[TEK] Dressuur paard, schets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aims

[TEK] Dressuur paard, schets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 20:57

Ik ga maar eens verder met deze schets.
Hebben jullie nog tips voordat ik verder gaa? Nu kan ik nog gummen en overnieuw schetsen...
Welke kleur zou bij dit paard het beste staan? Bruin, zwart.. schimmel doe ik nog niet aan moet ik nog meer op oefenen Tong uitsteken

Afbeelding

Als ik zo kijk vind ik de nek iets te rond.. iets te opgekropt.. daar ga ik wel wat aan veranderen Knipoog
Verder tips?
Onthoud... het is nog maar een schets Knipoog

Anoniem

Re: [TEK] Dressuur paard, schets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:11

hij lijkt een wat dikke hals te hebben, maar dat kan ik fout hebben, aangezien ik nooit naar dressuurpaarden kijk (ben recreatieruiter).
de frontriem loopt naar de andere kant wat dik af.

voor de rest lijkt hij goed Ja vind het er goed uitzien Ja ben benieuwd naar verdere vorderingen/eindresultaat Haha!

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:13

Idd ik vind de hals ook te dik. de frontriem vind ik juist wel leuk! Alleen idd niet helemaal waarheidsgetrouw Tong uitsteken en het hoofd vind ik ook mooi!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:16

Naomi_unique schreef:
Idd ik vind de hals ook te dik. de frontriem vind ik juist wel leuk! Alleen idd niet helemaal waarheidsgetrouw Tong uitsteken en het hoofd vind ik ook mooi!

Jullie bedoelen dus dat de frontriem dunner moet maar wel dezelfde vorm kan houden? misschien iets puntiger..
Jup de nek zag ik ook Tong uitsteken ga ik wat aan veranderen :p

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:18

Misschien als je de oortjes iets meer naar voren laat wijzen heeft ie een wat vriendelijkere uitstraling..
Verder wel echt mooi!!
Succes

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:19

Raggel schreef:
Misschien als je de oortjes iets meer naar voren laat wijzen heeft ie een wat vriendelijkere uitstraling..
Verder wel echt mooi!!
Succes

Zal ik doen Knipoog past het ook wat beter op het papier Clown

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:20

schets ziet er netjes uit, ben benieuwd naar het eindresultaat Ja
edit; ik zou er een koffievos van maken, met die brede bles die ik meen te zien in je schets lijkt ie dan op briar, die heeft ook zon enorme nek Ja

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:23

Ziet er al mooi uit hoor. Ja

Waar je misschien nog even naar zou kunnen kijken zijn de teugels. Zo te zien staat er druk op, maar als ik ze in gedachten doortrek moet de ruiter de handen dan wel helemaal naast de schoft naar beneden houden. Ik zou ze dus iets stijler omhoog laten lopen, naar het punt boven de denkbeeldige schoft. Waarschijnlijk lijkt hij dan ook al meteen wat minder opgekropt te staan. Lachen

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:24

elanor schreef:

Waar je misschien nog even naar zou kunnen kijken zijn de teugels. Zo te zien staat er druk op, maar als ik ze in gedachten doortrek moet de ruiter de handen dan wel helemaal naast de schoft naar beneden houden. Ik zou ze dus iets stijler omhoog laten lopen, naar het punt boven de denkbeeldige schoft. Waarschijnlijk lijkt hij dan ook al meteen wat minder opgekropt te staan. Lachen

Okee! dankjewel! ik zal het proberen plaats ik weer update en kunnen jullie even tips geven Tong uitsteken

Zit verder alles wel goed met het hoofdstel?? Gebruik het zelf niet.. dus weet niet of het goed zit Knipoog

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:25

mede door de opgekropte nek lijken de teugels straks gespannen te staan... ziet er niet vriendelijk uit.
succes ermee

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:26

Aims schreef:
elanor schreef:

Okee! dankjewel! ik zal het proberen plaats ik weer update en kunnen jullie even tips geven Tong uitsteken

Zit verder alles wel goed met het hoofdstel?? Gebruik het zelf niet.. dus weet niet of het goed zit Knipoog

