De eerste vind ik erg mooi, de andere zijn minder.
Grappig dat het in Eindhoven is, ik herken een aantal gebouwen! (studeer ook architectuur)
1. mooie kleuren, lijnen lopen mooi weg in de hoeken, goed pespectief/dieptewerking. Je ziet direct dat het het Piazza is. en laat goed het concept van Piazza zien (de enorme zuilen waar de overkapping tussen de Bijenkorf en het Piazza zelf op rust.
2. doet me niets, geen mooie kleuren, de schoonheid van het gebouw wordt hier niet benadrukt (welk gebouw is dit?). Wel grappige compositie (lijn, cirkel, driehoek, rechthoek)
3. dat zwarte vlak op de voorgrond lijkt in eerste instantie onderdeel van het kader (bijna net zo zwart op mijn computer). De admirant staat flink scheef. Dit geeft dan wel weer een vervreemdend effect wat wel weer grappig is. Zonder dat zwarte vlak ervoor had ik het een stuk mooier gevonden.
4. mwa standaard plaatje. Wel mooie kleuren.
5. De vestedatoren heeft een hele slank profiel aan 1 kant, wat ik zelf heel mooi vind, maar op deze foto wordt het massieve meer benadrukt. Wel vind ik het lijnenspel heel mooi hier (met name de vloeren die steeds dichter bijelkaar komen door het perspectief).
6 wel leuk bedacht met dat vliegtuigspoor, maar ik zie te veel om een rustig beeld te krijgen. Beetje rommelig, te donker.
7. Pathe en de groene toren. Grappig dat het kleinere Pathé hier even groot lijkt als de veel grotere toren, maar het beeld doet me niet zo veel.
Heb je ook foto's van bijvoorbeeld het hoofdgebouw op het TU terrein? Of het Dynamo?