[SCH] erg gróót hondenportret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

[SCH] erg gróót hondenportret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 12:22

Hieronder een niet al te beste foto van het portret dat ik van Roy heb geschilderd. Roy is de Duitse Herdershond van onze schuinoverbuuf (bokker CarmenBoeve) en buum.
De foto is dus niet al te best, het portret is in werkelijkheid véél 'warmer' dan op de foto overkomt.

Afmeting: 1.20m x 1.00m, olieverf op paneel.

Afbeelding

Inhoudelijke tips en tricks.....graag !

freespirit

Re: [SCH] erg gróót hondenportret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 21:29

pfff.......187 kijkers en geen énkele reactie.......zó slecht schilder ik toch niet Clown

kom op, kunstenaars van Bokt, ik kan de input goed gebruiken !!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:32

Dan zal ik maar reageren, zie hem nu pas Haha!

Erg leuk portret, mooi groot formaat ook Lachen
Je hebt er mooie kleuren ingestopt, dat maakt het levendig.
Ik mis alleen een beetje diepte in de vacht. Bijv. door meer donkere en lichtere 'plukken'/strepen vacht te schilderen krijg je al meer diepte.
Verder, ga zo door, ziet er erg goed uit Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:38

freespirit schreef:
pfff.......187 kijkers en geen énkele reactie.......zó slecht schilder ik toch niet Clown

kom op, kunstenaars van Bokt, ik kan de input goed gebruiken !!

Clown we waren aan het bijkomen van de kerst Ja Tong uitsteken

Jammer van de wat fletse foto, ik denk namelijk dat de kleuren veel warmer zijn irl. Qua uitstraling en dieptewerking vind ik hem erg goed gedaan. Ik krijg wel het idee dat het koppie net niet helemaal klopt. Met name voor ons rechts lijkt alsof het 'gezicht' langer is dan links ... weet niet goed hoe het uit te leggen. Misschien als je hem spiegeld dat het dan zichtbaar is? Het verschil is niet groot en ik ben een detail koekeloer Clown Verder vind ik het een mooi portret op inderdaad grooooooooot formaat Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:31

erg mooi portret!
wat al eerder gezegt werd, ik zou graag wat meer diepte zien Lachen
vind het wel een heel warm portret. je hebt hele warme kleuren gebruikt!
mischien nog wat haren in de oren?
dan wordt hij denk ik helemaal mooi Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:42

Ik zal gezien je eigen commentaar over de foto (dat is ook altijd een drama met schilderijen) niets over de kleuren zeggen.
Wel vind ik dat de vorm van de schedel niet helemaal klopt, hij lijkt wat volume te missen aan de (voor ons) rechterkant. De ogen zijn ook een mm te klein heb ik de indruk *kijkt naar de Duitse herder die hier rondloopt* De kromming in de neus vind ik wel passen, maar dan heb je de neus nog iets teveel in een hoek geschilderd. De oren begrijp ik niet helemaal: de linker (voor ons) is naar voren en de rechter naar achteren? Of niet? Het mist daar wat diepte en detail, wat ik zeker zou verwachten op dit formaat. De achtergrond lijkt ook wat rommelig. Daar tegenover wil ik je wel alle lof geven gezien het formaat omdat ik weet hoe moeilijk het is op zulk formaat de verhoudingen er nog goed uit te krijgen. Ik zou graag een kleurechtere versie willen zien, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. De vacht in de hals vind ik echt super gedaan. Haha!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:51

ik vind hem heel mooi geschilderd, maar heb het idee dat de verhoudingen van het hoofd niet helemaal juist zijn. k heb geen verstand van honden, dus ik kan niet zeggen wat het precies is...

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:03

Lekker op dat formaat hè! Ik heb nu ook 3 doeken in datzelfde formaat besteld, vind het persoonlijk heerlijk!
Jammer van de foto. Heb je flitslicht gebruikt? misschien krijg je het resultaat er buiten in daglicht beter op?
Ik denk dat de kleuren in het echt heel veel beter zijn!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 03:14

vind het een erg mooi schilderij, warm Ja beestje heeft hele lieve maar toch eigenwijze uitstraling
ze lijkt inderdaad wat volume te missen aan de rechterkant van het hoofd en ik mis wat detail op de neus/lippen (snorharengebied Knipoog ) en het rechteroor lijkt mij te groot
de vacht is erg mooi gedaan en vind de achtergrond er ook heel mooi bij passen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 03:46

Ik vind het een mooi portret maar daardat de diepte wat mist, komt het plat en onecht over en de hond lijkt wat langwerpig, de snuit en de ogen vind ik mooi gedaan en sprekend.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 12:15

met ál jullie tips ben ik aan de slag gegaan en dit is het uiteindelijke (eind)resultaat;

Dank allen voor de genomen moeite om het werk te bekijken Haha! !!

Afbeelding

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:27

Haha! Wow! jaaaaa zo is hij echt heel erg mooi!! Snuit is echt helemaal goed zo!
Petje af!!!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:04

OK dan! mooi!!!

owh, da's een oneliner

mooie snoet, hoofdje oogt nu wat voller en ik weet niet of het door de foto komt, maar de kleuren lijken nu wat intenser