakt is, misschien lijkt het haar daarom ook wel wat strakker omlijnt dan irl.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 20:02

janique schreef:
Gaaf portret weer hwk Ja Prachtig in detail, de ogen en zijn baardhaartjes vind ik erg mooi. Het haar vind ik wat minder uitgewerkt, imo zit het wat te strak om zijn hoofd en is het wat vlakker getekend dan de rest. Verder valt het me op dat de achtergrond witter gemaakt is, misschien lijkt het haar daarom ook wel wat strakker omlijnt dan irl.

Dankje!!
Ja, ik heb na 1 uur foto's bewerken zonder goed resultaat het onding onder de scanner gemikt.
Wou ook niet echt goed, en op de tekening in het echt zit het haar aan de zijkanten niet zo strak en steken er wat haartjes uit enzo
(die ik met mijn Photoshop gummetje niet netjes kon omzeilen, dus dan alles maar helemaal weg).

Niemand die weet hoe de witte putjes weg kunnen?

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:30

met die vergelijking dernaast ,, echt te mooi

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:42

echt heel goed gedaan Ja
Lijkt echt echt!, net een foto in zw.
haar en ogen zijn heel goed gelukt vind ik Ja super!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:11

Heel erg mooi en sprekend portret HWK Ja
De witte puntjes weg... Volgens mij moet je het materiaal dan dichtsmeren op het papier?
Het is toch juist de charme van het materiaal? Wat grover papier geeft wat minder dekking, wat weer zorgt voor een bepaalde structuur/ textuur. Ik vind het juist wel wat hebben, hoort bij het grafiet in mijn ogen Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:27

Waaaw ik herken hem wel en hij is echt super.
Ik vind die acteur echt sex-appeal hebben en dat komt op de foto echt ook super naar voor.

Al mijn respect, echt waar! Knap!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 10:01

Fnanne schreef:
Heel erg mooi en sprekend portret HWK Ja
De witte puntjes weg... Volgens mij moet je het materiaal dan dichtsmeren op het papier?
Het is toch juist de charme van het materiaal? Wat grover papier geeft wat minder dekking, wat weer zorgt voor een bepaalde structuur/ textuur. Ik vind het juist wel wat hebben, hoort bij het grafiet in mijn ogen Lachen

In het echt/op een foto vallen de puntjes veel minder op , en dan hoort het er inderdaad gewoon bij, maar ik vond ze er bij de scan zo erg uitspringen!
Valt wel mee dus? Knipoog
Het is niet erg grof papier denk ik, het werd tenminste omschreven als "fijn gekorreld".. en super-glad papier werkt vaak ook voor geen meter.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:27

Wauw. Prachtig. Alleen zijn blik lijkt iets minder intens dan op de foto. Verder echt geweldig mooi gemaakt. OK dan!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:29

Wauw, technisch super, vooral het haar! De mond en neus mogen iets breder, ze zijn wat te smal. ook de ogen mogen groter, maar de uitdrukking vind ik sterk! Hoelang ben je ermee bezig geweest?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:51

Jeutje zeg, wat een prachtige tekening! Heel knap gedaan, doe het je echt niet na want mensen tekenen kan ik echt niet Clown Ik heb er eigenlijk ook helemaal geen commentaar op en die witte puntjes, dat heb ik ook met mijn papier maar of je daar echt wat aan kunt doen Verward

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:54

marthine schreef:
woow, Wat een schitterende tekening, Details, echt super.
Die ogen, Echt om te kwijlen.
aleen het haar lijkt een beetje als een mutsje om het hoofd heen te liggen.

Ja Ben ik er mee eens
Verder, waanzinnig mooi Lovers

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:46

Ik herkende hem meteen, super gedaan zeg! Jij bent wel goed in de mensen hea, HW? *LOL*
Prachtig weer Haha!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:48

Vind het een mooi portret. Direct herkenbaar. Nou kies je ook zo niet de eerste de beste om na te tekenen, maar iemand met een blik en uitstraling van hier tot tokio Kwijl Wat natuurlijk niet heel makkelijk vast te leggen is. Wat betreft het haar ga ik mee, al vind ik linksboven erg mooi gedaan. Die ogen hadden idd een slagje groter gemogen, dan was die blik denk ik ook wat intenser.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 08:49

detour schreef:
Wauw, technisch super, vooral het haar! De mond en neus mogen iets breder, ze zijn wat te smal. ook de ogen mogen groter, maar de uitdrukking vind ik sterk! Hoelang ben je ermee bezig geweest?

Dankjullie allemaal!
Ik zal eens kijken of ik nog wat meer schaduw op het hoofd han doen zodat het haar er wat beter uitspringt.
En als ik het durf het oog links op de tekening een beetje aanpassen, en ze misschien wat lichter maken.
Denk dan mond en neus wel kloppen - tekening valt net iets kleiner dan de foto ?
Ik denk dat ik hier zo'n 20-25 uur mee bezig geweest ben.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:12

Hey, als je naar de verhoudingen kijkt op de foto dan zie je misscien wat ik bedoel. In je tekning zijn je neus en mond tov het gezicht volgens mij wat te bescheiden getekend, net als de ogen. Los daarvan teken je handig en kan je goed kijken! En dat kan niet iederen, hoor!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:14

WOUW!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:41

het neusgat is minder gehoekt en het neuspuntje is breder. Heb je hier iets aan TS? Bedankt voor je pb!

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:38

Ik vind hem heel gaaf! heel sprekend! Knap gedaan! Ja