[SCH] Springpaard op gouden doek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

[SCH] Springpaard op gouden doek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 17:00

Eindelijk eens wat tijd gehad om eens een schilderij van eigen foto na te schilderen, eindelijk eens de gelegenheid om heel veel uit te proberen en te kliederen Haha! Bij schilderijen in opdracht lukt dat nooit, ben ik altijd bang dat ik ze verpruts Vork

Ik heb het doek eerst met steentjes, hooi en lapjes stof geplakt, en daarna goud gespoten, leek me wel een leuk effectje.
De foto heb ik gemaakt bij de JIM vorig jaar in het MECC in maastricht.
Het paard vind ik op zich wel goed gelukt, de ruiter.. ach ja, ik blijf oefenen Clown
Straks nog eens met wat wit en geel er overheen, ik vind het nog een beetje te blauw
Alleen de balken moet ik nog aanpassen, het leek zo makkelijk, maar dat valt tegen.. Eerst had ik ze gewoon recht en strak geschilderd, maar dat vond ik niet erg mooi.. toen een beetje bewegingsnelheid eraan willen geven.. Sigaar Misschien maar weer overspuiten in t goud en opnieuw proberen.. heeft iemand een leuk idee?

Afbeelding

En dit is de originele foto
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... C_0034.jpg
Kent iemand deze ruiter trouwens?

smeetjoew

Re: [SCH] Springpaard op gouden doek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:03

Wow... Wow! Prachtig! Vind het geheel zo erg mooi! Dat goud past erg mooi bij de rest. Ook het paard springt enorm mooi naar voren.
Misschien de balken iets verder doortrekken en dan steeds meer in de achtergrond laten overgaan?

Verder petje af, mooi experiment. Ja

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:10

Ik gok op Rodrigo Pessoa met.. Rufus?

Vind het een prachtig schilderij! Erg apart dat goud zo, ruiters gezicht is nog niet echt in verhouding maar dat is ook onwijs moeilijk lijkt me. Oren van het paard lijken wat klein trouwens..

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:11

Zo, prachtig gedaan zeg. Vind die steentjes en het hooi wel leuk, de lapjes stof minder! Schildering zelf is ook prachtig hoor, super!!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:52

Leuke stijl heb je! Misschien de springbalken in donkerblauw zodat het meer 1 geheel wordt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 19:58

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Goed idee om de springbalken blauw te maken, dat lijkt me inderdaad mooier, dan trek ik ze wat verder door, en probeer ik het was netjes uit te werken. Probeer ik morgen een update te posten Lachen

Het gezicht lijkt inderdaad niet echt, dat vind ik érg moeilijk, maar ik blijf oefenen!
De oren waren me nog niet echt opgevallen, maar inderdaad, die zijn een beetje klein. Ga ik ook zometeen aanpassen Ja

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:02

Deze ruiter heeft zulke donkere wimpers dat je best rondom de ogen een zwarte eyeliner-lijn kunt trekken. Verder misschien nog iets aan de neus doen en nog wat mannelijker maken, door het geschoren gedeelte van het gezicht donkerder te maken, dat valt in het echt ook bij hem op. Ik denk dat je het gezicht er nog een heel stuk beter op gaat krijgen met enkele kleine aanpassingen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 20:09

Ja dat ga ik ook nog proberen, bedankt Lachen
Ik denk inderdaad dat het al een stuk mooier wordt als ik de ogen wat donkerder maak.. volgens mij staan ze ook net een beetje te laag ofzo, of de cap te hoog. Een zien hoe ik dat kan oplossen, ik heb de hele avond Tong uitsteken
Vervelend dat de foto zo wazig is, ik ga eens even zoeken of ik nog een andere foto heb van dezelfde vent Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 13:46

Hier is de update van vandaag, ik heb de springbalken voor een deel met goud overgespoten, zo zijn ze niet zo overheersend meer, maar ik moet er nog wel een beetje aan veranderen. Ik wil er toch nog wat blauw in verwerken en sowieso ook nog wat verder doortrekken.
Het hoofd van de ruiter heb ik al iets donkerder gemaakt, maar daar moet ik nog wat aan werken.
Afbeelding
Tips zijn nog altijd van harte welkom!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 15:49

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:55

Geweldig geschilderd Wow! , de tweede update vind ik veel mooier in vergelijking met de eerste. Toch stoor ik mij aan de opgeplakte dingen, die opzich heel leuk zijn maar ik vind ze geen toevoeging hebben aan het schilderij, naar mijn idee vormt het niet echt een geheel? Verder top!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 17:02

Bedankt voor je reactie Lachen
De achtergrond is een kwestie van smaak natuurlijk, ik wilde eens iets aparts proberen, en ik ben er zelf blij mee Lachen Wel is het in t echt wat minder opvallend, hier lijkt het wat harder door de flits.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:41

Ik vind juist de opgeplakte stukjes stof, hooi en steentjes een erg leuk en orgineel effect hebben! Nog wat blauw in de balken en volgens mij moet je er verder niks aan doen! Ik vind m prachtig Ja

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 11:33

héél erg mooi, ik vond allen de balken het plaatje verpesten, maar bij je update heb je dat mooi verbeterd, nu is hij echt mooi!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 19:00

Bedankt allebei Haha!
Ik ga inderdaad nog een beetje extra blauw in de balken verwerken, en dan zal ik nog een update plaatsen Lachen

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:21

De 2de update vind ik idd ook mooier zo met die balken Ja
De achtergrond, goud met die opplaksels, vind ik heel erg leuk. Alleen die lapjes stof wat minder, ik had het bij hooi en steentjes gelaten.
Verder mijn complimenten voor het originele idee en het paard komt je heel mooi tegemoet OK dan!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 12:32

Dat is leuk te horen Haha! Dank je!
Volgende keer zoek ik weer eens iets anders dan stof, dat vond ik ook een beetje tegen vallen.

Ik ga er in ieder geval nog eentje maken, in het zilver deze keer, met een dressuurpaard. Misschien daarna nog eentje in t brons, dan heb ik een mooie serie Haha!