Remy schreef:Hele aansprekende, goed lijkende tekening. Als het technisch goed uitgevoerd is vind ik potloodtekeningen vaak zo'n aparte uitstraling hebben.. erg mooi in elk geval. De verhoudingen kloppen en het hoofdstel ziet er heel erg goed uit

Het kader vind ik erg leuk, ik zou het alleen de volgende keer scherper afgelijnd maken. Nu ziet het er wat slordig uit. Maar het kader op zich geeft een heel speels effekt.
dankje!
het kader had ik expres een beetje 'getekend' gehouden, vond ik persoonlijk wat leuker staan dan zo strak uitgelijnd.
Norway_girl schreef:Ja een prachtige tekening! Misschien is het oog wat dofjes, maar ik zie dat het dat op de foto ook wel aardig is. Super gedaan!
ja precies, ik had m in de tussenstap ook wat levendiger gemaakt, maar ik had zoiets van dat paard is nou eenmaal zo, dus dan moet ie ook zo op de tekening
. als ik m zomaar had getekend dan had ik het oog wat levendiger gelaten.
randalinpony schreef:heel mooi!
De rand vind ik juist wel mooi, zo speels.
het oog is inderdaad wat dichtgetekend, het zou meer uitdrukking krijgen als je het wat zou oplichten aan de onderkant.
Eigenlijk is het op de 'tussenstap' die je hebt ingescand uitdrukkingsvoller.
Verder kloppen de volumes op het rechterneusgat(links op de tekening) niet helemaal voor mijn gevoel. Dat heb je wel aardig overgenomen van de foto, maar zo komt de anatomie van de neus niet helemaal tot zijn recht.
Kwestie van een tijdje in lijn schetsen en gewoon de volumes proberen weer te geven, en eens een anatomieboek voor kunstenaars waarin ook paarden staan openslaan.
Ik vind je stijl mooi genuanceerd en subtiel.
dankjewel!, het oog heb ik, zoals hierboven beschreven, express toch weer wat verder dichtgetekend, omdat het echt het paard moest worden van de foto, en ik stoorde me er toch telkens aan dat het paard heel anders keek op de tekening als op de foto.
de neus lijkt op de foto iets voller inderdaad ik had m volgens mij ietsje ronder moeten maken.