[TEK] Quarter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Malu_

[TEK] Quarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 18:49

Afbeelding

YMJArabians

Re: [TEK] Quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:00

Hij ziet er wel mooi uit! Alleen de foto is niet zo heel erg duidelijk vind ik. Bij de neus is hij bij mij heel erg donker, en bij de ogen/hoofd is hij overbelicht. En hij lijkt een beetje bewogen?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:08

Je bent wel lekker aan het tekenen he? Haha!
Ook deze ziet er weer goed uit, mooi die glimmende delen. Kleurgebruik vind ik ook erg goed. Heb je hier nou ook andere kleuren in gebruikt, dan rood/oranje etc voor de vacht? Neem bijv. blauw, groen oid.
Vind het alleen altijd jammer dat de foto/scan altijd zo slecht is... Volgens mij is 'ie in het echt nog 10x mooier, dan dat 'ie hier uitkomt.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 19:25

Ik heb idd weer hevige ruzie gehad met dat prutfototoestel. Zal morgen bij daglicht nog even proberen betere foto's te maken..... Bloos

Heb voor de vacht bordeaux rood, grijs, donkerblauw ,geel, oranje, heel veel bruintinten en zwart en wit gebruikt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:33

Met wat voor potloden teken jij? Lachen

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 19:55

Bruynzeel kleurties... Haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:25

Zo hee! Gewoon zo'n kleurdoos van de speelgoedwinkel zeg maar? Of van die ''speciale dure'' potloden? Tong uitsteken

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 20:35

Tis een kleurdoos met 50 potloden. Weet niet of je ze zo groot in de speelgoedwinkel kunt kopen. De potloden die ik heb heeft m'n broer ooit gehad, geen idee ook of ze duur waren. Volgens mij is bruynzeel niet zo duur. Haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:42

Zo! Vet knap dat je dat met die potloden kan!! Ik kon er echt nóóit wat mee Tong uitsteken

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:17

Volgens mij is de foto idd bewogen.

Je gebruikt heldere kleuren, maar haalt je eigen werk vervolgens onderuit door er zo'n enorm zwart deel in te zetten die je verder nog harder maakt door er wit door te doen. Ik vind je manier van werken best prettig, lekker grof, maar in je grofheid vergeet je als het ware om overgangen te maken en heb je nu dus hele harde vlakken en plekjes. Daardoor is je tekening geen geheel en niet in balans. De snoet past bijv. niet bij de rest. De highlights zijn eerder random dan goed overdacht, waardoor ze niet de diepte geven die het tot een realistisch, overtuigend portret maakt. Wat mij betreft mag je ook veel meer kleur en kleurvariatie gebruiken en wat meer met complementaire kleuren werken om het portret wat te balanceren. Misschien is het een goede oefening je wit en zwart eens helemaal niet te gebruiken voor een volgend portretje om jezelf te dwingen op een andere manier over kleur te denken. Neem daarnaast wat meer tijd om te bepalen waar je highlights en lowlights moeten en waarom ze daar horen, dat zal je werk echt helpen denk ik.

Verder vind ik het absoluut geen slecht portret: het mist alleen wat overgangen, waardoor er minder diepte in zit. Verder valt me op dat je werk produceert in een sneltrein vaart. Haha!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:48

ik zou ook graag een betere foto zien...het oog lijkt me erg mooi en interessant getekend. Ik krijg het wél erg benauwd Ziek bij het zien van, wat lijkt, een heel strak keelriempje ? Clown

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:28

lijkt me ook weer erg mooi, maar k zou wel graag een duidelijkere foto zien zonder flitsvlek.. en dat verdient je werk ook :-D