[TEK] shadow in stapjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pompompom

[TEK] shadow in stapjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 22:10

zo was ie helemaal in het begin

Afbeelding

hier is ie nog niet af, maar het begint op te schieten :

Afbeelding

en hier het eindresultaat, ik was er vanmiddag tevreden mee dus ik dacht hop gelijk weggeven, anders dan ga ik er de dag erna weer naar kijken en op de kleine pietluttige dingen lopen prietsen en dan duurt het weer een tijd voordat ik weer tevreden ben.

Afbeelding

ik heb m vanmiddag dus aan mn instructrice gegeven, en die was er heel erg blij mee Haha!

trouwens van deze foto nagetekend:

Afbeelding

Aifa

Re: [TEK] shadow in stapjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:19

echt super gaaf! heel erg knap!!
vind t alleen jammer van de zwarte rand er om heen Bloos

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:21

Zo! Daar mag je zekers erg trots op zijn! Echt een prachtwerkje! Dat kadertje maakt de gehele tekening erg leuk.
Netjes afgewerkt, mooi in verhouding en er zit een lekker diepte in. Topwerkje! OK dan!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:24

Zo he ik zie de gelijkenis en dat vindt ik erg knap. De je dat voor meer mensen? Want anders heb ik nog wel twee leuke modellen voor je HIHIHI

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 22:31

Aifa schreef:
echt super gaaf! heel erg knap!!
vind t alleen jammer van de zwarte rand er om heen Bloos

ik zat ook te twijfelen bij het kader, maar ik vond het toch net wat meer diepte in de tekening brengen, maar ieder zn smaak he Knipoog.

smeetjoew schreef:
Zo! Daar mag je zekers erg trots op zijn! Echt een prachtwerkje! Dat kadertje maakt de gehele tekening erg leuk.
Netjes afgewerkt, mooi in verhouding en er zit een lekker diepte in. Topwerkje! OK dan!

dankje!

ponyparadijs schreef:
Zo he ik zie de gelijkenis en dat vindt ik erg knap. De je dat voor meer mensen? Want anders heb ik nog wel twee leuke modellen voor je HIHIHI

ik wil over een tijdje wel in opdracht gaan tekenen, maar ik heb nog een hele boel vrienden, familie waar ik nog eens een tekening voor zou maken Tong uitsteken,,

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:00

Hele aansprekende, goed lijkende tekening. Als het technisch goed uitgevoerd is vind ik potloodtekeningen vaak zo'n aparte uitstraling hebben.. erg mooi in elk geval. De verhoudingen kloppen en het hoofdstel ziet er heel erg goed uit Ja

Het kader vind ik erg leuk, ik zou het alleen de volgende keer scherper afgelijnd maken. Nu ziet het er wat slordig uit. Maar het kader op zich geeft een heel speels effekt.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:26

Ja een prachtige tekening! Misschien is het oog wat dofjes, maar ik zie dat het dat op de foto ook wel aardig is. Super gedaan!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:48

ziet er super uit Haha!
wil ook wel zo'n tekening van me knollie

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:06

Norway_girl schreef:
Ja een prachtige tekening! Misschien is het oog wat dofjes, maar ik zie dat het dat op de foto ook wel aardig is. Super gedaan!

heel mooi!
De rand vind ik juist wel mooi, zo speels.
het oog is inderdaad wat dichtgetekend, het zou meer uitdrukking krijgen als je het wat zou oplichten aan de onderkant.
Eigenlijk is het op de 'tussenstap' die je hebt ingescand uitdrukkingsvoller. Lachen

Verder kloppen de volumes op het rechterneusgat(links op de tekening) niet helemaal voor mijn gevoel. Dat heb je wel aardig overgenomen van de foto, maar zo komt de anatomie van de neus niet helemaal tot zijn recht.
Kwestie van een tijdje in lijn schetsen en gewoon de volumes proberen weer te geven, en eens een anatomieboek voor kunstenaars waarin ook paarden staan openslaan. Lachen

Ik vind je stijl mooi genuanceerd en subtiel.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 13:24

Remy schreef:
Hele aansprekende, goed lijkende tekening. Als het technisch goed uitgevoerd is vind ik potloodtekeningen vaak zo'n aparte uitstraling hebben.. erg mooi in elk geval. De verhoudingen kloppen en het hoofdstel ziet er heel erg goed uit Ja

Het kader vind ik erg leuk, ik zou het alleen de volgende keer scherper afgelijnd maken. Nu ziet het er wat slordig uit. Maar het kader op zich geeft een heel speels effekt.

dankje!
het kader had ik expres een beetje 'getekend' gehouden, vond ik persoonlijk wat leuker staan dan zo strak uitgelijnd.