Ziet er op zich goed uit, zou alleen ff naar de kinketting kijken, dat is nu geen ketting, eerder nog een riempje oid. En de frontriem, die lijkt nu tegen het hoofd aan zijn geplakt, kijk of je met schaduwen oid kan zorgen dat deze wat meer van het hoofd staat, hoeft maar een heeeel klein beetje.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:31

Zit verder alles wel goed met het hoofdstel?? Gebruik het zelf niet.. dus weet niet of het goed zit Knipoog[/quote]

Ziet er op zich goed uit, zou alleen ff naar de kinketting kijken, dat is nu geen ketting, eerder nog een riempje oid. En de frontriem, die lijkt nu tegen het hoofd aan zijn geplakt, kijk of je met schaduwen oid kan zorgen dat deze wat meer van het hoofd staat, hoeft maar een heeeel klein beetje.[/quote]

Jaa dat komt omdat het nog een schets is.. nu zit alles er tegen aangeplakt alsof het een papieren hoofdstel is Knipoog maar als ik dat nu ga doen met de schets is dat verspilling van energie want dat zie je daar naa toch niet meer Knipoog
Pas als alles helemaal klaar is gaa ik de buitenste randjes maken en beetje de schaduwen laten zien.. maar dat is echt de allerlaatste stap van de schets Lachen
Bedakt voor je tips Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:37

Laatst bijgewerkt door DL_ op 19-12-07 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:40

Probeer de neuslijn en de lijn waarlangs de maneninzet loopt als 1 vloeiende lijn te zien, dus zonder een te groffe knik bij de oren. Dat geeft een natuurlijker, ongedongen effect. Verder kun je in de schets misschien al iets mooier de correcte vorm van het oor weergeven?
Kleur? Isabel?
Succes met je tekening!
Laatst bijgewerkt door CaPrIoLe`79 op 19-12-07 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:45

Oneiltje ik stuur jou even een pm Tong uitsteken

En voor de kleur.. denk een beetje aan dit :

Afbeelding
Donker aflopend.. bij de neus

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:53

sorry, heb mn tekst aangepast, maanlijn is geen woord, ik bedoel de halslijn, daar waar de manen groeien en de lijn van neus naar oren.
dus de lijn van neus naar oren en langs de manen. Nu lijkt het of dat 2 lijnen zijn met de oren ertussen als grens. Dat kun je als 1 vloeiende boog proberen te bekijken.
Het komt ook wel een beetje door de richting van het knotje van de voorpluk dat de lijn wat gebroken is trouwens.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 22:05

oneilltje79 schreef:
sorry, heb mn tekst aangepast, maanlijn is geen woord, ik bedoel de halslijn, daar waar de manen groeien en de lijn van neus naar oren.
dus de lijn van neus naar oren en langs de manen. Nu lijkt het of dat 2 lijnen zijn met de oren ertussen als grens. Dat kun je als 1 vloeiende boog proberen te bekijken.
Het komt ook wel een beetje door de richting van het knotje van de voorpluk dat de lijn wat gebroken is trouwens.

Jaa ik zie nu wat je bedoeld!! Ik zal het proberen morgen.. dat knotje is trouwens ook bagger.. ziet er niet eens uit als een knotje Tong uitsteken
Dus je moet uit gaan van 1 lijn.. en daar wat ''hobbeltjes'' tussen ?

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 15:34

DresslOver schreef:
oke, ik weet niks van tekenen hoor, dus wat dat betreft heb je aan mij niet veel Clown van een paard en hoofdstel weet iik dan wel weer wat Knipoog

Welke kleur ga je hem nou geven?

edit; ik zou gaan voor koffievos, met die brede bles en lichte ramshoofd.. Bloos *geeft niks, heeft wel wat Ja * ist sprekend briar!
http://www.eurodressage.com/images/2005 ... k_9526.jpg
http://www.eurodressage.com/images/2006 ... f-0009.jpg

Jaa dat vind ik echt een heel mooi paard! Denk dat ik hem zo'n kleurtje ga geven! heel mooi dankje Haha!