[FOTO] Architectuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

[FOTO] Architectuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 08:46

Opdracht architectuur Fotoacademie Amsterdam.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er nog meer, als jullie het leuk vinden om te zien.
Post het dan even.

indymo

Re: [FOTO] Architectuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:00

Hoi
ik vind het wel mooie foto's alleen jammer van die zwarte rand erom heen

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:06

Foto 1 vind ik het mooist, vanwege de vormen en kleuren.

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:24

Erg leuk, vind zelf de eerste het mooist Lachen, ook vanwege de kleuren enz. Vind ook dat het bij die foto iets computerspel-achtigs heeft Haha!, erg mooi Lachen.

Ik zou zeggen, kom maar op met de rest van de foto's Haha!
Ben benieuwd Lachen.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 07:56

Bedankt!

Zoals beloofd hier nog meer architectuur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:23

Met architectuur is het de kunst om de lijnen te laten spreken. Hierbij is er een klein truckje om uit elke hoek van de foto een lijn te laten komen. Zo krijg je het 'magische' effect. Tevens zou ik in jouw foto's het contrast iets verhogen, zodat de gebouwen iets meer spreken. Ik vind het mooie foto's. Architectuur is niet mijn ding om zelf te fotograferen dus vind het erg knap. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:25

Foto twee vind ik qua compositie de mooiste, door de vormen iets abstracter ahw.
Wat betreft de kleuren; buiten forograveren is gewoon zo weersafhankelijk als je niet teveel technisch vernuft wilt gebruiken; daar stoor ik me niet aan. Vind ze in dat opzicht allemaal wel wat hebben.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:28

Vind het er heel leuk uit zien. Ja
Vind inderdaad de zwarte rand erom heen wat te dik, verder wel knap gedaan Pling

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:39

De eerste vind ik erg mooi, de andere zijn minder.
Grappig dat het in Eindhoven is, ik herken een aantal gebouwen! (studeer ook architectuur)

1. mooie kleuren, lijnen lopen mooi weg in de hoeken, goed pespectief/dieptewerking. Je ziet direct dat het het Piazza is. en laat goed het concept van Piazza zien (de enorme zuilen waar de overkapping tussen de Bijenkorf en het Piazza zelf op rust.

2. doet me niets, geen mooie kleuren, de schoonheid van het gebouw wordt hier niet benadrukt (welk gebouw is dit?). Wel grappige compositie (lijn, cirkel, driehoek, rechthoek)

3. dat zwarte vlak op de voorgrond lijkt in eerste instantie onderdeel van het kader (bijna net zo zwart op mijn computer). De admirant staat flink scheef. Dit geeft dan wel weer een vervreemdend effect wat wel weer grappig is. Zonder dat zwarte vlak ervoor had ik het een stuk mooier gevonden.

4. mwa standaard plaatje. Wel mooie kleuren.

5. De vestedatoren heeft een hele slank profiel aan 1 kant, wat ik zelf heel mooi vind, maar op deze foto wordt het massieve meer benadrukt. Wel vind ik het lijnenspel heel mooi hier (met name de vloeren die steeds dichter bijelkaar komen door het perspectief).

6 wel leuk bedacht met dat vliegtuigspoor, maar ik zie te veel om een rustig beeld te krijgen. Beetje rommelig, te donker.

7. Pathe en de groene toren. Grappig dat het kleinere Pathé hier even groot lijkt als de veel grotere toren, maar het beeld doet me niet zo veel.

Heb je ook foto's van bijvoorbeeld het hoofdgebouw op het TU terrein? Of het Dynamo?

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:31

Mooie fotos!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 10:06

Bedankt allemaal voor jullie kritische kijk.

Wat betreft de kleuren. Ik moet ze de volgende keer wat extra verzadigen voordat ik ze upload. De grote bestanden op mijn computer zijn kleurrijker, zie ik nu.

Thumber, bedankt voor je uitgebreide commentaar.
Het valt me op dat jij ook kijkt naar of de gebouwen ook goed tot hun recht komen. Op school hebben wij de afgelopen tijd alleen leren kijken naar lijnen. Het ging om de compositie. Wel grappig dat je dit nu zo uitlegt. Zo kijk ik er ook weer anders tegen aan.
Helaas heb ik niet meer foto's.