Norway_girl schreef:

ja precies, ik had m in de tussenstap ook wat levendiger gemaakt, maar ik had zoiets van dat paard is nou eenmaal zo, dus dan moet ie ook zo op de tekening Knipoog. als ik m zomaar had getekend dan had ik het oog wat levendiger gelaten.

randalinpony schreef:
heel mooi!
De rand vind ik juist wel mooi, zo speels.
het oog is inderdaad wat dichtgetekend, het zou meer uitdrukking krijgen als je het wat zou oplichten aan de onderkant.
Eigenlijk is het op de 'tussenstap' die je hebt ingescand uitdrukkingsvoller.

Verder kloppen de volumes op het rechterneusgat(links op de tekening) niet helemaal voor mijn gevoel. Dat heb je wel aardig overgenomen van de foto, maar zo komt de anatomie van de neus niet helemaal tot zijn recht.
Kwestie van een tijdje in lijn schetsen en gewoon de volumes proberen weer te geven, en eens een anatomieboek voor kunstenaars waarin ook paarden staan openslaan.

Ik vind je stijl mooi genuanceerd en subtiel.

dankjewel!, het oog heb ik, zoals hierboven beschreven, express toch weer wat verder dichtgetekend, omdat het echt het paard moest worden van de foto, en ik stoorde me er toch telkens aan dat het paard heel anders keek op de tekening als op de foto.

de neus lijkt op de foto iets voller inderdaad ik had m volgens mij ietsje ronder moeten maken.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:59

Zo, knap werkje hoor! Wow! Geen commentaar op, is al gegeven! Maar ga zeker zo door, vind het heel knap werk! Ja

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 22:32

Nadia_Mocca schreef:
Zo, knap werkje hoor! Wow! Geen commentaar op, is al gegeven! Maar ga zeker zo door, vind het heel knap werk! Ja

dankjewel! Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:58

Hele nette tekening, het hoofdstel vind ik echt onwijs goed gedaan, het neusje klopt niet helemaal maar is best een minimaal verschil en valt in eerste instantie niet op. Mooi de uitstraling van het paard weten weer te geven, erg goed gedaan! Het kader vind ik wat te rommelig. Geeft het een beetje een 'afgeraffelde' uitstraling vind ik (alleen het kader dan), denk dat het mooier geweest was als die met strakkere lijnen getekend was. Al met al erg mooi portret!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:05

Ziet er leuk uit en fijn zoals die stappen onder elkaar staan. Ik had eerst een andere shadow in mn hoofd, maar zie dat jij een donker paard hebt getekend. Knipoog

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:29

mooie tekening !!! Kader vind ik erg leuk. Ik mis wel de teugels een beetje...maarre...gave tekening !

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 12:44

Lontje schreef:
Hele nette tekening, het hoofdstel vind ik echt onwijs goed gedaan, het neusje klopt niet helemaal maar is best een minimaal verschil en valt in eerste instantie niet op. Mooi de uitstraling van het paard weten weer te geven, erg goed gedaan! Het kader vind ik wat te rommelig. Geeft het een beetje een 'afgeraffelde' uitstraling vind ik (alleen het kader dan), denk dat het mooier geweest was als die met strakkere lijnen getekend was. Al met al erg mooi portret!

dankje!
het kader vond ik zelf wel leuk om wat rommeliger te laten,, maar ieder zn ding Lachen.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 12:47

oneilltje79 schreef:
Ziet er leuk uit en fijn zoals die stappen onder elkaar staan. Ik had eerst een andere shadow in mn hoofd, maar zie dat jij een donker paard hebt getekend. Knipoog

hihi, nee dit is geen schimmel Knipoog

freespirit schreef:
mooie tekening !!! Kader vind ik erg leuk. Ik mis wel de teugels een beetje...maarre...gave tekening !

teugels heb ik toch maar weg gelaten omdat die naar mijn idee anders zo raar van het papier gaan.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:34

Ik vind hem prachtig. Mooi gedetailleerd. De tekening is mooier dan de foto. Sprekend. Heel leuk dat z'n hoofd uit het vlak komt.
doe je die verhoudingen mbv een rooster of gaat dat zo uit de losse hand?

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:41

Ik teken de verhoudingen uit de hand, zonder rooster oid.